Permalänk
Medlem

Köp av iBook!

Hej!

Jag skulle vilja köpa en iBook och har kollat runt på de flesta svenska annonsajter men inte hittat någon till bra pris.

Men sen tänkte jag eBay och kollade deär och det fanns förståss massor... Och billigt var det oxå för vissa skickar ju utomlands också... Men hur blir det med hur mkt den kostar? Måste man betala moms? tull etc? Och hur mkt går det på?

Någon som har köpt någon från eBay eller liknande sajt och hur har de blivit med tull och moms?

*EDIT: Hur är det med ström-adapter när man köper från england?

Läste någonstans att G3 CPUern inte är kompitabla med GarageBand? Det stämmer väl inte?

Permalänk
Medlem

Den nya versionen av ibook 12-tum (med 1,2 ghz etc) kostar 9000 kr för studenter nu, det vet du va? Dessutom kan du köpa den på avbetalning trots att du bara är student.

Som du säger är det svårt att hitta en rimligt prissatt begagnad ibook - verkar som om mac-ägare inte förstår att värdet på elektronik SJUNKER med tiden. Har sett stollar som vill ha 10000 kr för sina gamla ibook g3-maskiner. Helt störda!

E-bay ger jag heller inte mycket för - för stor risk att bli blåst eller råka ut för fet tull/skatt osv. Men gillar man att leva farligt med sina pengar så...

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Okej...

Ja det visste jag, men jag är inte student =/ går i 8:an nu

Men det finns iaf billigare iBooks på eBay än på blocket osv

Permalänk
Medlem

Tänk på att batteriet på begagnade datorer inte är i topptrim precis. Om du kan köpa datorn och samtidigt ett nytt batteri går det an men kanske inte annars.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Tänk på att batteriet på begagnade datorer inte är i topptrim precis. Om du kan köpa datorn och samtidigt ett nytt batteri går det an men kanske inte annars.

Antar att du menar att man kan köpa batteri löst..eller? Lite off-topic men jag läste i någon tråd här på swec att en ny iBook är på väg framåt våren tror jag, sant?

Visa signatur

getalife.com

Permalänk
Medlem

När G5-baserade iBooks kommer vill jag inte spekulera i men det är antagligen en lång bit in i framtiden. Batterier kostar omkring tusenlappen nya.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozt
Antar att du menar att man kan köpa batteri löst..eller? Lite off-topic men jag läste i någon tråd här på swec att en ny iBook är på väg framåt våren tror jag, sant?

iBook uppdaterades nyss, så en helt ny dröjer nog.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.