Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag ser ingen skärm än.

För dig och alla andra som har undrat om monitorn. Jag har börjat med monitorn nu så en update kommer förmodligen sön-mån beroende på hur mycket tid över till moddning jag får i helgen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tjohoo! Fan du har gjort ett megagrymt arbete! Jag har följt allt men inte skrivit nåt än, men nu kunde jag inte hålla mig längre! Gaahh! Mycket kreativt tänkande

Men jag har en liten fråga!
Jag hade såna problem att såga i plexi när jag höll på med mitt förra projekt (Carblaster), jag använde ett blad för metall på min sticksåg, men plasten blev så varm att den bara smälte ihop bakefter bladet när man sågat en bit. Jag fixade det ändå.. men det tog en jäkla tid, var väldigt omständigt och blev inte så värst snyggt... hur går du till väga?

Än en gång! Stark och tålmodigt jobbat!

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamseboy
Tjohoo! Fan du har gjort ett megagrymt arbete! Jag har följt allt men inte skrivit nåt än, men nu kunde jag inte hålla mig längre! Gaahh! Mycket kreativt tänkande

Men jag har en liten fråga!
Jag hade såna problem att såga i plexi när jag höll på med mitt förra projekt (Carblaster), jag använde ett blad för metall på min sticksåg, men plasten blev så varm att den bara smälte ihop bakefter bladet när man sågat en bit. Jag fixade det ändå.. men det tog en jäkla tid, var väldigt omständigt och blev inte så värst snyggt... hur går du till väga?

Än en gång! Stark och tålmodigt jobbat!

Hemligheten är att tejpa plexit noga innan man sågar, jag använder vanlig maskeringstejp och det funkar kanon. Tejpa båda sidor på skivan med maskeringstejp sen är det bara att blåsa på

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

gaahhhh ... fan jag hr suttit å tryck på F5 halva djävla dan i väntan på updates .... å NU på kvällen så ser jag att det är 20 sidor istället för 19 .. gaah ... men ÄKLIGT snyggt bygge ...

måste få igång min fantasi så jag oxå kan göra någe

Wolvie .. du har ingen sida med alla dina byggen på ?

Visa signatur

Spel/lek Pc @ P4 2,53Ghz Northwood, 2x512mb pc2700, 80gb hdd, Powercolor Radeon 9800 PRO 128mb (fukkin compaq)

Diskslyna Pc @ Amd 2500+ Barton (alpha pal+enermax80mm), Abit NF7-S 2.0, 2x512mb pc3200 (DDR Dualchannel), 120+160+2x200+2x250gb hdd

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YaMoN
gaahhhh ... fan jag hr suttit å tryck på F5 halva djävla dan i väntan på updates .... å NU på kvällen så ser jag att det är 20 sidor istället för 19 .. gaah ... men ÄKLIGT snyggt bygge ...

Nope tyvärr har jag ingen samlingssida, har funderat på att göra en många gånger men det ha stannat vid en fundering. Jag har fullt upp med själva moddandet. Direkt nu när kuben är klar hoppar jag på nästa bygge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipset!

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YaMoN

Du vet om att du kan klicka på en länk som gör att du får ett mail varje gång tråden får nytt inlägg..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Alltså... allvarligt! Jag tycker att den här [WP@]Wolverine snubben är läskig! =P
SATANS SNYGGT gjort! =D

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

klart jag vet .. men orka kolla mail? extremt sällan det är någe viktigt där + har man sidan uppe 24/7 så

å wolvie keep it up .. å som nån annan troligtvis sa "vet inte vart du från din drivkraft ifrån men jag vill ha den"

Visa signatur

Spel/lek Pc @ P4 2,53Ghz Northwood, 2x512mb pc2700, 80gb hdd, Powercolor Radeon 9800 PRO 128mb (fukkin compaq)

Diskslyna Pc @ Amd 2500+ Barton (alpha pal+enermax80mm), Abit NF7-S 2.0, 2x512mb pc3200 (DDR Dualchannel), 120+160+2x200+2x250gb hdd

Permalänk
Medlem

yamon skaffa eprompter

Permalänk

När nu den fina kuben är klar, vad månne nästa bygge bli för något?Har följt båda dina byggen verkligen otroligt snyggt och intressanta byggen.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vidarvega
När nu den fina kuben är klar, vad månne nästa bygge bli för något?Har följt båda dina byggen verkligen otroligt snyggt och intressanta byggen.

Mitt nästa byge kommer vara mitt första bygge som officiell SwecModdare så det blir ingen logg här på det utan det kommer att dyka upp som en artikel efter att bygget är klart. Jag kan därför inte avslöja nånting, det får bli en "Surprajs" Bygget påbörjas förmodligen nu i veckan som kommer och det lär ta ett par veckor i byggtid och skrivtid men den som väntar på något gott ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Mitt nästa byge kommer vara mitt första bygge som officiell SwecModdare så det blir ingen logg här på det utan det kommer att dyka upp som en artikel efter att bygget är klart. Jag kan därför inte avslöja nånting, det får bli en "Surprajs" Bygget påbörjas förmodligen nu i veckan som kommer och det lär ta ett par veckor i byggtid och skrivtid men den som väntar på något gott ...

... väntar alltid för länge.
Det är ett väldigt najs bygge det här.

Men det missödet med tangentbordet, kan du inte ta elektroniken från ett annat tangentbord och bara stoppa i? Det är ju trots allt ganska standardiserade mått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine

Åhh, du kan inte säga upp dig? så vi swecare får en worklogg...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Proffsmoddare

-=Update=-

jag roade mig lite med att göra en namskylt till bygget i väntan på materialet till monitorn

ett litet anfall av byggarlust bara
Monitorn kommer att bli klar antingen Onsdag eller senast torsdag, då blir det update igen minsann

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser fram emot din nästa update....
Fin namnskylt föresten

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Har längtat till skärmen länge nu. Den knappen (?) till vänster om LCD:n, är det On/Off eller? :/

Visa signatur

God Jul
:D

Permalänk
Avstängd

sweeeet bygge wolverine.

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Hjälpsam

Detta bygge är ljuvligt att följa. WOW!

Tanke slog mig för att få en riktigt våt/blank look. Har ofta utnyttjat rent eller lätt utspätt bläck (äkta riktigt penn bläckho bläck), typ rött och blått på GW figurer för att få blod/köt eller blöt-look. Tycker den köttiga strukturen på tangentbord/mus/låda ser lixom lite torr ut. Tja inte vet jag, kan vara en tanke iaf.

Näh skall skruva vidare på mina 64bitars intel processorer lite nu

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket bygge! Som alla dina andra så kan man inte sluta att bli imponerad!
Det första jag tänkte när jag såg musen var "lysdioder till ögonen på gubben" men det kanske hade blivit för mycket :/

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem

det lir bara bättre o bättre...

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Proffsmoddare

-=Update=-

Då var det dags igen Denna gången är det monitorn som fått sig en omgång. Jag trodde att jag skulle hinna göra hela monitorn klar idag men det lyckades jag inte med. Men jag tänkte dela med mig av lite bilder ändå

Här har vi början.

Och här följer lite bilder på det klara bakstycket. Jag tog inga bilder under måleriet eftersom det är samma teknik som jag visat innan på både musen och tangentbordet.

Ansiktet på sidan av monitorn är en halloweenmask som jag hittade när jag var iväg och köpte plastic padding Jag fick syn på den och tänkte genast att den passade fint till bygget
En sista update på den klara monitorn och bilder på hela burken i färdigt skick kommer inom kort.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

BOWOW!

Hur gjorde du med ventilationshålen, borrade up i efterhand eller körde sugrörs tekniken?

En av de mest upskattade trådarna på deta forum (undar varför )

PS. Fick du mitt mail?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
BOWOW!

Hur gjorde du med ventilationshålen, borrade up i efterhand eller körde sugrörs tekniken?

En av de mest upskattade trådarna på deta forum (undar varför )

PS. Fick du mitt mail?

Ventilationshålen borrades i efterhand, ett j**la jobb
och ja jag fick mailet men har inte hunnit svara

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Lugnt, kan jag förstå... Du har jobat som ett djur på detta, antar att du förrutom modning och familj har lite rl jobb o så med.

Hmm sugerör, måste komma ihåg det. Hur hade det sett ut om man istället hade sugrör som stack up ur vent hålen med 5-10mm. Latså inte ta ur dem efter plastic paddingen. Hade machat pinhead på ett cute sätt. *lagras i minnesbanken för sjuka framtida mods*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Asså det där ser ju rätt bra som sagt - men hur går det med GARANTIN!!!???

/ S.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Asså det där ser ju rätt bra som sagt - men hur går det med GARANTIN!!!???

/ S.

hehehe garantin har farit åt......hmm pinehads hemtrakter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha precis!

Permalänk
Medlem

Buhuu, har du gjort en Hannibal Lecter med Tomten? (för det är väl en tomtemask som har fått agera ansikte på skärmen?)

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axly
Buhuu, har du gjort en Hannibal Lecter med Tomten? (för det är väl en tomtemask som har fått agera ansikte på skärmen?)

Nope det är inte en tomtemask utan en halloween mask som jag har använt

Visa signatur