www.datorhandel.com = oseriöst (halv lång)
Jag vill starkt varna alla för denna sida.
Det hela var så att jag skulle först köpa en digital kamera med minne så jag tittade runt och bestämde mig för en. Sedan använde jag mig utav pricerunner för att hitta den billigaste sidan. Och då valde jag den svenska sidan www.datorhandel.com.
Så jag beställde en Ixus I + 512 MB minnerkort och en mx1000 när jag ändå höll på. Och det enda leverane/betalnings sättet dom har är förskottsbetalning där det då ingår hemleverans (nej, postförskott fanns inte). Ok tänkte jag verkade vara en seriöst sida och allt och trots allt en svensk sådan.
Så jag betalade gladeligen in 3612 kronor som kalaset gick på, leverans och allt skulle ta 1-2 dagar. Inbetalningen skedde i måndags. Och eftersom jag varken fick bekräftelse eller likanande så började jag bli orolig, så jag loggade in på "kontot" på deras sida och kollade orderstatus för min order, då ser jag att det står "Väntar på förskottsbetalning", då började jag bli riktigt orolig, så jag dubbelkollade vilket postgiro jag betlat in till och vilket som dom angett att jag skulle sätta in pengarna på, och detta var helt korrekt. Så jag skickar ett email på onsdagen och undrar om det blivit nåt fel och ifall de i så fall redan skcikat det och kunde ge mig kolli nummer. Men inget svar fick jag.
Eftersom dom inte har något nummer som man kan ringa så gick jag till deras "support forum" dit man ska gå gällande akuta frågor. Skapade en tråd och inväntade svar, några timmar seanre uptäckte jag att tråden blivit raderad. Jahopp tänkte jag och skapade ännu en då(notera att jag sökt och kollat deras forums regler men inte hittat att jag gjort något fel) , till min förfäran blev den ockås raderad efter några timmar. Detta var alltså idag.
Om inget email eller liknande kommer under den närmsta veckan ska jag ringa till konsumentverket och fråga hur jag skall gå till väga för att få tillbaka mina pengar.
Ville bara avråda eventuella köpare från sidan att inte beställa därifrån.
Tack så mycket för mig, vet att den blev lite lång men men.