Permalänk
Medlem

Det är väl iofs lite sak samma.. tomtemaskerna är läskiga så det räcker och blir över...

(förresten så såg jag nu att du redan skrivit att det var en halloweenmask, varför såg jag inte det första gången )

Får man fråga hurpass ömtåligt det "ruttna" är. Skavs det av om man börjar kånka runt på den? Det vore ju katastrof.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

Har du använt någon lack på själva färgen? Om inte så kan ske det skulle ger en lite mer "vått kött look", bara en idé

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizz
Har du använt någon lack på själva färgen? Om inte så kan ske det skulle ger en lite mer "vått kött look", bara en idé

Jag har använt "Satin" klarlack på alltihop det ser betydligt mera wet it IRL än vad bilderna visar.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hjälpsam

@[WP@]Wolverine

Har du graverat nåt i plåt? Funderar lite på hur det är att arbeta med, under förutsättning att man har en hyfssad diamant slip top då. Generellt hur slitigt det är jämfört, med tex alu. Hur sprick benäget standard chassi färger är mm.

PS.
Förresten, en kille som vill ha den mest iriterande flashiga chassit på nästa lan beställde lite custom jobb av mig. Testade med att limma aluminium/ungs folie i botten på ett plexi... Det lyser...
http://groups.msn.com/pcdl/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&Phot...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
@[WP@]Wolverine

Har du graverat nåt i plåt? Funderar lite på hur det är att arbeta med, under förutsättning att man har en hyfssad diamant slip top då. Generellt hur slitigt det är jämfört, med tex alu. Hur sprick benäget standard chassi färger är mm.

PS.
Förresten, en kille som vill ha den mest iriterande flashiga chassit på nästa lan beställde lite custom jobb av mig. Testade med att limma aluminium/ungs folie i botten på ett plexi... Det lyser...

Har man bara ett bra stift så är gravyr på plåt en baggis, dock får man vara lite mer försiktig för det är lättare att stiftet drar på villovägar än på tex plexi.

ps
Stackare som får sitta bredvid den burken på ett lan

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Har man bara ett bra stift så är gravyr på plåt en baggis, dock får man vara lite mer försiktig för det är lättare att stiftet drar på villovägar än på tex plexi.

ps
Stackare som får sitta bredvid den burken på ett lan

Oki tack, du är en guldgruva för mod info Wolverine. Läst din gravyr faq ett par ggr, massa bra små tipps där jag inte tänkt på innan jag började med gravyr. Läs först, moda sedan, man lär sig så länge man lever.

ps.
Det var en av hans krav att grannen skulle gå bärsärk. Bara för att vara lite djävlig monterade jag lysrörern på sidoväggarna, då den högra är på plexiväggen strax under moderkortet så han får huvudvärk själv när han kör med ljus på LOL! Måste ju vara symetriskt;

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Permalänk

Kanonfint.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem

wow.. djupt impad.. snyggaste modden jag sätt so far

GJ!!

Wolverine Gravyr och Modd Kungen

über snyggt!

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Jag gillar också spaguetti och köttfärsås, men jag skulle inte vilja ha det skulpterat på datorn

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Haha! Det var nästan lite taskigt

Permalänk
Proffsmoddare

-=Final Update=-

Så nu är bygget klart!
Nu kommer det vara tyst ifrån mig ett tag pga ett nytt stort projekt som kommer att dyka upp på Swec om några veckor. Det är nästan lite trist att vara färdig med bygget för detta har varit det absolut roligaste bygget jag gjort än så länge. Men mitt nästa projekt är minsann inte fy skam det heller då det blir mitt första officiella Swecbygge
Här kommer nu lite bilder på det färdiga systemet håll till godo.

Visa signatur

Permalänk

Ruggigt Wolverine, ruggigt...

Detta kan man kalla modd.

Visa signatur

-"What's PLEH?"
-"That's HELP,spellt backwords, so that the helicopters can read it from the air" <--- VÄNNER AEGER

Permalänk
Medlem

Löste det sig med tangentbordet?

Sött värre btw.. :]

Permalänk
Avstängd

Lite nightshots vore inte fel

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaufmann
Löste det sig med tangentbordet?

Sött värre btw.. :]

Nej jag letar fortfarande efter ett IBM-kb7953 :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Lite nightshots vore inte fel

Ska fixa ett par nightshots så fort jag får lite tid över.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Gratulerar du har lyckats skriva det mest meningslösa och korkade inlägget i denna 21 sidor långa tråd.

tackar

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk

hmmm... http://www.codemicro.com/store/technote.cfm?part=1002%20%20%2...
kanske kan vara värt ett försök... http://www.computertradeexchange.com/inventory/IBMZ.html
(sökte bara lite snabbt på google)

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

@[WP@]Wolverine

Grattulerar till det läckraste och mest komplett genomförda mod bygge jag någonsin sett. Enda med komplett datorn/skärm/tangenbord o mus faktiskt. Det närmaste jag sett i så fall var en australiensare som byggde in en dator och TFT skärm i en storköks rostfri micro LOL.

Tråkigt med tangentbordet, ledsen att min hårdvara inte var kompatibel så det bara gick att trycka in...

Tackar för denna utmärkta logg, skulle vara mycket kul om du eller om du fick någon att göra en hemsida för dina projekt. Du har ju trots allt ett ganska fett fotoarkiv ihopsamlat

Hur var det, Puzzlebox skulle vara nätverkets brandvägg? LOL, folk tycker min Starwars är overkill för en Duron 1200, men du tar mig för f*n priset

Åter igen, tack. Ser fram emot nästa projekt av Mäster [WP@]Wolverine.

Olof aka Fluf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
hmmm... http://www.codemicro.com/store/technote.cfm?part=1002%20%20%2...
kanske kan vara värt ett försök... http://www.computertradeexchange.com/inventory/IBMZ.html
(sökte bara lite snabbt på google)

Länken till det översta kan väl inte stämma me priset det var ju j*vligt mkt?!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Gratulerar du har lyckats skriva det mest meningslösa och korkade inlägget i denna 21 sidor långa tråd.

emmm bara för att vara lite petig det är 21 sidor om man har 20 post per sida som default men som jag som har 50 så är det bara 11 sidor långt hehe..

dock ser det lite kött å spagetti ut, antagligen kamerans färgåtergivning som gör så annrs skulle du kanske fått i lite mer brunt för att få gammalt skin-look

PS du fick inte ner nå skit i monitorn nu när du borade upp ventilation? DS

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

fan va snuskig den såg ut o vara *sorry för språk*
gillar inte kuber, men den såg rätt ball ut ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

http://wpa.portalofevil.org/cube/keyb1.jpg

[/B]

Snyggt. Men är det inte bättre att ha sifferknapparna på rätt ställe? ;F

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk
Medlem

det blir mycket mer spännande när de sitter fel
iaf för alla som har lösenord bestående av endast siffror och aldrig
lärt sig vart knapparna sitter

Permalänk
Medlem

HAHAH, det har jag inte sett inann.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt arbete, dock passar inte kuben ihop med sockeln och kringutrustningen.. ser faktiskt fult ut i med det. hade kuben gått o samma tema som resten, hade det varit snyggt, men inget jag skulle velat ha haft hemma.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt (fräsig kärra ;P) Wolverine.. som jag sagt tidigare kan man aldrig sluta blir förvånad hur gryma simpla saker kan bli då du är i farten, nu fattas det bara att du far till dreamhack och vinner första pris för din skönhet =D

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

jag har sagt det förut...SNYGGT!!! lite bilder i mörker tack!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

funkade tangentbordet tillsist?

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk
Medlem

Den där strumpan har inget med datorn att göra va? den såg lite lortig ut

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tycker att boxen blev väldigt bra... Måste dock säga att skärmen, musen och tangentbordet ser ut som skit ihop med boxen... Inte alls samma stil.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv