Toni.. Att de ljuger har jag fått erfara flera ggr nu så jag vet, men jag undrar om det är tillåtet att ljuga och vilseleda kunder på det sättet.
De har ju faktiskt snuvat Vattenfall/jönjöping energi på kunder då vi innan bostream kom med sitt erbjudande hade tänkt oss en LAN/fiber lösning från dem.
Sedan kom som sagt bostream.. och det drog ut på tiden.. de skjöt på det ett antal ggr, men vidhöll att mitt vdsl var på gång. Vecka 36 på måndagen byggdes stationen ut.
Skönt tänkte jag, nu kommer det snart och jag behöver inte ringa och tjata mer.
Måndagen nuvarande vecka (39) ringde jag eftersom jag fortfarande inte fått något modem, hört nåt, fått något mail eller sett någon skillnad på orderstatussidan.
Då sa en kille som hette Hans att det blir adsl för mig. Det blir ju aldrig vdsl i första steget enligt honom. Han lät riktigt överlägsen och skadeglad också vill jag tillägga. Jag blev givetvis upprörd och bad honom kontrollera detta igen.
Fem minuter senare kom han tillbaka och talade om att han hade haft fel och att det blir vdsl från början i denna station.
*SUPERPHEW*
Jag fick också veta att min order hade skickats iväg tillderas underleverantör.
Givetvis försenad igen, men ok tänkte jag.. Nu är det Skanova som gör arbetet så nu kanske det händer nåt iaf.
På torsdagen ringer Bostream upp. Henrik hette denna kille. Han sa att han hade ett mail från moi där det står att jag bara är intresserad av vdsl och at det är därför han ringer.
Då visar det sig att man enligt honom inte alls byggt ut stationen för vdsl!! Och att han inte vet något om några planer på att göra det heller.
Jag blir givetvis förtvivlad och frågar upprepaed ggr VARFÖR?!?.. Han säger då att det "kanske beror på materialbrist".
Jag blir givetvis jätteagr och undrar varför man har ljugit för mig i SEX månader.
Killen har inget annat att säga än att han beklagar varpå jag tvingas avboka ordern och säger sedan hejdå.
Jag ringer upp en halvtimme senare och får prata med en tjej som är lite trevligare. Hon lovar att kolla upp det hela och komma med lite svar.
Givetvis ringer hon inte upp på torsdagen.. och inte fredagen heller trots att hon fick både hem och mobilnummer.
Så jag ringer återigen och får prata med Alexander på kundservice. Han vet heller inget konkret utan att ber att få maila tillbax.. doooooooooh.. Tänkte jag.. men ok.. det kanske funkar.
10 minuter senare ringer han upp och talar om att det var pga otillräckligt kundintresse som man beslöt att inte bygga ut Huskvarna!
Varför kunde ni inte kläckt ur er det för sex månader sen då frågar jag, eller åtminstone efter ett par månader...... Ingen kommentar varpå jag lägger på luren.
Ok.. vad ska man göra åt den här saken egentligen?.. Jag blir galen på dem.