Kodord för gratis frakt på Datorbutiken.com ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@lcon
Jo visst tar posten betalt för det hela men ändå. Och sen att de höjer priserna pga lågt personalantal är väll lite och ta i eller? Tycker inte att de andra har höjt sina priser pga semestertider...

När det gäller själva prishöjningarna är det märkligt.
Komplett och flera andra har inte gjort det, och de har också semestertider.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
När det gäller själva prishöjningarna är det märkligt.
Komplett och flera andra har inte gjort det, och de har också semestertider.

Instämmer

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@lcon
Jo visst tar posten betalt för det hela men ändå. Och sen att de höjer priserna pga lågt personalantal är väll lite och ta i eller? Tycker inte att de andra har höjt sina priser pga semestertider...

det tycker jag inte DB heller har gjort. jag har haft en kundvagn liggande i snart en månad. den har inte stigit något i pris på den tiden iaf...

Visa signatur

/Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
||ANTEC SONATA (380W)| E-Pox 8RDA3+| XP 2200+(T-bred)@2255 (205*11)| ATI Radeon 9600 128mb | 2*256MB PC3200 DDR Kingston| 2*160Gb Maxtor DiamondMax Plus 9 SATA 7200rpm (Raid 0) +2*60 IBM (Raid0) | Eheim 1048 CPU-Antarctica||

Permalänk
Medlem

jo. cpu fläktarna t ex zalman zm 7000-aclu kostade förr 279:- nu 349:- lika så zm 7000-cu .... ack ack ack

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

hårddiskarna är väl de som jag reagerat på, he har ju inte de billigaste längre när man kollar på jämnförelser och då har de halkat under med marginal...

sorry, är nästan lite Offtopic

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Göransson
det tycker jag inte DB heller har gjort. jag har haft en kundvagn liggande i snart en månad. den har inte stigit något i pris på den tiden iaf...

Beror väll på vad du har i den... Om man kollar på det de har höjt så är det som är populärast som har höjts.

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

priserna har gått upp nästan enbart på grund av att det just nu är svårt att få tag på produkter ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
priserna har gått upp nästan enbart på grund av att det just nu är svårt att få tag på produkter ...

Det som är bristvara idag är grafikkort som 6800 och X800.
Men det är ju inte orsaken till alla höjningarna.

Permalänk
Medlem

det är lite mer än så ... det är bristvara på dom flesta typer av minnen, hårddiskar och äldre processorer ... så det täcker ett rätt stort område...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
det är lite mer än så ... det är bristvara på dom flesta typer av minnen, hårddiskar och äldre processorer ... så det täcker ett rätt stort område...

Det beror ju iofs på var man handlar också.
Vissa företag har rätt feta lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det beror ju iofs på var man handlar också.
Vissa företag har rätt feta lager.

det är hos distributörerna som det börjar minskar ... därav att dom ökar priset till butikerna ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det för kodord idag??

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
Vad är det för kodord idag??

idag är det lördag.

Permalänk

kan ingen bara maila dem och fråga varför de höjder sina priser?

Permalänk
Medlem

Kan väl ha me att saker o ting händer här i världen. Tex. den där stormen i Kina. Du vet marknaden går upp o ner.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk

de har sänkt igen fast ändå så har de bara låg kvalitets produkter på sina budget paket

Visa signatur

Surfers do it standing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenstick
de har sänkt igen fast ändå så har de bara låg kvalitets produkter på sina budget paket

är inte det rätt självklart, Budget Paket?:)

Permalänk
Medlem

Ingen som har kodoret eller ?

Visa signatur

"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basse_M

Nej

Permalänk

Det spekuleras hej vilt i denna tråd märker vi

Det är nog bäst vi försöker klargöra ett och annat...

Det finns i skrivande stund inget kodord för gratis frakt. Med det sagt följer här förklaringen varför:

Det var bara en mindre del av våra kunder som kände till dessa kodord.
Vi anser det vara bättre att erbjuda alla våra kunder låga fraktkostnader överlag
Kodorden för gratis frakt har därför sedan en tid tillbaka ej funnits och vi har istället
lagt ner mycket möda på att sänka frakterna över hela linjen istället.

Nya lägre fraktkostnader införs därför från och med idag.
Det blir visserligen inte gratis, men däremot ytterst, ytterst rimligt.
Tanken är att det i många fall t.o.m skall innebära att även om man bara skall ha en ny liten
pryl såsom t ex en ny mus så skall vi kunna konkurrera prismässigt med traditionella butiker
även med frakten inkluderad.

Många drar sig tyvärr för att beställa på Internet eller postorder pga föreställningen att fraktkostnaden
kan "äta upp" vinsten och så kan VI ju inte ha det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basse_M

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Senaste nytt 2004-08-15
Nu sänker vi fraktkostnaderna!
Frakt på komponenter från 49:-, större varor från 99:-.

edit: (saxat från hemsidan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

Det finns i skrivande stund inget kodord för gratis frakt. Med det sagt följer här förklaringen varför:

Vi anser det vara bättre att erbjuda alla våra kunder låga fraktkostnader överlag
Kodorden för gratis frakt har därför sedan en tid tillbaka ej funnits och vi har istället

Tanken är att det i många fall t.o.m skall innebära att även om man bara skall ha en ny liten
pryl såsom t ex en ny mus så skall vi kunna konkurrera prismässigt med traditionella butiker

Många drar sig tyvärr för att beställa på Internet eller postorder pga föreställningen att fraktkostnaden

Det tycker jag är en bra lösning. Inte minst för er del, eftersom lägre frakt är något som talar för köp hos er för fler kunder. Om det som El Tomsterino postade här under stämmer så tycker jag inte att någon ska klaga.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

innebär detta också att ni ska försöka jobba på en Internetbetalning så att jag och andra slipper postförskottsavgiften också? det alternativ ni har idag med förskottsbetalning är förvisso bra men det innebär också att jag får vänta till ni ser att jag registrerat min betalning.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av el Tomsterino
Senaste nytt 2004-08-15

Vad bra tänkte jag och gick in för att se vad frakten på mitt datorpaket skulle bli...

499 spänn!!! Vad menar den med "större varor FRÅN 99:-"? Har för mig att frakten på mitt tilltänkta datorpaket låg på 300 spänn för några dagar sedan, nu har de alltså höjt till 499??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Vad bra tänkte jag och gick in för att se vad frakten på mitt datorpaket skulle bli...

499 spänn!!! Vad menar den med "större varor FRÅN 99:-"? Har för mig att frakten på mitt tilltänkta datorpaket låg på 300 spänn för några dagar sedan, nu har de alltså höjt till 499??

Ja, fraktsystemet verkar inte riktigt genomtänkt. Priset för frakt på de komponenter jag tänkt beställa har också stigit. Visserligen bara från 299 till 349, men det är ju ett märkligt fenomen om de säger att de ska sänka frakten. Är det så att man vill belöna kunder som gör så små beställningar som möjligt?

F.ö. tycker jag att tråden kanske kan låsas, nu när kodordet tycks vara avskaffat för gott.

Edit: Det här är ju löjligt. Beställer jag en skärm så får jag betala 99 kronor i frakt. Lägger man sedan till något ytterst litet (t.ex. en mikrofon eller ett 10-pack disketter) så stiger frakten med 50 kronor per vara.

Datorbutiken.com - gör om, gör rätt!

(Vore det inte rimligare med en enhetsfrakt för folk som beställer för mer än x tusen kronor?)

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

hemskt..

Usch, nu kostar det ju 499 i frakt om man lägger ihop ett eget datorpaket. Men 199 om man köper ett färdigt datorpaket hos dem? Så kan det ju inte vara? Tänker inte köpa datorn jag plockat ihop om inte det sänks.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Ja, fraktsystemet verkar inte riktigt genomtänkt. Priset för frakt på de komponenter jag tänkt beställa har också stigit. Visserligen bara från 299 till 349, men det är ju ett märkligt fenomen om de säger att de ska sänka frakten. Är det så att man vill belöna kunder som gör så små beställningar som möjligt?

F.ö. tycker jag att tråden kanske kan låsas, nu när kodordet tycks vara avskaffat för gott.

Edit: Det här är ju löjligt. Beställer jag en skärm så får jag betala 99 kronor i frakt. Lägger man sedan till något ytterst litet (t.ex. en mikrofon eller ett 10-pack disketter) så stiger frakten med 50 kronor per vara.

Datorbutiken.com - gör om, gör rätt!

(Vore det inte rimligare med en enhetsfrakt för folk som beställer för mer än x tusen kronor?)

Här tror jag att jag har en teori.
Monitorer, chassin mm fraktas i sina orginal embalage. lägger du till en mus så öppnar man inte monitorlådan och lägger ned musen, utan det blir ett nytt kolli. (hur det nu stavas)
Så är det på Dustin iaf

Sen hoppas jag att det inte blir 50kr per komponent utan snarare en enhetskostnad per kolli. det tycker jag vore rimligt.

Och behåll frifrakt till oss nördar som alltid jagar lägsta pris
Jag väger alltid in fraktkostnaden innan jag beställer, och nu väger det ofta över till komplets fördel, med frifrakt var det datorbutiken hela veckan lång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Här tror jag att jag har en teori.
Monitorer, chassin mm fraktas i sina orginal embalage. lägger du till en mus så öppnar man inte monitorlådan och lägger ned musen, utan det blir ett nytt kolli. (hur det nu stavas)
Så är det på Dustin iaf

Jag håller med dig. Att man tar betalt extra när det blir fler kollin har jag inget emot, men som det funkar idag så blir det 50 kronor extra för varje komponent (upp till 499 som verkar vara maxfrakt) åtminstone på de komponenter jag provat att lägga till. (Mikrofoner, hörlurar, disketter, högtalare, etc.). Om jag däremot köper 20 hörlurar (Zalmans 5.1 surround) så blir frakten bara 49 kronor. De borde nog ha tänkt igenom det här bättre.

Det lutar åt komplett för min del nu också, men mycket kan hända på två veckor.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jag håller med dig. Att man tar betalt extra när det blir fler kollin har jag inget emot, men som det funkar idag så blir det 50 kronor extra för varje komponent (upp till 499 som verkar vara maxfrakt) åtminstone på de komponenter jag provat att lägga till. (Mikrofoner, hörlurar, disketter, högtalare, etc.). Om jag däremot köper 20 hörlurar (Zalmans 5.1 surround) så blir frakten bara 49 kronor. De borde nog ha tänkt igenom det här bättre.

Det lutar åt komplett för min del nu också, men mycket kan hända på två veckor.

Mr Bean som sköter systemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av el Tomsterino
Senaste nytt 2004-08-15

Stog precis o tänkte på det när jag läste hans långa inlägg om frakten. Dom små sakerna kan man ju skicka med PF (postförskott). DVS. att man pular ner skiten i en vadderad påse och slänger till posten för +49:- i porto beroende på vikt. Att det skulle kosta 99:- är jag lite skeptisk för det kostar inte 99:- att posta ett paket (jobbar med post). OK att det kostar där omkring men det läggs ju alltid till en viss summa för att posten gör de dom gör. Altså frakt plus PF avgift. Så tro inte att det kommer bli så stor skilnad om man beställer stora saker.

Iaf inte till det billigare.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO