Permalänk
Medlem

Nya Zelda till GBA!

För första gången på väldigt länge kommer det ett nytt Zelda äventyr till gameboy. Det blir inte sämre att det liknar A link to the past.

Zelda: Minish Cap.

Och för engångs skull är Europa prioriterad och spelet släpps 12e November. 2 månader före USA. Bara 3 veckor kvar!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Ett måste!!

Håller på att övertala tjejen att hon inte ska ge bort sitt nuvarande GBA till sin bror i födelsedagspresent bara för att kunna köpa detta spel samt "zelda" GBA:et

Permalänk
Medlem

Spelet går även att köpa i paket med en helt ny GBA SP som är guldfärgad.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

nice nice, nu blir det att tjata på min kusin att jag ska ha hans game boy advance. Det ligger ju bara på hans hylla endå !

*edit: Kan man inte köpa något till sitt Game Cube så man kan spela på det ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
nice nice, nu blir det att tjata på min kusin att jag ska ha hans game boy advance. Det ligger ju bara på hans hylla endå !

*edit: Kan man inte köpa något till sitt Game Cube så man kan spela på det ??

http://www.webhallen.com/prod.php?id=12315

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
http://www.webhallen.com/prod.php?id=12315

ahhh precis en sådan jag tänkte på. Är det någon som har en sån här? Är dom bra och så vidare ?? Får man "Full screen" ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser klart intressant ut, tyvärr faller det lite i skymundan bland de andra november-releaserna.

Permalänk
Avstängd

Såg det dära spelet för ca 1 (ett) år sedan.

http://www.gamedaily.com/gp/dlexe.asp?packageid=0078600361&ga...

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAwA*

Grattis. Fast Nintendo visade upp det för första gången i våras på E3-mässan.

Permalänk
Avstängd

k, Har sett det för ett år sedan på internet

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

du menar 6 månader sedan. Bra räknat.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull

ahhh precis en sådan jag tänkte på. Är det någon som har en sån här? Är dom bra och så vidare ?? Får man "Full screen" ?

Japp har en...Köp ett GBA istället. All grafik blir rätt blurrig och du får inte en riktig fullscreen utan du har en border. Det som stör mig mest med den är dom taskiga färg-återgivningarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Japp har en...Köp ett GBA istället. All grafik blir rätt blurrig och du får inte en riktig fullscreen utan du har en border. Det som stör mig mest med den är dom taskiga färg-återgivningarna

Men är det inte äckligt att sitta och spela på ett sånt litet game boy då ??

Permalänk
Medlem

Nej, inte i enligt min mening iafall. Trodde att det skulle va skitjobbigt att gå tillbaka till en liten skitskärm (gameboy flashbacks), men upplösningnen är så pass hög att man efter ett tag inte ens tänker på att man sitter med en liten skärm. Det enda minuset är väl att man kan bli lite trött i armarna efter 4-5timmars spelande

En annna jobbig sak med att spela GBA på TV-n är ju att du måste använda dig av GC kontrollen. Den analoga kontroll-spaken känns oftast ganska jobbig att styra med eftersom spelen är gjorda för "kors"-styrning. Man kan använda sig av den som finns på GC kontrollen, men i min mening sitter den så j*vla dumt placerad att man inte kan hålla i kontrollen på ett bekvämt sätt då.

Permalänk
Medlem

Det är där en Hori kontroll kommer in i bilden.
Hori Digital Controller (Black)

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Nice, har inte sett en sådan tidigare

Permalänk
Citat:

ash då jag som redan har et gba sp:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*sugen!* När kommer nintendo DS nu igen? Blir väl att vänta på DS ifall det inte är allt för långt kvar, annars köper jag GBA SP Zelda edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Nej, inte i enligt min mening iafall. Trodde att det skulle va skitjobbigt att gå tillbaka till en liten skitskärm (gameboy flashbacks), men upplösningnen är så pass hög att man efter ett tag inte ens tänker på att man sitter med en liten skärm. Det enda minuset är väl att man kan bli lite trött i armarna efter 4-5timmars spelande

En annna jobbig sak med att spela GBA på TV-n är ju att du måste använda dig av GC kontrollen. Den analoga kontroll-spaken känns oftast ganska jobbig att styra med eftersom spelen är gjorda för "kors"-styrning. Man kan använda sig av den som finns på GC kontrollen, men i min mening sitter den så j*vla dumt placerad att man inte kan hålla i kontrollen på ett bekvämt sätt då.

Jag hade för mig att det gick att koppla in sitt vanliga GBA:SP via linkkabeln och använda den som kontroll. Någon som har testat?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag hade för mig att det gick att koppla in sitt vanliga GBA:SP via linkkabeln och använda den som kontroll. Någon som har testat?

Jag provade precis, kopplade in min gba med en GBA/Gamecube kabel (http://www.webhallen.com/prod.php?id=7344 ). funkade fint, lyckades dock inte komma in i Gameboy players meny med GBAn (avsaknad av "Z" knapp), men det var bara att använda Gamecube-paden i kontakt 2 för det.

Bilden blir lite suddig (jag kör på en 32"W med bilden utdragen för att slippa bordern) och man får som sagt justera färgerna lite för att få det bra. Men jag tycker faktiskt det ser bättre ut än en GBA emulator på min 19" monitor. OBS RGB-kabel och en tv som fixar 60hz är att rekommendera. Dessutom svalde den mitt ezf-advance utan problem så pocketNES går hårt på tvn just nu

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
*sugen!* När kommer nintendo DS nu igen? Blir väl att vänta på DS ifall det inte är allt för långt kvar, annars köper jag GBA SP Zelda edition

21 nov i USA
Till Sverige kommer den runt Mars nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAwA*

Okej, så du kommer in på spybar bara för det nu då eller?
Även om nyheten är gammal för dig så kan den vara ny för andra.

Ser ut att ha en snygg och detaljrik grafik. Storyn är det nog inget fel på heller. Blir till och köpa det spelet!

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Avstängd

Jamen 1 år, Det vore som on jag skulle börja tjata om battlefield patch 1.3 nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad fan snackar du om? Spelet har inte kommit UT ÄN! Det kommer i November.

Har du hört talas om att man visar media på ett spel innan det kommer ut?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Det jag mest är besviken på är ju att det är sprites mm från Four Swords. Grafiken känns mycket sämre och plottrigare än vad ALTTP hade.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
21 nov i USA
Till Sverige kommer den runt Mars nästa år.

förklarar varför zelda kommer ut före i europa.

Permalänk
Medlem

fan va ja längtar... detta är sååååå baserat på Zelda III och dess grafik, upplägg! Bra att Nintendo har fattat att det är Zelda III som är THE KING spelet av alla Zelda spelen och gör mer spel likt detta mästerverk.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
fan va ja längtar... detta är sååååå baserat på Zelda III och dess grafik, upplägg! Bra att Nintendo har fattat att det är Zelda III som är THE KING spelet av alla Zelda spelen och gör mer spel likt detta mästerverk.

blir att köpa o lira på cuben, man klarar ju inte av att få ömma tummar efter timmars av speladnde

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400