Permalänk
Medlem

Kritisera min sida, tack!

Jag har gjort en sida som allmänt handlar om xbox, men den kommer antagligen mest användas till att visa bilder från olika film och spelkvällar med grabbarna! Gjorde den mest för att jag ville testa och göra en hemsida igen, var ett tag sedan. Vad tycker ni? Plus och minus, konstruktiv kretik tack.

// Yakke, zlatan jr

edit: Stabilt att itne skriva addressen. haha dagens underhållning med Yakke

WWW.XBOX-YH.TK

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

najs att glömma länken :P.. Trävlig sida. skulle du kunna hjälp mig med att få länkarna att öppnas i mitten av sidan på www.soders.se ? Jag har problem att namnge den platsen.

danke

Permalänk
Medlem

Snygg sida som ger bra intryck, kanske kunnat vara
lite större format på sidan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tips: Ta bort .tk popupen.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vilja se ett annat typsnitt i menyn. Ett utan fötter på bokstäverna.

Permalänk
Medlem

Tummen ner, både innehåll och design känns ganska tunnt. Sen blir det någon bugg som gör att bilderna i galleriet repeteras över hela fönstret, som en bakgrund. Men fan-sidor behöver inte suga, så om du ger den lite tid och försöker ge den lite unikt och intressant innehåll så kanske..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mod_mannen: det ska vara TW Cen mt. alltså en font utan serriffer. Trodde det var en standard font =( pinsamt

parko: hur tar jag bort den?

teposen: hmm, kan försöka Fast tror inte jag är till så stor hjälp. vi får se, jag privvar min mail te dig så kan du adda mig på msn.

On topic:

Tack för den fina kretiken. Formatet satt jag ett tag å tänkte på faktiskt, men tyckte hellre att det fick bli lite för litet än för stort. Enligt mig snyggare, men det är väl som mkt annat en smaksak. Sen vet jag inte vad för upplösning ni sitter med själv kör jag 1280x960 så det största felet på sidan är att optimal upplösningen rekomendationen som står längst upp te höger är felaktig, var trött studtals trött när jag gjorde layouten får skylla på det

edit: DI61: jag vet att innheållet är tunnt, men som sagt vad, jag är inte intresserad av kretiken på den fronten riktigt eftersom den ej är tänkt att vara en informativ sida. Mest gjord för att se vad jag gick för i kodning å framför allt design väg, men jag förstår din kretik mkt väl. Ej mkt å läsa å "göra" på sidan. Men den där buggen med att bilderna kommer som fullscreen har ingen jag testat med hänt så med. Då har jag testat på många datorer faktiskt =/ vet ej varför dne gör så hos dig dock.

// YaKKe

Permalänk
Medlem

* Bort med .tk popup
* Gillar inte fonten i menyn
* När jag klickar på "Xbox Live", så flyttas "Recensioner" ner ett steg under sin ">" (IE).
* Ganska mörk

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk

Sidan såg rätt okej ut men detta tycker jag du ska förbättra

Bort med tk popupen
Gillar inte riktigt fonten i som du använder i menyn
Och när man klickar på Xbox Live, så flyttas Recensioner ner ett steg under sin ">" och detta gör oxå så hela sidan "flyttas ner" ett snäpp och blir inte så bra passform på sidan längre
och att den var lite för mörk för min smak

Jag änvänder 1024x768 och IE

Permalänk
Medlem

Sidan faller sönder i Mozilla. Iallafall lite. Dessutom är det för små och tjocka bokstäver i menyn.
Att skriva vilka program du använt känns som webdesign 1997.

Permalänk
Medlem

* Bort med .tk popup
* Gillar inte fonten i menyn
* När jag klickar på "Xbox Live", så flyttas "Recensioner" ner ett steg under sin ">" (IE).

jo jag vet, men tk popupen vet jag ej hur jag tar bort. någon som man visa? När det gäller fonten på sidan så om ni kollar i nyheter så ser ni lite info. (den nyaste nyheten) Har ni rätt font så försvinner också problemet med att recensioner hoppar runt som en liten loppa
Sen vad det gäller upplösningen så skrev jag i ärlighetensnamn fel längst upp te höger. det ska vara 1280x960 lr nått sånt. men jag förstår mkt väl eran kretik, det är rätt käftigt när man har fel font (som jag har nu, i skolan)

tack
// Jacob

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte en sida ska vara beroende av vad man har för fonter installerade och vilken upplösning man använder. Förlåt om jag missuppfattat dig

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

ändra upplösningen på sidan till 1024x768 istället. för nu måste jag scrolla åt höger för att se sidan som den skall vara. det är en hel del som har den upplösningen. annars så kan du ju alltid göra en index sida där du väljer olika upplösningar att visa sidan i.

Permalänk

de ligger en liten bugg i sidan åxå...de e ett Grått streck genom hela sidan.( i alla fall om man kollar på den i FireFox

Annars tyckte jag själva layoutenvade e de ingert fel på fast borde varit större.
Sen tycker ja likadant som Mod_mannen å nåra andra.... ÄNDA TYPSNITT!

Visa signatur

<Macbook Pro 15":: 2.0Ghz :: 1.5gig ram>

Permalänk

align:a (ingen aning om vad det heter på svenska) meny-länkarna till höger/vänster istället för i mitten, ser lite amatöraktigt ut nu, annars helt ok sida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
align:a (ingen aning om vad det heter på svenska) meny-länkarna till höger/vänster istället för i mitten, ser lite amatöraktigt ut nu, annars helt ok sida

Justera heter det.