Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Fick precis mail av Bostream och de skriver att LKPG ska vara utbyggt V.38

Man får väl hoppas och se

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk
Medlem

Tidvis 1/3???, men för det mesta 13/7. När ska Bostream fixa Uploaden!!!!!!
Varför tankar man hem Linux från ftp.sunet.se med 120kb/sec?, tom med min gamla 2.5Mbits uppkoppling gick på ~300kb/sec.

Permalänk
Medlem

Pratade med bostream idag. Nästa vecka börjar de med min order.. aaaah.. om det bara ville vara sant!... Anyway.. måste prata med telia och se om jag kan slippa en månads uppsägningstid mot att jag ändå betalar full avgift.

Permalänk
Medlem

Har du hört ngt Ice Frontier om din uppkoppling??

Jag fick mail från Bosream igår att Linköping är uppskjutet till V41.

man blir ju lack på att de aldrig håller tiderna som de säger!

Visa signatur

Permalänk

Hehe, ja, detta är riktigt komiskt. Att dom sen hånar med att hålla inne informationen om hur läget verkligen är, gör att man blir lite irriterad.

Permalänk
Medlem

OK.. Nu ringde bostream och sa att det blir ingen vdsl här i Huskvarna. Efter att det loavt det i sex månader, senast i veckan sa de att stationen var uppgraderad för vdsl och att min order var skickad. De har sagt det vid en massa tillfällen tidigare också då jag ringt och hört mig för för "säkerhets skull" mååååååånga gånger.

Ville bara dela med mig av detta.

*zip* //Censurerat av Rich. Mer sånt här från din sida kommer att leda till en varning.

Peace.

(ok.. det sista var väl ett skämt.. utom i min fantasi)

Permalänk
Medlem

De där e inte ovanligt, de e så sega att bygga ut sedan blir det inget =( Dock inte alltid BoStreams m.fl. operatörers fel utan ofta kommuner och villa föreningar m.m. som lägger sig i :S
Vet att i området jag bor i när jag är i sthlm var det snack om att lägga ner fiber m.m. när Telia höll på att gräva ner sina telekablar, gick på villaföreningsmötet, va endel där som va emot (de gamla såklart) och många var för det, så långt kom det samt en presentation av BBB där de sa att det skulle kosta ca. 4-5000kr per hushåll att göra det hela (om mer än hälften gick med), nice tänkte jag och börja jobba för det genom att höra mig för i området vilka som var intresserade, möte nr2 som var 1vecka senare snackades det lika mycket om hur de skulle fixa med fika till mötena som hur de skulle göra med att bestämma om vi skulle satsa på det eller inte, lätt sa jag, knacka dörr hör vilka som är intresserade, sedan är dset tillräckligt många, så kör vi på det.
Nej det funkar inte säger idioterna då, vi måste först bestämma om vi ska ha det, sedan fråga om folk e med, sedan bestämma igen och därefter säga ja eller nej.
Det enda som bestämdes på det mötet var att på nästa möte skulle de bestämma hur de skulle betala för fikat, blir arg än idag (3år senare) för hur jävla idiotiska de va, de hade 2-3månader på sig och sket i det mer eller mindre..
Gav upp efter halva möte tre, gick hem och beställde BoStream 2,5Mbit ADSL.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det är ok att vara seg om man talar om det. Men Bostream (skitföretag) har ljugit för mig så jävla många ggr nu så jag blir galen på dem.

Idag är jag för trött men imorrn startar jag ett krig som jag säker kommer att förlora och i slutänden kommer jag bli totaldeprimerad och sluta som luffare eller nåt.

Permalänk
Medlem

Då är det väl bara att de håller sitt löfte i Linköping!

Men det är ju en lite större stad än Husqvarna och Jönköping! så det är bara att sitta och vänta på det bästa!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Tidvis 1/3???, men för det mesta 13/7. När ska Bostream fixa Uploaden!!!!!!
Varför tankar man hem Linux från ftp.sunet.se med 120kb/sec?, tom med min gamla 2.5Mbits uppkoppling gick på ~300kb/sec.

Jag känner precis som du....det e ju faen helt enkelt. Jag hade en period som det flöt på rätt bra men det hände något en vecka eller 2 efter att BBB köpt upp bostream.... Nu ligger jag kanske på 100-200 i download när det är som trögast runt 150-200 upp. Suger hästpung.

Permalänk

Ice Frontier
HHAHAHAHHAHAHA PRECIS så kände jag under 12 månader när dom inte levererade! !! ;DDD

men tillslut fick jag skiten iaf, det var ju helt trasigt första 3 månaderna men nu fungerar det felfritt än så länge!

Permalänk
Medlem

Dohuane.. Dohuane.. Husqvarna med Q är företaget. Huskvarna med K är samhället.
Och, yes det stämmer om du bor i centrala lkpg iaf.

Bruden som skulle ringa upp ringde givetvis inte så jag ringde upp igen. Till slut fick jag höra att det saknades kundunderlag för att uppgradera stationen.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Bostream uppgraderar inte längre några stationer med VDSL, och om vi tar någon statistik på upkopplade VDSL anslutningar hos Bostream blir det säkert inte mer än 2-3 % av alla abbonenter. Tex. min station biskopsgården är uppgraderad men i början så de till mig att jag hade långt (930 meter) avstånd. Klart jag sagt upp Bostream och tog VDSL från BBB vilket funkar prima. För någon dag sedan tänkte jag kolla avståndet igen och helt plotsligt var den bara 860 meter. Jag kontaktade Boskit igen bara för skoj skull och vips jag kunde få VDSL men tyvärr alla platser var upptagna, he he, medan BBB hade platser kvar ... Detta får mig att spekullera att även på de uppgraderade stationerna finns inte mer än 24-48 portar i Bostreams VDSL switchar och det är bara några få som får det. Kolla bara i alla DC hubbar, finns inte många med Bostream VDSL jämfört med BBB. Enligt vad jag har sett så är det 20/80 vdsl där 80% är BBB. Bostream var tvungna att ansluta några få till VDSL för att kunna hålla 26/26 reklamen uppe ...
My five cents ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Toni.. Var har du fått siffran om 24-48 portar för vdsl?

är det så så har ju Bostream ljugit för mig återigen då de påstår att det är pga bristande kundunderlag som man inte ansluter min station.

Kan man ha så lite som 24 portar så kan jag nog gräva fram 24 pers SJÄLV i området som vill ha vdsl.. Och jag är inte en person som känner många här direkt.

Kan ett företag ljuga hur som helst om sånt här utan att bryta mot lagen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice Frontier
Toni.. Var har du fått siffran om 24-48 portar för vdsl?

är det så så har ju Bostream ljugit för mig återigen då de påstår att det är pga bristande kundunderlag som man inte ansluter min station.

Kan man ha så lite som 24 portar så kan jag nog gräva fram 24 pers SJÄLV i området som vill ha vdsl.. Och jag är inte en person som känner många här direkt.

Kan ett företag ljuga hur som helst om sånt här utan att bryta mot lagen?

24 personer med vdsl betalar inte ensamt av investeringen av att "bygga ut" en station.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cels
24 personer med vdsl betalar inte ensamt av investeringen av att "bygga ut" en station.

bandbredden kostar nog mer i längden än själva utrustningen ... kanske 24-48 var väl en dåligt gissning men det är nog inte mer en hundra pers ... Åt andra sidan så hade BBB mellan 400-500 portar för VDSL när dom uppgraderade ... Att BoStream ljuger är väl inget nytt, tror ni på tomten också?

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Toni.. Att de ljuger har jag fått erfara flera ggr nu så jag vet, men jag undrar om det är tillåtet att ljuga och vilseleda kunder på det sättet.

De har ju faktiskt snuvat Vattenfall/jönjöping energi på kunder då vi innan bostream kom med sitt erbjudande hade tänkt oss en LAN/fiber lösning från dem.

Sedan kom som sagt bostream.. och det drog ut på tiden.. de skjöt på det ett antal ggr, men vidhöll att mitt vdsl var på gång. Vecka 36 på måndagen byggdes stationen ut.

Skönt tänkte jag, nu kommer det snart och jag behöver inte ringa och tjata mer.

Måndagen nuvarande vecka (39) ringde jag eftersom jag fortfarande inte fått något modem, hört nåt, fått något mail eller sett någon skillnad på orderstatussidan.

Då sa en kille som hette Hans att det blir adsl för mig. Det blir ju aldrig vdsl i första steget enligt honom. Han lät riktigt överlägsen och skadeglad också vill jag tillägga. Jag blev givetvis upprörd och bad honom kontrollera detta igen.

Fem minuter senare kom han tillbaka och talade om att han hade haft fel och att det blir vdsl från början i denna station.

*SUPERPHEW*

Jag fick också veta att min order hade skickats iväg tillderas underleverantör.
Givetvis försenad igen, men ok tänkte jag.. Nu är det Skanova som gör arbetet så nu kanske det händer nåt iaf.

På torsdagen ringer Bostream upp. Henrik hette denna kille. Han sa att han hade ett mail från moi där det står att jag bara är intresserad av vdsl och at det är därför han ringer.

Då visar det sig att man enligt honom inte alls byggt ut stationen för vdsl!! Och att han inte vet något om några planer på att göra det heller.

Jag blir givetvis förtvivlad och frågar upprepaed ggr VARFÖR?!?.. Han säger då att det "kanske beror på materialbrist".

Jag blir givetvis jätteagr och undrar varför man har ljugit för mig i SEX månader.

Killen har inget annat att säga än att han beklagar varpå jag tvingas avboka ordern och säger sedan hejdå.

Jag ringer upp en halvtimme senare och får prata med en tjej som är lite trevligare. Hon lovar att kolla upp det hela och komma med lite svar.

Givetvis ringer hon inte upp på torsdagen.. och inte fredagen heller trots att hon fick både hem och mobilnummer.

Så jag ringer återigen och får prata med Alexander på kundservice. Han vet heller inget konkret utan att ber att få maila tillbax.. doooooooooh.. Tänkte jag.. men ok.. det kanske funkar.

10 minuter senare ringer han upp och talar om att det var pga otillräckligt kundintresse som man beslöt att inte bygga ut Huskvarna!

Varför kunde ni inte kläckt ur er det för sex månader sen då frågar jag, eller åtminstone efter ett par månader...... Ingen kommentar varpå jag lägger på luren.

Ok.. vad ska man göra åt den här saken egentligen?.. Jag blir galen på dem.

Permalänk
Medlem

hmm, lider med dig Ice, finns inte BBB där? Enda sättet att "vinna" är att bara glömma Boskit och försöka hålla sig undan allt som har me de att göra ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Toni.. Troligtvis har du rätt. men jag är inte den som förlåter och glömmer så lätt.

Troligtvis har man ingen rätt alls mot dem men jag ska iaf försöka ta reda på om de verkligen kan bete sig så svinaktigt utan vidare.

Jag återkommer när jag vet mer om detta.

Permalänk
Medlem

610 firmware

Någon som uppgraderat firmware på bostreams Speedtouch 610 (VDSL)?
Alltså enheten på bilden

Den senaste firmwaren jag hittade var 4.2.7. I mitt 610 ligger 4.2.6.5.

/R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice Frontier
Toni.. Troligtvis har du rätt. men jag är inte den som förlåter och glömmer så lätt.

Troligtvis har man ingen rätt alls mot dem men jag ska iaf försöka ta reda på om de verkligen kan bete sig så svinaktigt utan vidare.

Jag återkommer när jag vet mer om detta.

Ice, lider oxå med dig...det tog mig ca 12 månader innan jag fick det oxå. Sen när det väl kom så sög det för att sen bli bättre. Men nu e det rätt kasst igen. Jag hade oxå mina duster med bostream där dom gav olika information vid olika tillfällen.
Antar att det bästa du kan göra är att dra igång en hemsida eller något där folk kan lägga upp sina små historier. Om det görs seriöst o snyggt så är det ju inte omöjligt att det kommer ut i Internetworld(vilket skulle skada dom rejält tror jag) eller på IDG. Jag har några sköna mejl sparade sen tiden när jag fick vänta. Har även snutten från tv där yvonne sitter o ljuger för sverker i +.

Stå på dig o lycka till.

Permalänk
Medlem

Länk till firmwaren?

Vad händer om man tabbar sig, skulle bostream byta ut mot ett nytt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Länk till firmwaren?

Vad händer om man tabbar sig, skulle bostream byta ut mot ett nytt?

Knappast troligt.... du kommer förmodligen att få stå för hela kostanden om dom e tvungna att skicka dig ett nytt modem. Finns ju roligare saker att göra med några tusen...

Permalänk
Medlem

Är det ngn som hört ngt om scream i linköping eller? är det ytterligare försenat eller??

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sato
Jag bor på Fågelbacken i Malmö och fick mitt VDSL häromdan. Upp- och nedladdning ger ganska bra resultat medans pingen har blivit väldigt opålitlig. Faktum är att jag kunde erbjuda bättre ping som spelserver för 10 personer med min 8/1 Mbit (ADSL) än nuvarande 13/13 Mbit (VDSL). Pingen är nu dubbelt så hög för de anslutna spelarna.

Bostream har medvetet lagt högre ping på sin Scream VDSL-tjänst för att få en hyffsad kvalitet på linan. Det suger jag vet!!

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

Jaaa! Nu fick till och med jag mitt VDSL, fick det för exakt 10 min sen. Bor vid Dalaplan i Malmö. Har testat hastigheterna med TPTEST mot bostream och får ca 8Mbit upp och ca 20 ner. Pingen mot sunet ligger på ca 25ms mot tidigare 4-5. Men det skiter jag i. Mycket nöjd med andra ord!

Permalänk
Medlem

Fin present en fredagseftermiddag!

Jag sitter och hoppas att bostream ska skicka ut ett mail och säga att linköping är utbyggt! och att man kan kopplas in om ngn vecka!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dohuane.. Från det att de säger att stationen är uppgraderad tar det ca tre veckor innan du kan surfa.

Om de inte ljög vill säga.

Permalänk
Medlem

Jag fick min VDSL-uppkoppling inkopplad i veckan och jag måste säga att det funkar fint!

TPTest visar runt 11-12 Mbit uppströms och runt 17-18 Mbit nerströms.
Har ~800 meter från telestationen.

Permalänk
Medlem

Igår testade jag grannens lina.. Killen har fått vdsl och det funkar klockrent.. 2 MB/sec utan problem.

Till mig sa de att det bara fanns adsl i stationen två dagar efter att min order efter sex månaders väntan ÄNTLIGEN hade gått iväg och allt var klappat och klart för VDSL enligt kundtjänst.
Så jag avbeställde.. weeee..(bitchade kraftigt den gången men som vanligt hjälpte det föga).

Killen hade ingen aning om varför det blivit sådå han visste att man lovat mig vdsl.
Det hette att det kunde bero på materialbrist.. Nästa dag var det enligt nån annan på kundtjänst bristande kundunderlag.. Sedan hette det lite hemligt att bbb har bestämt att alla vdsl portar skall reserveras för företag.. Men min kompis plus ett helt gäng har fått det ändå.. Men inte jag såklart.

Jag klagade så hårt jag vågade.. och då lovade man att göra ett undantag för mig..
Men det kommer ta en hel månad.. De kommer garanterat att blåsa mig den här gången med.

Jag har numera nervproblem. (ryckningar i ansiktet a la Diane Chambers i Cheers eller inspector Dreyfus i rosa pantern) och dessutom allvarliga magproblem.

Nej jag skojar inte.

Jag känner mig som Fox Mulder när jag har med Bostream att göra.. Man skalar av lager för lager och man tror man får veta sanningen.. Men det slutar alltid med att det inte blir som man trott och man får veta att man blivit "felinformerad"* återigen.

Den här månaden kommer utan tvekan att bli den längsta nånsin i mitt patetiska liv.

*Felinformerad=en omskrivning för att bli ljugen rakt upp i ansiktet.