Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

MItt scream skulle kopplats in idag

Efter lite läsning här bör jag väl vara nöjd om jag får det till Jul, egentligen gör det inte så mycket jag klarar mig bra på Xstream tjänsten.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

*zap*

Now..Till tripodz.. Jag pratade med Bostream igen i förrgår. Då var det inte vecka 32 längre utan 35 och det var omöjligt att tala om vad det var som gjorde det denna gång. Då blev jag lite sur och krävde att få veta om detta är att lita på. Då gick tjejen jag pratade med till sin chef och när hon kom tillbaka så sa hon att om man är optimist kan man tro på vecka 35, men inte om man är realist.

Då sa jag att jag är realist och jag undrar fortfarande när jag kan förvänta mig min anslutning och svaret blev givetvis att det är ingen som vet.

DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!

Inlägg redigerat av damme

Permalänk

om man lägger ordet TIDIGAST (lika troligt som the second coming of jesus christ) så blir det mer korrekt =D
väntar fortfarande på att dom ska laga Masthugget, trasig i 2 månader nu! gratis internet då kan jag iofs lägga 399kr/m extra på brudar å få knulla lite mer så jag kanske ska tacka dom ist. hihi

Permalänk
Hedersmedlem

Ice Frontier tilldelas en varning för sitt inlägg.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Wow.. nu blev man varnad.. men det var det värt

Permalänk

Ska få mitt nästa vecka här i Malmö...

Permalänk
Medlem

Fick tydligen mitt nu precis, sitter på jobb & så dog mitt shell. Vet dock inte om det är shellet som dött eller scream som kopplats in

Får se när jag kommer hem, slutar om 55minuter

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ice Frontier
*zap*

Now..Till tripodz.. Jag pratade med Bostream igen i förrgår. Då var det inte vecka 32 längre utan 35 och det var omöjligt att tala om vad det var som gjorde det denna gång. Då blev jag lite sur och krävde att få veta om detta är att lita på. Då gick tjejen jag pratade med till sin chef och när hon kom tillbaka så sa hon att om man är optimist kan man tro på vecka 35, men inte om man är realist.

Då sa jag att jag är realist och jag undrar fortfarande när jag kan förvänta mig min anslutning och svaret blev givetvis att det är ingen som vet.

DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!

Inlägg redigerat av damme

Då är ju frågan om man inte ska ta och avbeställa och skaffa sig 8/1 av någon annan operatör.

Permalänk
Medlem

Jag har telia 8/1.. eller 8/0.8 är det visst. Det funkar kanon vill jag säga. Men man är ju ute efter bättre upload såklart.. Så man får snällt bita ihop och vänta på Bostream.

Permalänk
Medlem

Pratade med någon på kundtjänst igår

Tyvärr vi felsöker fortfarande osv

Sista tiden har det dock varit bättre sprutt på sakerna och idag.
Legat i snitt 800kb/s upload med en bbb 10/1 med max på strax över 1100kb/s korta stunder.

Kan det faktiskt vara så att dom börjar närma sig en lösning.
Någon mer som kunnat testa( tänker på masthugget)

EDIT

Precis som vanligt sjunker kapaciteten under dagen, nere på 250 nu
Men det är ändå bättre än vanligt så lite ljusning är det i mörkret

Permalänk

aptass okej, tur för bostream att det är sommar nu

Permalänk
Medlem

Såja, nu har man haft scream i 1v, som bonus fixade flextronic's nytt hemnummer till mig. Detta ställde då till lite problem då jag inte ens visste om det själv, ordnades dock upp dagen efter.

Har väl en ca 850kb/s dom gånger jag har provat det, anledningen till uppgraderingen var ju främst att jag kunde få 4 ip's, sen att jag fick 8mbit & 1:- billigare i månadskostnad gör ju inget

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
Såja, nu har man haft scream i 1v, som bonus fixade flextronic's nytt hemnummer till mig. Detta ställde då till lite problem då jag inte ens visste om det själv, ordnades dock upp dagen efter.

Har väl en ca 850kb/s dom gånger jag har provat det, anledningen till uppgraderingen var ju främst att jag kunde få 4 ip's, sen att jag fick 8mbit & 1:- billigare i månadskostnad gör ju inget

Denna tråd är om vdsl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lando
Fick tydligen mitt nu precis, sitter på jobb & så dog mitt shell. Vet dock inte om det är shellet som dött eller scream som kopplats in

Får se när jag kommer hem, slutar om 55minuter

neeej Tågaborg kan man få VDSL där ugh har bott där en gång i tiden juh

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mots
Denna tråd är om vdsl

Hahaha, såg jag inte förräns nu. Jaja, jag har snik scream & det fungerar

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Nytt Rekord för mig idag på TCP

Up: 3.73 Mbit
Down: 3.90 Mbit

Permalänk
Medlem

LInköpingsområdet har dragit ut på tiden igen tidigast v 34 är det nu som utbyggnaden ska vara klar!

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk

Jag ringde idag och fick tidigast v36 för Malmö/Dalaplan

Permalänk
Medlem

nu kanske det blir bättring när ni kommer till ett stabilt nät senare i höst

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

aptass hur gåre eller ? Jag orkar inte ringa mer heheh går snart hem till mr Åke och släpar upp han ur soffan å ber han laga skiten (masthugget vdsl)

Permalänk
Medlem

Angående det ironiska inlägget om stabilt nät i höst,
vad jag hört så har BBB kraftig överbelastningsproblem dom också.
Lite för mycket folk med för bra fart på deras linor.

pratade med dom i torsdags

Då sa en Olof att ja, ser minsann att tekniker är ute på din station just nu.
Har ännu ingen uppdaterad status men ring imorgon om det inte är bättre.

Ringde dagen efter, fredags alltså. Pratar med en annan tomte.
- Du prata med olof sa du, konstigt. Det stämmer inte, i början på nästa vecka ska tekniker ditt.

Minns inte om det var Olof eller kille nummer två som uppmuntra med att nu visste dom vart felet låg och det skulle inte ta lång tid.

Är jäkligt less själv kan jag säga, senaste veckan har det varit sämre igen.
Riktigt kasst imellanåt t.o.m

Får väl ta och ringa och skälla lite på dom imorgon. Nu har dom stängt för idag.
Inte för att det spelar någon roll, men man kan ju få gnälla av sig lite.

Väntar bara på att dom ska skicka ny faktura, då jävlar

Permalänk

hahah jag är också jävligt sugen på fakturan MEN jag är fan skrajj att dom ska få sparken som har sagt att vi slipper betala =D

Men dom säger fortfarande nästa vecka hahha fan va dom lär skratta på kafferasten 'ÖHÖHÖH IDAG RINGDE EN SNUBBE Å WHINA OM MASTHUGGET Å VET NI VAD JAG SA!??! "En tekniker kollar på det och den ska fixas nästa vecka" HAHAHHAHAHHAHAHAHAHHA'

förresten aptass jag fick redan på nu att dom 'tyvärr inte hunnit lägga in avdraget på denna faktura' utan det kommer i november, dvs den man betalar för dec, jan, feb HAHAHA

fet risk att jag kommer betala denna som kommer nu :>

Permalänk
Medlem

Just nu ligger nätet nere hemma pga dom arbetar i stationen (Masthugget)

Nu är det spännande

*funderar på om detta är 'nästa vecka' tm*

Permalänk

hehhehe aptass nu hände det något iaf.. jag fick en räkning från bostream, ska pissa på den. Och nu hävdar dom att dom 'fixat' linan...

och visst om det är samma sak som att TPtest visar 14/22 TCP så har dom fixat den, men om man maxar 250kb/s upload överallt annars så har dom INTE fixat den.

Luktar fulhackade TPtest optimeringar.. 10 burkar med trafficshaping som står å släpper fram all TPtest trafik eller något.. för resultaten i verkligheten är inte alls lika imponerande..

Visst 1.7mb/s 1 fil från fragzone osv.. maxar väl 2.8mb/s nu med flera filer och det är stabilare men vi får väl se framåt kvällen.

Upload till Bostream Xtream ca 150kb/s, till telia 8000 120kb/s, till BBB vdsl 300kb/s.. Alla obelastade linor.

Sunet download ca 400kb/s

heheh... bryr mig inte direkt om TPtest reslutat jag vill ha en fungerande lina, ringer å felanmäler nu.

Permalänk
Medlem

Har inte haft problemen med 250kb/s / tråd själv.
Förra veckan gick det att maxa 1200kb/s ut på ftp till BBB.

Ska testa lite själv och se hur det ser ut när jag kommer hem
TPTEST är ungefär lika viktigt som 3D Mark är för verklig spelprestanda

Men en del har ju som sport att tävla i det med

Permalänk

wtf.. har du inte.. fan va skumt !

Permalänk
Medlem

Nix, dom gånger det har gått bra i början kunde jag maxa 300-500 ut mot en som ladda från min provftp.

Sen lyckades jag ju skicka till BBB förra eller förrförra veckan där max var 1200kbs
snitt låg på kanske 900-1000 dock

I ditt fall är det ju nåt som inte stämmer med trådbegränsing.
Sen rör det sig om 4 månaders kompensering som dom har lovat för mitten av april till mitten av augusti då tjänsten inte har fungerat som lovat.

Troligen är det nåt dom justerat tidigast på nästa faktura.
Pratat med faktura om kompensation innan och det är tydligen nåt kundtjänst får besluta om man är berättigad till. Men jag har ringt/mailat och legat på dom sen i april så dom har logg på det.

EDIT

Ligger ungefär på 10-11/10-11 TCP nu
Är ju ok hoppas det är stabilt som Dr Alban skulle säga

Speedtesta lite mot en ComHem 8mbit, maxa på 900kb/s

Permalänk
Medlem

5 upp 4 ned, just nu. Ok det är bättre än tidigare men fortfarande inte vad jag räknat med. Undrar om min Netgear router jävlas kanske. Några inställningar som man missat i windows kanske, förslag?

Permalänk
Medlem

testa utan router en gång direkt från modemet till nätverkskortet.
Är fullt möjligt att routern bråkar med dig.

Gör en studie nu och skickar till en ComHem och en BBB, maxar på strax över 1500kb/S Vet inte om det går att pressa lite till kanske.

Får testa en download sen med

Permalänk

hehe jag maxar 1.8mb/s upload men med 10 filer samtidigt... =((((