Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Firefox

Hej

Jag har precis bytt från explorer till firefox och fick se att man kan byta teman. Jag har hittat teman men jag förstår inte hur man ska installera dom...någon som är haj på det här?

MVH
Fredrik

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk
Medlem

Fel forumsdel.

Permalänk
Medlem

Klicka på dem direkt på sidan, då ska du få upp en liten ruta som säger att du vill installera ett tema(iaf på de flesta temasidor jag stött på), om inte så kan du testa att gå in i edit -> preferences -> web features och aktivera "allow sites to install software"(om den inte redan är ikryssad), och se om det hjälper. Om inte så är jag lite osäker. det ska gå om du laddat hem filen och fått en fin .jar-fil, är dock inte säker på hur. Kolla forum.mozillazine.org (eller är det forums.mozillazine.org ?), och kolla. Där bör det stå. Eller så står det på update.mozilla.org . Kolla runt helt enkelt.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://update.mozilla.org/themes/moreinfo.php?id=72&vid=772

Tryck på "Install Now" mitt på sidan. Detta theme är riktigt snyggt, använder det själv.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

om du har laddat ner filen så ta fram Themes dialogen (Tools -> Themes) och dra den nerladdade filen dit.

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

... och starta sedan om Firefox och gå till Tools -> Themes och välj det theme du vill använda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aha, man drar dit den. Jag tänkte det var något sånt, men jag hittade ingen "install theme"-knapp, så jag tänkte att det väl var nån annanstans.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen!

En annan sak om firefox som jag stör mig på; Om man ska logga in på någon sida så kan man inte (iaf inte jag) bara skriva in lösenordet o sen trycka på enter, utan man måste klicka med musen på "logga in". Stör mig som faen!
Nån som vet om det finns en lösning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tab+enter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
tab+enter?

jo det är klart. Men har man kört med bara enter i x antal år så är det svårt att vänja sig vid nåt annat
Men jag gillar firefox så jag får väl lära mig!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Varför ligger den i ÖÄ? Se till att placera dem rätt.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xroy
tack för hjälpen!

En annan sak om firefox som jag stör mig på; Om man ska logga in på någon sida så kan man inte (iaf inte jag) bara skriva in lösenordet o sen trycka på enter, utan man måste klicka med musen på "logga in". Stör mig som faen!
Nån som vet om det finns en lösning?

det klarar inte IE på många sidor för min del.
Med FF har jag dock aldrig haft det problemet. På vilka sidor är det du måste trycka på loginknappen?

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
Med FF har jag dock aldrig haft det problemet. På vilka sidor är det du måste trycka på loginknappen?

bla på www.lunarstorm.se
www.djuice.se också, fast det funkar inte i IE heller, men i opera funkar det.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas

Haha ööh, lunarstorm

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xroy
Haha ööh, lunarstorm

Använd opera istället då, för där funkar det som det ska.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.