Se sin cd-key i Generals?

Permalänk
Medlem

Se sin cd-key i Generals?

När jag köpte generals så gick det inte att spela med cd-keyn jag fick med, så jag mailade EA och fick en ny nyckel i svarsmailet.
Nu har jag skaffat en ny dator och tänkte ta bort min gamla installation och installera det på nytt på min nya dator, men problemet är att mitt mail konto försvann tillsammans med alla min mail när jag sa upp mitt gamla intenertabbonemang.
Jag har inte ännu avinstallerat spelet på min gamla dator så jag undrar om någon vet hur man kan få reda på nyckeln, den måste ju vara lagrad någonstans.
Jag har letat i registret utan lycka.

Permalänk
Medlem

Kopiera över hela spelmappen?

Visa signatur

Ibland pratar jag i nattmössan.

Permalänk
Medlem

Då följer ju inte installationens ändringar i register med.

Permalänk
Avstängd

Finns det inget program som letar reda på CD-nyckeln som det går med Wndows?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Det här borde gå.
Installera spelet "rent" på den nya datorn. Kopiera hela spelmappen på den "gamla" datorn och skriv över varenda fil på den nya datorn.
Funkar i ut2k4 iaf

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Kör regedit
Leta efter HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Electronic Arts -> EA Games -> Generals -> ERGC ->

Dubbelklicka och läs vad din nyckel är.
Obs! Du kan inte spela generals på din gamla dator eftesom spelet känner av att du har pillat i registret.

Är lite osäker på sökvägen eftersom jag inte har Generals på den datorn jag sitter vid nu, men det borde stämma något så när...

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgel
Kör regedit
Leta efter HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Electronic Arts -> EA Games -> Generals -> ERGC ->

Dubbelklicka och läs vad din nyckel är.
Obs! Du kan inte spela generals på din gamla dator eftesom spelet känner av att du har pillat i registret.

Är lite osäker på sökvägen eftersom jag inte har Generals på den datorn jag sitter vid nu, men det borde stämma något så när...

Om det nu är som du säger att spelet känner av att man har varit och lekt i registret är det väl bara att titta till höger så ser man vad nyckeln har för värde, eller?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Om det nu är som du säger att spelet känner av att man har varit och lekt i registret är det väl bara att titta till höger så ser man vad nyckeln har för värde, eller?

Ähum, stämmer säkert .
När jag var inne o pilla ändrade jag nyckel...

Visa signatur

...Gurgel