Permalänk
Medlem

Adobe Premiere ?

Skulle installera Adobe Premiere på min Windows 2000 burk och till förtivlan märkte jag att det inte är kompatibelt med windows 2000 ? vad i helvete tänkte jag, har adobe blivit sinnessjuka ?

hur som helst någon som har en lösning ? förutom att installera XP på den burken då.

Permalänk
Medlem

du skulle kunna skaffa en lite äldre version av adobe premiere! funkar i princip lika bra! det har jag gjort iaf! ;P

Visa signatur

Antec SONATA Silent Piano-Black | Antec NeoPower 480watt | Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI | 2 x Geil 1024 | 2 x Hitachi Deskstar 14R9248 7K250 160Gb | LITE-ON CD-RW | Samsung DVD Dual-Layer | Leadtek WinFast PX6800 GT GeForce 6800GT 256Mb DDR3 | Zalman CNPS7700-AlCu cpu-cooler 120mm | Zalman VF700-CU Grafikkortskylning | AMD Athlon64 4000+ Hyper Transport |

Permalänk
Medlem

Nej, jag gillar inte dom. Någon som kan förklara för mig varför adobe har gjort så här. WIN XP och 2k bygger väl på samma jävla system.

Permalänk
Medlem

Det är inte samma kärna i 2000 och XP.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är helt enkelt så att det nya Premiere, alltså Premiere Pro, inte kan köras på annat än XP.
Tvivlar på att det går och fixa.

Du borde allt ha vetat om det innan du köpte det

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Kan nån pasta från forumet ?

Kan nån pasta från forumet ?

Permalänk
Medlem

Premiere Pro does not run on Windows 2000 because it depends on services that are only available in Windows XP.

If the Premiere Pro installer didn't prevent you from installing on Windows 2000, you would be presented with an error dialog when you attempted to start up, because various libraries would be unavailable.

Since your knowledge of OS design and programming doesn't seem to be very deep when it comes to Windows XP, (there are many more differences between Windows 2000 and Windows XP than the appearance of the windows), I'll refer you to this link where you can start studying GDI+, just one of the Windows XP-only services that are exploited by Premiere Pro for graphics rendering services

GDI+ is just one of the services that we took advantage of in Windows XP to develop the Premiere Pro user interface more quickly. There are other services that we took advantage of in our media layer for various video features as well.

And as time goes on, the list of unique services offered by Windows XP will only grow longer, and I will be all too happy to take advantage of Microsoft's engineering resources to free up time for us to develop additional features in each release cycle.

Could we re-implement the Windows XP-only services ourselves, and therefore offer Windows 2000 compatibility? Sure. But the price would be many fewer important features that a much larger majority of our customers are asking for in the next release.

There has been no payoff, the "suits" did not do this to screw you over, and the installer is not faking you out. We're just trying to implement more of the features that our customers are asking for, in less time.

Permalänk
Medlem

Oh fyfan :/

Permalänk
Medlem

ingar: Hade du läst noga på kartongen så hade du sett systemkraven. Nu gissar jag att du inte har någon kartong alls, har jag rätt?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
ingar: Hade du läst noga på kartongen så hade du sett systemkraven. Nu gissar jag att du inte har någon kartong alls, har jag rätt?

Om han nu inte har en kartong så kan han ju rimligtvis inte svara eftersom han då skulle bryta mot regel 7:
All antydan på innehav av piratkopierat material är förbjudet.

Så vad var poängen med frågan?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Om han nu inte har en kartong så kan han ju rimligtvis inte svara eftersom han då skulle bryta mot regel 7:
All antydan på innehav av piratkopierat material är förbjudet.

Så vad var poängen med frågan?

Att ni båda missar att man kan visst äga Premiere utan kartong.
(Eller för den delen, köra premiere utan att ha köpt det - helt lagligt dessutom)

/G

Permalänk
Medlem

Hahahahhahah, skratta åt era inlägg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Att ni båda missar att man kan visst äga Premiere utan kartong.

Det gjorde jag iofs inte, men jag nämnde det inte eftersom det skulle tagit lite udden av mitt inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blaha, systemkraven står väl innan man laddar ner demot

Visa signatur

Permalänk

Hmm nu blev jag nyfiken. Menade du att antyda att han skulle ha en piratad version eller menade du bara att han hade ett demo eller liknande?

edit: stavning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Hmm nu blev jag nyfiken. Men de du att antyda att ha hade skulle ha en piratad version eller menade du bara att han hade ett demo eller liknande?

Det är för tidigt för att jag ska förstå det där.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Det är för tidigt för att jag ska förstå det där.

Oj, stavningen var åt helvete... Jag skyller på att jag var rejält trött.

Visa signatur