Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Kritik på ytterligare en sida

Hade tråkigt i torsdags och så kom jag att tänka på att grimmeredsby.se's sida är riktigt tråkig, så jag började göra en ny sida åt oss.

Kritik tack:
http://jiart.mine.nu/grimm/index.php

(Sen hade jag tråkigt i fredags och i dag med så jag byggde viadare lite på funktionerna).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gratulerar. Du lyckades nog göra den ännu tråkigare.
Vet iofs inte hur originalet ser ut, men det där var den bästa immitationen av en lobotomerad betongvägg jag sett på länge.

Ursäkta för kritiken, men jag tyckte inte sidan var så överdrivet rolig. För det var väl din nya du länkat till?

Om så är fallet är det nog dags för att tänka om lite.

Färgvalet var inget man blev jätteglad av. Det finns utmärkta hjälpmedel att ta till i den frågan t.ex. [URL="http://color.twysted.net/"]denna[URL].

Något att rama in sidan med skulle nog kunna vara bra. Om du använder dig av en container av något slag brukar placeringen av menyn också lösa sig. Som den ligger nu känns den lite disträ.

Bakgrundsfärgen bör imo ljusas upp lite för att öka läsbarheten. Alternativt kan du ju exprimentera med textfärgen, men jag tror det i slutändan är lättare att ljusa upp bakgrunden.

På tal om läsbarhet skulle jag föredra lite större radavstånd för att lätta upp läsandet.

Hoppas att jag inte var för dryg, du väljer vad du vill ta åt dig av.

EDIT: Ok, hittade visst originalsidan nu, lite trött. Du är ett steg i rätt riktning även om jag måste säga att originalet är rätt nyskapande. En bild säger mer än tusen ord...

Visa signatur
Permalänk

Tack

Hade inte förväntat mig några komplimanger direkt, blev inte så mycket jobb på själva desigenen, blev mest massa php grejer

La ungefär 30-45 på idé till genomförande (av själv desigen) så, jag är så nöjd

Edit: Njä, inte min nya, utan en sida för Gimmereds By's Sammfäldighet.
Mina sidor lägger jag längre tid på än några dagar, de brukar ta veckor. Även om de kanske inte alltid blir så bra, t.ex. min nuvarande är rätt mörk, vilket måste fixas (vilket betyder ny desigen, så det blir nog inte så mycket mer jobb på grimmereds by sidan).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo jag menade Grimmereds. Din har jag inte sagt något om.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vic
Jo jag menade Grimmereds. Din har jag inte sagt något om.

ONT: Njae den kanske inte va så himla roligt... Kanske en ram och några andra färger... Sen undrar jag vad det är för jävla text du har skrivit?

OFT: Vic, måste få berömma dig för din sida;)

Permalänk

Om du menar "Lorem ipsum dolor sit amet," så är det en standard text på latin, har ingen aning vad det betyder. Men det är bra för utfyllnad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste nog instämma i att den var tråkig som få, för att inte säga den tråkigaste jag råkat på på åratal. IIS-felsidorna är fanimej snyggare...

Permalänk
Medlem

Inte så mycket till design hade den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Genom att använda

<br>

så kan göra radbrytning i långa texter för att göra dem mer lättlästa

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Vic
Mig känner du nog igen, eller hur?

Lite offtopic, men grattis till en verkligt SNYGG hemsida! Mycket bättre än din gamla. Dock så beter den sig lite underligt i Mozilla Firefox, ta en titt på det ;).

Annars, en MASSA feedback!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Outlaw84
Genom att använda

<br>

så kan göra radbrytning i långa texter för att göra dem mer lättlästa

<br /> tycker jag är soetare :>
men sen varför orka radbryta en lorem ipsum text :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
OFT: Vic, måste få berömma dig för din sida;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xCr
Mig känner du nog igen, eller hur?

Lite offtopic, men grattis till en verkligt SNYGG hemsida! Mycket bättre än din gamla. Dock så beter den sig lite underligt i Mozilla Firefox, ta en titt på det

OFF:
Tack

Klart jag gör xCr

Var buggar den i FF? Byggde den med hjälp av FireFox så jag tycker jag borde upptäcka det...

ONT: Massan verkar enig. Sidan är rätt trist. Det bästa tipset om du vill att den ska bli roligare är väl att göra om från början. Det blir nog svårt att rädda den befintliga sidan till något skoj.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den befintliga sidan var ju fin .. som bakgrundsbild på skrivbordet, kanske.

Din nya sida får ju inte direkt mig att tänka på en by med fin natur, trevliga människor osv osv... kanske en trist och grå höstdag när det ösregnar ute. :]

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vic
Var buggar den i FF? Byggde den med hjälp av FireFox så jag tycker jag borde upptäcka det...

Om man klickar på menyn så förflyttar sig sidan lite första gången, inget stort fel, men jag stör mig
Det sker som sagt bara första gången man klickar i menyn (till vänster), sen blir det bra.

Permalänk
Medlem

Förmodligen för att scrollen försvinner/kommer fram.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Ja just det
Men det blir inte så i IE.

Permalänk
Medlem

För den som vill veta mer om "Lorem ipsum": http://www.lipsum.com

Radbryta löptext med <br /> är inte så snyggt. Bättre isåfall att ha en begränsad bredd på den tabellcell/div som texten är inom.