Permalänk
Medlem

Klocka upp/ner bärbar

Tjenare!

Går det klocka upp respektive ner bärbara datorer utan att man måste modda dem på något sätt?

Jag skulle gärna vilja klocka ner min blivande laptop en hel del för att spara batteri då man bara skriver i word.

Tack på förhand.

Mvh Öberg

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vad det är för bärbar? Men det är väl inte en omöjlighet på en del modeller..
Vad har du för någon dator?

Visa signatur

I like turtles!

Permalänk
Medlem

åtminstånde intels "bärbara" processorer brukar klocka ner sig själva vad jag har förstått... När cpu-kraften ej behövs...

Jag har själv en bärbar pIII 700mzh (med speedstep eller vad det heter), när jag bara dumsurfar/ ordbehandlar på den så går den ner till 400 mzh.

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt någon änn, kollar upp detta före köpet.

Onödigt o köpa en och sen komma på att man köpt helt fel...

Mikabob: Antar att Intels Centrino också gör så?
Du har ingen aning om amds mobile processorer gör så?

Tack för svaren

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.

Permalänk
Medlem

Ja, på AMD heter det Cool n Quiet.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

bran vad har du för laptop?

klockat grafikkortet på en laptop, blir inte det varmt som in i h-vete?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle vara kung att klocka bärbara när man har kabeln i o spelar o sedan när man är på resande fot klocka ner den rejält för att få mer battari..
Har just beställt en Acer Ferrri

/lady

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

T.o.m. min gamla 533mhz k6:a klockar ner sig vid inaktivitet. Så det har funnits ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Skulle vara kung att klocka bärbara när man har kabeln i o spelar o sedan när man är på resande fot klocka ner den rejält för att få mer battari..
Har just beställt en Acer Ferrri

/lady

Vad fick du ge för ferrarin ungefär?

EDIT: Glöm inte ta lite bilder på den och skriva en bra recension!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Letade upp en länk på Amazon där det stod att man skulle skicka ett mess innan man beställer från amazons sida..
Vissade sig att snubben som säljer detta bor i Romanien o driver ett litet företag..
Prister för den låg på 800 inklusiv frakt ... Slipper man tullen så kommer den datorn att vara den billigaste ..
Ska självklart posta en liten sammanfattning om hur det gick till o snubben som säljer bärbara när jag väl har fått datorn, dock får ni vänta 1 vecka till eller något sådant tills jag får den ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU

Permalänk
Medlem

800:- inkl. frakt för en dator i 20.000:- klassen??

Då hade man ju beställt ett par hundra stycken & blivit miljonär på kuppen...

*Edit: I hopp om att denna tråden skal dö en snabb död skriver jag inget nytt inlägg för att få upp den utan bare en kommentar till Lady's(borde kallas Looser) inlägg i slutet på tråden:
Att kalla andra Swecare för idioter är som att be andra sluta hjälpa en själv när man den dagen behöver det.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michael
bran vad har du för laptop?

klockat grafikkortet på en laptop, blir inte det varmt som in i h-vete?

Det står ju i min sign vad det är för specs.. om du menar märke så är det en Mitac8050/SHG Note.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Ja jag menade märket...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Haha, skänn dig blåst på pengarna... Romanien... zigenare.. same shit diffrent name

Men låt oss hoppas att jag har fel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michael
Jag har inte köpt någon änn, kollar upp detta före köpet.

Onödigt o köpa en och sen komma på att man köpt helt fel...

Mikabob: Antar att Intels Centrino också gör så?
Du har ingen aning om amds mobile processorer gör så?

Tack för svaren

Certino är i ofs ingen processor.. utan en kombination av pentium M, intel-chipset & Wlan... Men det borde funka på samma sätt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
800:- inkl. frakt för en dator i 20.000:- klassen??

Då hade man ju beställt ett par hundra stycken & blivit miljonär på kuppen...

Glömde säga att datorn har redan använts innan mig så det förklarar priset men ändå om den är i bra skicka o allt funkar då kommer jag inte att tveka att beställa flera st o sälja lite svart o tjäna en bra hacka på det..
Som sagt den skulle komma med upc sa han o då ska jag betala o fan i med klart att man kollar först på den innan jag betalar ..

men som sagt den har inte kommit än så ni får vänta med en res ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lady: till 99.9%... Låter det för bra för att vara sant är det en bluff!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vem som försöker sig på en sån bluff för 800:- ?

Permalänk
Medlem

För det första man får se om det är en bluff eller inte ..
Sedan om han säljer stöldgods så bryr jag mig inte det minsta då det är jag som tjänar på det..
O inga moraliska inlägg för jag bryr mig inte i dubbelmoral Sverige ..
Jag tjänar på det resten skiter jag i ..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Sedan om han säljer stöldgods så bryr jag mig inte det minsta då det är jag som tjänar på det..

En stulen bärbardator har ALLTID en pris i närheten till verklighet medans icke stulna har riktiga fantasi priser... Moral? den torkade jag mig i röven sist jag sket..

Men låt oss hoppas du inte blir blåst på pengarna nu.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Lady Hoppas du blir blåst som en jävla get!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skrattar åt din okunnighet, och för att citera ett bra ordspråk "Är man dum får man lida".
Rumänien, 800 spänn.... Jag säger det nu så slipper jag sen, jag är ledsen för att du blev blåst på 800 spänn. eller INTE.

Permalänk
Medlem

tjena jag har en amd mobile 2500+ från packardbell. den klockar inte ner sig själv så jag undrar var man kan hitta det programet om det nu är ett program som fixar det...
känns som sagt lite onödigt med fullkraft till att surfa bara:P //tuffe

Visa signatur

Workstation: AMD XP 3200+ 512 mb ddr (2*256 mb dual kingmax 400mhz) western 80 gb hårddisk gf2mx 32 mb också vattenkylning GENTOO/XP
Laptop: Amd xp-m 2500+, 512 mb ram 266mhz, 40 gb hd GENTOO
Server: Pentium 2 450 mhz 512 mb pc133 adaptec 1200 raidkort GENTOO www.tuffe.net

Permalänk
Avstängd

800 kronor eller EVVVVVVRO? (EURO för icke svenska)

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem

För idioter som inte har fattat så är det inte 800 kr utan 800$
och som sagt man blir inte blåst förän man har betalat det man har fått..

Postar också en länk där jag hittade den..

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/offering/list/-/B...

Dock så kan man inte beställa datorer från amason utan får leta efter där det står kontakt me before buying och då kommer man till privata personer som säljer eller mindre företag..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lady Hahaha va du är fläskig!

Visa signatur