Permalänk
Medlem

Plastic Padding eller spackel?

Tjo... japp, Plastic Padding eller spackel när man moddar en dator?

Tack på förhand!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Plastic Padding! tycker du då car2n?

Vet inte, Plastic Padding har jag aldrig jobobat med.. bara luktat på... det luktar ju så gott

Spackel är så jobbigt att slippa... Efter jul tänker jag börja med mitt första officiella projekt och undrar därför vad folk använder mest... kommer kanske köra nån blandning mellan spackel o plastic padding.. inte blanda de, utan ha plastic padding för detaljer och spackel för att bara fylla igen håll.. typ..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Det finns många olika typer av spackel. Från väldigt lättslipade (Biltemas "Finspackel extra lättslipat") till saker som knappt går att slipa med papper (som typ Kemisk Metall).

Mitt tips är att köra något som är så lättslipat som möjligt. Så länge inte objektet du spacklar kommer vara väldigt utsatt, så fungerar det bra. Du kan även göra kanter osv snyggare, om man inte behöver stå och kötta med den grövsta filen.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Edit: sorry fel tråd

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Det finns många olika typer av spackel. Från väldigt lättslipade (Biltemas "Finspackel extra lättslipat") till saker som knappt går att slipa med papper (som typ Kemisk Metall).

Mitt tips är att köra något som är så lättslipat som möjligt. Så länge inte objektet du spacklar kommer vara väldigt utsatt, så fungerar det bra. Du kan även göra kanter osv snyggare, om man inte behöver stå och kötta med den grövsta filen.

Jo, jag har en idé på hur jag ska göra.. Jag använde plastspacklet från Biltema som jag tyckte va jobbigt att slippa, kommer ju antagligen bara fylla håligheter lite grann med typ plastspacklet, och sen köra över det, med finspackel för att få en jämn yta. Får se, hur det blir... Som sagt.. efter jul nån gång tänker jag börja..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

förstår inte, plastic padding är ju spackel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TarzanBoy
förstår inte, plastic padding är ju spackel

Jo visserligen, men jag tänkte mer på ja, typ märket eller vad man ska säga... Är plastic padding lättare att jobba med och att slippa än vad Spackel är från t ex Biltema. Spacklet från biltema är då plastspackel eller vanlig spackel som man har när man spcklar väggar t ex.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Min morfar sa alltid att plastic padding bara var för amatörer :).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]