www.datorhandel.com = oseriöst (halv lång)

Permalänk

www.datorhandel.com = oseriöst (halv lång)

Jag vill starkt varna alla för denna sida.

Det hela var så att jag skulle först köpa en digital kamera med minne så jag tittade runt och bestämde mig för en. Sedan använde jag mig utav pricerunner för att hitta den billigaste sidan. Och då valde jag den svenska sidan www.datorhandel.com.
Så jag beställde en Ixus I + 512 MB minnerkort och en mx1000 när jag ändå höll på. Och det enda leverane/betalnings sättet dom har är förskottsbetalning där det då ingår hemleverans (nej, postförskott fanns inte). Ok tänkte jag verkade vara en seriöst sida och allt och trots allt en svensk sådan.

Så jag betalade gladeligen in 3612 kronor som kalaset gick på, leverans och allt skulle ta 1-2 dagar. Inbetalningen skedde i måndags. Och eftersom jag varken fick bekräftelse eller likanande så började jag bli orolig, så jag loggade in på "kontot" på deras sida och kollade orderstatus för min order, då ser jag att det står "Väntar på förskottsbetalning", då började jag bli riktigt orolig, så jag dubbelkollade vilket postgiro jag betlat in till och vilket som dom angett att jag skulle sätta in pengarna på, och detta var helt korrekt. Så jag skickar ett email på onsdagen och undrar om det blivit nåt fel och ifall de i så fall redan skcikat det och kunde ge mig kolli nummer. Men inget svar fick jag.

Eftersom dom inte har något nummer som man kan ringa så gick jag till deras "support forum" dit man ska gå gällande akuta frågor. Skapade en tråd och inväntade svar, några timmar seanre uptäckte jag att tråden blivit raderad. Jahopp tänkte jag och skapade ännu en då(notera att jag sökt och kollat deras forums regler men inte hittat att jag gjort något fel) , till min förfäran blev den ockås raderad efter några timmar. Detta var alltså idag.

Om inget email eller liknande kommer under den närmsta veckan ska jag ringa till konsumentverket och fråga hur jag skall gå till väga för att få tillbaka mina pengar.

Ville bara avråda eventuella köpare från sidan att inte beställa därifrån.

Tack så mycket för mig, vet att den blev lite lång men men.

Permalänk
Medlem

Om du satte in pengarna på ett postgiro konto så tar det 3dagar innan Datorhandel.com får dom.

Permalänk
Medlem

Jag beställde förra veckan (och betalade i förskott) från dem och jag har fått mina saker nu.

Ta det lilla lugna så dyker det nog upp...

Permalänk

Ahh ok, tackar för detta blev rejält orolig där :). Men tack tack igen

Permalänk

Jag beställde därifrån förra veckan... betalade för en mus ett tangentbord och en brännare, fick INGEN brännare. De ät riktigt dåliga, ska se om jag får någon brännare i början av nästa vecka annars blir det konsumentverket även för mig...
ALDRIG MER DATORHANDEL.COM

Visa signatur

E2140 1600@2666, 2 GB Corsari 800MHz 2 GB Kingston 667 MHz, MSI P35 NEO-F, 8800 GTS 320 Mb, 74GB Raptor, 500 Gb samsung, 250 GB Maxtor

Permalänk

Håller med faktiskt helt värdelöst..
Nu äntligen ska jag iaf få mina prylar imorgon.

Permalänk
Medlem

Jag har ocksåå haft strul med dem, de är ordentligt med oseriösa, jag har en lång post om det här på forumet nånstans.

Aldrig mer dom för min del! Oavsett om man kan tjäna en slant i vissa fall.

/Daniel

Permalänk
Medlem

Instämmer, aldrig mer datorhandel.com.

Otroligt kassa på alla sätt, förutom då kanske priset vilket är anledningen att man söker sig till dem.

Skulle kunna skriva en sida eller två om allt strul jag haft med dem men det räcker nog med att säga att de aldrig får en order från mig igen.

Permalänk

Fick min kamera idag, soaknar dock fortfarande en mus, men med tnake på vilket strul ajg haft så blir det heller ALDRIG mer datorhandel.com för min del heller...

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett RAID-kort av Datorhandel.com men när paketet kom saknades manual, kartong, kablar etc. var bara själva kortet i en antistatpåse. Nu bryr jag mig inte så jättemycket men det är dåligt för dom skrev inget på hemsida att det var bulk eller liknande. En generös sak med Datorhandel.com är att man får handla på faktura som privatperson dvs inte postförskott som det nästan alltid är hos andra webbutiker.

Permalänk
Medlem

cdon.se har faktura...

Permalänk

Re: www.datorhandel.com = oseriöst (halv lång)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av father walle
Skapade en tråd och inväntade svar, några timmar seanre uptäckte jag att tråden blivit raderad. Jahopp tänkte jag och skapade ännu en då(notera att jag sökt och kollat deras forums regler men inte hittat att jag gjort något fel) , till min förfäran blev den ockås raderad efter några timmar. Detta var alltså idag.

De raderar trådar som har direkt med ordrar att göra. Hade du skrivit namn, adress eller ordernummer i tråden som kunde härledas till din order? Det är av säkerhetsskäl.

Jag har bara beställt en gång från dh.com och då gick det smidigt.

Dock såg jag i forumet att det var en del som inte fått vissa varor i sina paket och de låg då som restorder, de verkar inte ha fått något mail om det, så kommunikationen verkar lite dålig.

Sedan att de har världens torftigaste beskrivningar av varorna och inte har någon telefonsupport, det får man nog leva med om man vill köpa billigt.

-s-

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett Sapphire x800xt pe på datorhandel oslagbart billigt.. vet inte hur dålig syn ni har men dom erbjuder faktist postförskottsbetalning. Läs innan ni smutskastar.. för mycket smuts nu

saxat:

Faktura / Företagspaket 16.00
Posten levererar paketet till kundens dörr (företag) eller till postkontoret (privatpersoner) innan kl 16.00. För faktura (gäller företag) registrera Er som företag och ange Ert organisationsnummer. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar.

Frakt: 228 kr (varav 100 kr postförskott)

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
Jag har beställt ett Sapphire x800xt pe på datorhandel oslagbart billigt.. vet inte hur dålig syn ni har men dom erbjuder faktist postförskottsbetalning. Läs innan ni smutskastar.. för mycket smuts nu

saxat:

Faktura / Företagspaket 16.00
Posten levererar paketet till kundens dörr (företag) eller till postkontoret (privatpersoner) innan kl 16.00. För faktura (gäller företag) registrera Er som företag och ange Ert organisationsnummer. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar.

Frakt: 228 kr (varav 100 kr postförskott)

Jag håller med om att det var onödigt mycket smutskastning här, framförallt som alternativet postförskottsbetalning faktiskt fanns, men samtidgt kan jag nog påstå att det var Sveriges dåligaste formulering av detta från datorhandels sida
"Företagspaket 16.00" innebär ju knappast automatiskt att betalning sker mot postförskott och det enda betalningssätt som nämns är ju faktiskt Faktura (förutom i själva specifikationen av fraktkostnaden då), vilket de snällt nog upplyser om endast gäller företag. Ett litet tillägg i denna text som berättar att det faktiskt skickas mot postförskott till privatpersoner och oregistrerade företag vore nog på sin plats här, hehe.

Visa signatur

- Gammalt är äldst - P3V4X - PII350@518/148 - 128MB PC100 - TNT2M64@default - Seagate Medalist Pro 10GB ATA33 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadalan
Jag håller med om att det var onödigt mycket smutskastning här, framförallt som alternativet postförskottsbetalning faktiskt fanns, men samtidgt kan jag nog påstå att det var Sveriges dåligaste formulering av detta från datorhandels sida
"Företagspaket 16.00" innebär ju knappast automatiskt att betalning sker mot postförskott och det enda betalningssätt som nämns är ju faktiskt Faktura (förutom i själva specifikationen av fraktkostnaden då), vilket de snällt nog upplyser om endast gäller företag. Ett litet tillägg i denna text som berättar att det faktiskt skickas mot postförskott till privatpersoner och oregistrerade företag vore nog på sin plats här, hehe.

jo, de borde verkligen se över formuleringarna... tog ett otal ggr. innan jag klura ut den frågan, kanske ett dumförklarande mail till datorhandel är på sin plats? men nu har iaf vi rett ut den frågan. med detta alternativ är det postförskott som gäller.

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem

De har ganska bra priser och visst man får vänta lite men man kommer ju att få sina grejer tillslut (dock har Leadtek 6800 Ultra som jag beställt varit rött sen Augusti ).

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Japp, det mesta brukar ordna sig till slut. Men man blir lite småsur när man köper ett nytt moderkort och märker direkt att man får en begagnad produkt, kartongen är ordentligt öppnad osv.. Sen att moderkortet vägrar starta och man måste RMA'a till en kostnad av 88 kronor och 10 dagars väntetid. Då blir man lite förbannad.

Men de har rätt bra priser...

7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazzin
cdon.se har faktura...

Och dom säljer RAID-kort?

Permalänk

tog mig ~1 månad att få de 5 fläktar + 1 tbord som jag beställde där ifrån.
ALDRIG IGEN

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Gammal tråd men jag vill också smuttskasta lite. Har (naturligtvis utan att söka runt så mycket om företaget) beställt och förskottsbetalat ett graffe för 1000kr. På sidan stod det att det fanns 4st i lager vid beställning och enligt sidan skulle det ta 2-3 dagar för mig att få beställningen.

Efter 1 dag fick jag bekräftat att jag hade betalt varan och nu efter 2 veckor så sitter jag fortfarande och väntar på mitt packet. Detta företaget verkar inte speciellt seriöst och har kassa leveranstider

Visa signatur

amd64 3200, gf 6800le (upplåst till NU), 512 ddr, 80+120+250 gb wd kaviar special edition 8mb cache, 19" samtron, 15" noname, mx500, allsop

Permalänk
Medlem

Inte nog med att de har kassa leveranstider. De skickade fel moderkort till mig, jag väntar fortfarande på svar från deras kund-support. Mailade för tre dagar sedan, de verkar ignorera mig. Har skickat tre olika mail till två olika adresser. Deras telefon tid är lö och sön mellan 11-12, det var konstant upptaget h-e-l-a tiden bägge dagarna. Något annat sätt att komma i kontakt med dem finns inte, inga telefonnr. alls.

BUUUUUUUUUU, datorhandel.com

Då handlar jag hellre av itbutikken som också har fått mycket skäll. Hos dem kan man iallafall ringa till en fysisk person. Dessutom svarar de kvickt på mail de gånger jag mailat. Dessutom så har de löst de problem jag haft med deras leveranser på ett OK sätt.