Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Hoppas inte på för mycket,
kom ihåg att det är ADSL du fått

där är max 8/1 i överföring

Permalänk

Hehe jo jo jag vet Så länge det är stabilt och snabbare än mitt gamla Xstream så är jag nöjd. Nej nu skall jag överlämna tråden åt er med VDSL. Trevlig helg

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

VDSL, Årsta, c:a 600 meter från stationen

Ping-statistik
Paket: Skickade = 20, mottagna = 20, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 16 ms, Högsta = 36 ms, Medel = 17 ms´

TP-test mot IP-Performance V3 Stockholm
TCP
Sändning: 8.14 Mbit/s
Mottagning 19.17 Mbit/s
UDP
Sändning: 11.89 Mbit/s
Mottagning: 20.87 Mbit/s

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
VDSL, Årsta, c:a 600 meter från stationen

Ping-statistik
Paket: Skickade = 20, mottagna = 20, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 16 ms, Högsta = 36 ms, Medel = 17 ms´

TP-test mot IP-Performance V3 Stockholm
TCP
Sändning: 8.14 Mbit/s
Mottagning 19.17 Mbit/s
UDP
Sändning: 11.89 Mbit/s
Mottagning: 20.87 Mbit/s

adameri: Vilketn station ligger du emot, ligger du emot denna? >> http://www.arsta.nu/images/arstamap_bostream.jpg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
VDSL, Årsta, c:a 600 meter från stationen

Ping-statistik
Paket: Skickade = 20, mottagna = 20, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärligt överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 16 ms, Högsta = 36 ms, Medel = 17 ms´

TP-test mot IP-Performance V3 Stockholm
TCP
Sändning: 8.14 Mbit/s
Mottagning 19.17 Mbit/s
UDP
Sändning: 11.89 Mbit/s
Mottagning: 20.87 Mbit/s

Vad tusan, när fick du din uppkoppling ?
Är det Årsta som i Årsta utanför stockholm ??

Måste hem å prova..

Permalänk
Medlem

Låter snarare som den Årsta som ligger i Stockholm (och inte utanför, då den som ligger utanför (Årsta Havsbad och gänget) inte har särskilt många boende ).

Permalänk
Medlem

Årsta som ligger i Stockholm, inte långt från Enskede, precis söder om Skanstull. (Den stationen som finns på bilden).

Inkoppling påbörjades igår och blev väl klart runt 16 idag, vet exakt inte eftersom jag kom hem först vid 17 snåret.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk

hehe Bostream pissar på oss som sitter på VDSL Masthugget..
Bara för att tjänsten inte är helt nere så skiter dom i att laga den.
Så jävla dåligt, ush å fy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Årsta som ligger i Stockholm, inte långt från Enskede, precis söder om Skanstull. (Den stationen som finns på bilden).

Inkoppling påbörjades igår och blev väl klart runt 16 idag, vet exakt inte eftersom jag kom hem först vid 17 snåret.

Hmm, mitt modem hade slutat att blinka när jag kom hem men jag får inte igång nått, går inte att pinga gateway'n eller nått.

Jag får kolla lite mer idag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
Hmm, mitt modem hade slutat att blinka när jag kom hem men jag får inte igång nått, går inte att pinga gateway'n eller nått.

Jag får kolla lite mer idag

Hmm.. låter mer som nätverksinställningar, du har ju kontakt med stationen´eftersom den slutat blinka..

Har du bytt DNS adresserna nyligen, jag fick nya adresser av Bostream för cirkus 3 veckor sidan, fick du det ? Vet inte om alla får det men har du inte bytt är det nog förklaringen..

Kom hem igår och körde några tp-test då jag såg att du Adameri hade hyffsade siffror, till min häpnad hade uploaden förbättrats, från ett medel runt 1,5 Mbit till runt 6,5 Mbit, 598 m till stationen.
Jag är då inte riktigt nöjd då jag låg runt 11 Mbit de första dagarna innan de kajkade ihop..

Jaja, väntar ett tag till och ser annars blir det några samtal igen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killme413
hehe Bostream pissar på oss som sitter på VDSL Masthugget..
Bara för att tjänsten inte är helt nere så skiter dom i att laga den.
Så jävla dåligt, ush å fy.

Mm så är säkert fallet, sluta anta.

Permalänk
Medlem

Mots:

När man ringer vid flera olika tillfällen och dom säger likadant varje gång
Man kan göra ett litet schema faktiskt efter deras svar.

1. "Nästa vecka ser vi att din station ska fixas"
2. "Jasså är den inte fixad, trodde det skulle göras förra veckan, vänta ska jag kolla", gå till 1.
3. " Vi väntar på utrustning från leverantör, dom har lovat till nästa vecka", gå till 1.
4. "Nej vi har ingen konkret info att ge, men jag lovar att ....", gå till 1.

Ringt 3 fredagar i följd nu och det är samma visa varje gång,
då kan man faktiskt börja undra.

Räknar man in att dom kopplade om till VDSL i mitten på april dessutom är det lätt hänt att man drar egna slutsatser.

Permalänk
Medlem

Jo det förstår jag men att bara gå över till sin egen uppfattning är inge vidare

Permalänk

Ja det är min uppfattning. Hade det varit bostream företagslina jag satt på så hade den INTE varit trasig i 2 månader det är jag fullständigt övertygad om.

Det handlar bara om prioritering och att dra slutsatsen att vi inte har hög sådan är inte svårt.

Permalänk
Medlem

Har pratat med dom två gånger nyligen och båda jag pratade med sa att minsann denna vecka var dom lovade att tekniker skulle fixa stationen.

Iom det är sista arbetsdagen denna veckan så får vi väl se om nåt händer

Jag kommer inte hålla andan precis eller ta gift på att dom håller sitt ord men man kan ju hoppas.

Ni vet vem som kommer ringa dom ikväll annars

Permalänk
Medlem

Pratat med en kompis vars brorsa jobbar på Bostream, enligt honom så jobbar dom faktiskt på problemet men dom byter bara ut 10 åt gången. Vad detta 10 är framgick inte dock. Mitt VDSL funkar dock lite bättre idag

Permalänk

hjärnceller kanske ? snart är dom väl uppe i tillräckligt för att klura ut hur dom ska fixa det.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det faktiskt som sagt att de jobbar på problemet..blir bättre dag för dag, i förrgår 6,5 upp, igår 8,5 upp..

kanske funkar som det skall snart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redgrave
Nu verkar det faktiskt som sagt att de jobbar på problemet..blir bättre dag för dag, i förrgår 6,5 upp, igår 8,5 upp..

kanske funkar som det skall snart

ehh sitter du på masthugget? 0,3 - 0,8 här eheh

Permalänk

Nu rullar det.

Årsta, ca 400m till stationen.

Upp: 9.35Mbit/s
Ner: 21.80Mbit/s

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.arsta.nu/images/arstamap_bostream.jpg

Nice, jag kan ha 13/13 tydligen. Bor på ymsenvägen. Dock har jag 12/9 ifrån bbb nu och det är frågan om det e värt strulet. Har 1 ms imot gateway också. Tror jag behåller mitt, finns det några fler stationer i årsta btw? Trodde jag va kopplad imot en som ligger vid posten.

Permalänk
Medlem

Dakke vart kommer kartan ifrån, finns den till alla städer som bostream finns i eller? Bor i LInköpingoch kommer få scream om förhoppningsvis 3-4v

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk

Enligt den där kartan så bor jag innom 26Mbit radien fast enligt Bostream har jag längre. Fast ~22Mbit är ju inte dåligt Märkte igår att min router, en gammal Dlink 704 inte alls klarar av de nya farterna. Fick inte ens hälften så bra när jag kopplade genom den, 6Mbit upp och 4Mbit ner!!! Verkar vara dax att fixa ny router.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kartan stämmer föga, det är ju kabellängden som man mäter inte det exakta avståndet.

Permalänk
Medlem

Kartan är ingen officiell pryl från telia utan gjord av någon som besökte forumet för arsta.nu eftersom folk generellt inte har någon avstånduppfattning. Klart är iaf att bor man utanför 300 meters gränsen så lär du inte ha kortare kabelväg (förutom om du är kopplad till annan station men det är annan femma då).

Permalänk
Medlem

Är det ngn som vet vart telestationen ligger i Linköpings City??
Skulle vara roligt och veta, har mailat bostream nra gånger med de har inte kunnat säga det "säger dem".

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk

bostream har som mål att fixa gbg / masthugget denna veckan
HAHAHA är det 1a april varje vecka eller är det typ ett internt skämt hos bostream att säga 'denna veckan' tro.

Permalänk
Medlem

hade du följt mitt svarsschemat hade du redan vetat

ringde dom idag med, teknikerna hade tyvärr gått hem kl 17
så han jag pratade med visste ingenting, men denna veckan skulle det fixas
kunde han se.

Ska ringa dom imorgon innan teknikerna hunnit gå hem, kanske kan pressa nån på nåt vettigt svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mots
Kartan stämmer föga, det är ju kabellängden som man mäter inte det exakta avståndet.

Jag har från mitt hem till min station ca 1250m men enligt Telia 1780m kabelvägen....så det stämmer som du säger...den där kartan är iofs bara en referenspunkt.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Dessutom är det inte fysisk kabellängd som mäts utan kabelkvalite som blir ekvivalent med kabellängden. Om du har en 200 meters kabel av taskig kvalite kan den dyka upp som 2km kabel (överdrivet exempel men så det blir tydligare), dvs att den taskiga kabeln har samma genomsläpp av frekvenser och annat som en motsvarande sjysst 2km kabel har.