Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Inga updates på gång snart?

Jag vet tyvärr inte när jag kan fortsätta med mitt bygge, prylarna jag väntar på har fortfarande inte kommit. Jag har dessutom fått lite annat att jobba med nu när jag har blivit medlem i Swec gänget Men det kommer nya bilder så fort jag har någonting att visa upp.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Wow, för typ en vecka sedan drömmde eller funderade kommer inte riktigt ihåg att Wolverine skulle bli en i SweCgänget. Lite mysko.. sponsrar någon mig med en kula kan jag hjälpa er med.

Permalänk
Proffsmoddare

HJÄLP!!!

Mitt moddade keyboard har dött :((
Jag sitter nu med skägget i brevlådan så att säga. Om det finns någon i detta forum som skulle vilja hjälpa mig lite med denna modden och har ett gammalt ibm tb liggande av denna modell
http://www.vtama.com/shopu/souldout/ibmkb7953e/index.html
modellbetäckning KB-7953
plz plz plz hör av er (priv)

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Wolverine vad ska du hitta på härnäst då? blir ju helt till mig nu

Blir helt galen av att bara tänka på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
HJÄLP!!!

Jag sitter nu med skägget i brevlådan så att säga. Om det finns någon i detta forum som skulle vilja hjälpa mig lite med denna modden och har ett gammalt ibm tb liggande av denna modell
modellbetäckning KB-7953

Vad tråkigt, allt jag kan komma med är bara att, har du en gång öppnat keyboarden elelr fått in smuts så är det kört. det måste rengöras noga möjligtvis med sprit men mer än så vet jag inte =/

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem
Citat:

HJÄLP!!!

modellbetäckning KB-7953

du har PM

Permalänk

Hoppas det löser sig för dig. Min server dog just och alla filer är i fara. Jag får snart en hjärtattack.

Visa signatur

Bajsmacka

Permalänk
Medlem

Oh, sånt är inte kul Twin_Pixel, jag lider med dig

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

me 2

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet tyvärr inte när jag kan fortsätta med mitt bygge, prylarna jag väntar på har fortfarande inte kommit. Jag har dessutom fått lite annat att jobba med nu när jag har blivit medlem i Swec gänget Men det kommer nya bilder så fort jag har någonting att visa upp.

Har prylarna kommit än ?! Hur gick det med tangentbordet?

Permalänk
Proffsmoddare

Samma läge fortfarande tangentbordet är dött och det sista materialet till kuben har inte kommit än. Dock ska jag göra sockeln klar snart ,kanske redan inatt så en liten update kommer snart.

Visa signatur

Permalänk

No update! :'(

Hoppas verkligen det löser sig med tangentbordet. Vet du vad som är fel? Orkar du ge en lite mer detaljerad felbeskrivning än "tangentbordet är dött"? Är mest bara nyfiken men endå

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Tråkigt om det har dött helt. Synd på allt de jobb du gjorde.

Visa signatur

Two wrongs don't make a right but three lefts do.

Permalänk

Jag skulle gissa på (hoppas) att det bara är elektroniken innuti som pajjat så att om du får tag på ett till likadant tangentbord kan behålla det fina yttre som du gjort.
Hoppas verkligen att det inte var din som som typ lekte sopbil och hivade alla "sopor" typ över balkongräcket eller nått... :/ Då är det lite värre

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Jo det ligger till på fölljande sätt Först funkar tangentbordet perfekt sen POFF funkade typ 2 tangenter :/ Jag har kollat inuti och allt sitter som det ska och är rent och fint. Min enda chans tycks vara att hitta ett likadant tb och ta elektroniken ifrån det dock verkar det hopplöst att hitta ett sånt gammalt ibm bord. Så jag passar på att fråga igen.

Om någon skulle ha ett Ibm tb Modell- KB-7953 över så plz plz plz hör av er till mig.

ps
Jag fick förhinder i moddandet igår men sockeln ska fixas nu ikväll update senast imorrn.

Visa signatur

Permalänk

Ok, hoppas verkligen någon har ett sådant tangentbort över. Elektroniken brukar inte vara överdrivet stor/tung så det borde ju gå att skicka med post bara.

Kul att lite annat är på G ivf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kan nog fixa ett sådan tangent bord från skolan Intreserad bor i västerhaninge.

Visa signatur

//Pir0-

Permalänk
Medlem

so? .. that's it ? inge fler updates case closed ? superimpad till tusen över handbygget
får en att vilja modde som en tok själv, men kommer fan aldrig på någe bra att göra ...
har dremel but that's about it .... hur kommer du på idéer? ingen sida där alla modsen du gjort finns?

// tacksam för att det finns grymmt folk som moddar

ps. fett ny här igen ds.

Visa signatur

Spel/lek Pc @ P4 2,53Ghz Northwood, 2x512mb pc2700, 80gb hdd, Powercolor Radeon 9800 PRO 128mb (fukkin compaq)

Diskslyna Pc @ Amd 2500+ Barton (alpha pal+enermax80mm), Abit NF7-S 2.0, 2x512mb pc3200 (DDR Dualchannel), 120+160+2x200+2x250gb hdd

Permalänk

Meh om man hade dom skillsen, skitsnyggt Wolverine!

Visa signatur

R.I.P. Dimebag Darrell

Permalänk
Medlem
Citat:

HJÄLP!!!

modellbetäckning KB-7953

ee..om nu tangentbort har pajat så kanse du ska försöka införskafa en ny skärm innan du börjar med den!

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ab029
ee..om nu tangentbort har pajat så kanse du ska försöka införskafa en ny skärm innan du börjar med den!

Varför skulle jag skaffa en ny skärm???

Visa signatur

Permalänk

har du copyright på grejorna

Visa signatur

JaH e INtE FjoRRtizz:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle jag skaffa en ny skärm???

Han menar nog att ditt tangentbord var gammalt och gick sönder och att din skärm är gammal och ska också gå sönder ? det är så jag uppfattar det iaf...
För övrigt snyggt bygge synd bara det där med tangentbordet

Permalänk
Proffsmoddare

-=UPDATE=-

Äntligen klar med sockeln till kuben!!
Och som vanligt så följer har nu lite bilder

Grundad

Drybrushad och klar!

Nu är det bara lite belysning och monitorn kvar. Dock kommer det att dröja ett tag innan monitorn kan göras pga uteblivet material. Men så fort jag får prylarna så ska jag börja på monitormodden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

*plockar upp hakan från gol...osv*

Det där är sjukt kreativt. Jag är impad.

/ S.

Permalänk
Proffsmoddare

Här kommer en liten överblick på bygget i dagsläget

ps
Ursäkta filten men bordet var faktiskt fulare än den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen skärm än.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tycker inte den svarta kuben passar med färgen/erna av sockeln och resten... men väldigt bra gjort..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Ska du inte fylla i gravyren på plexit med guldfärg? Hade varit grymt.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stafh
Ska du inte fylla i gravyren på plexit med guldfärg? Hade varit grymt.

Om du hade läst hela tråden så hade du vetat att guld ingick i den ursprungliga planen men skippades för att det inte såg klokt ut.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.