Muskampen 2025: Segraren korad!

Vad tycker ni om den här bilden? (PS)

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om den här bilden? (PS)

Permalänk
Medlem

Hemsk!!! Sorry

Visa signatur

td is no more! http://trasher.habitgamer.se/ #trasherdesigns at irc / quakenet

Permalänk
Medlem

hehe ok, vadå då?

Jag tycker själv den blev grym, men jag är inte någon PS kung så när jag får fram lite såna här "special" grejer så tycker jag det är tufft. ; )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB så när jag får fram lite såna här "special" grejer så tycker jag det är tufft. ; )

Problemet var väl att den inte var så värst "special". Såg mest ut som om någon korsat några tutorials rakt av och kanske lagt till några egna filter.

Men det är bara att testa vidare så blir det bättre med tiden.

http://www.good-tutorials.com/ är en bra resurs om du har tutorialbrist.

EDIT: Uhm, hur kommer det sig att du ligger på en underkatalog till varberg kommuns hemsida?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske inte ska säga att den va hemsk, låter lite hårt Men fortsätt bara att göra bilder, läs tuturials och exprimentera dig fram.. Det kommer!

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Ärlig bedömning:
Den var ju inte speciellt snygg. Men jobba på, det tog ett tag innan jag kom in i det där också!

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

hade du lagt till mer på bredden och klippt av lite på längden skulle det kunna vara en banner

men som vanlig bild måste jag erkänna att den inte är så speciell, men sådant lär man sig desto mer man arbetar med programmet

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Tycker du har kletat på för mycket filter på den (tänker då på det där rutiga), det känns som om bilden är av väldigt dålig kvalitet och med dålig kontrast.

Man ska vara sparsam och försiktig med filter som täcker hela skärmen.

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr hålla med de andra. Men för att nämna något positivt; jag gillar förhållandet mellan bildens bredd och höjd. Dimensionerna är finfina.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Uhm, hur kommer det sig att du ligger på en underkatalog till varberg kommuns hemsida? [/B]

För jag bor i VBG's komun och har seaside (vbg energi)...

Men nu till bilden, vad hade man kunnat göra för att göra den till en snygg bild då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB
För jag bor i VBG's komun och har seaside (vbg energi)...

Men nu till bilden, vad hade man kunnat göra för att göra den till en snygg bild då?

Man kunde gett fan i att följa en tutorial till punkt och pricka, och sedan lagt på ett lager med skit som gör så att bilden ser ut att vara hårt kompirmerad eller nåt.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk

göra bilden snygg vet jag inte om det går.
men snyggare, det kan man helt klart göra den

1. ta bort det krispiga mönstret som är överallt
2. ta bort beveln på bildens kant
3. snyggare bevel på texten
4. byt ut svart text mot vit text. tror att det kan bli snyggare faktiskt.

Mest positivt med bilden? Jag gillar verkligen brushstroken som slingrar sig över bilden. ser typ ut som nån magisk vind eller nått

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Ctrl A + Del skulle göra under tror jag

Nej, men det är väl nästan så att du borde göra om och göra rätt. Om du inte hakar upp dig vid att få den där bilden snygg utan går vidare och börjar med nya projekt kommer du antagligen utvecklas mer.

Visa signatur
Permalänk

Träna träna träna... filter är alltid roligast när man är nybörjare i PS.