HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Ingen som klarat fängelset ? (jag blir fucking galen)

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
jag har brons-paketet och jag har inte tillgång till det..
De som har silverpaketet kommer åt det. Det kostar 10$ att uppgradera från brons till silver.

MEN FINT!! nu börjar jag snart gråta
Nu är http://www.steampowered.com/
Jag kan givetvis inte logga in på steam så jag får spela. Det enda man kan glädja sig åt är att EMPORiO's lilla dist var NUKAD

jag menar de som har köpt paketet i butik, vissa som köpte det sa att de fick tillgång till HL:Source, kan det stämma?
Nån?

btw, vad menas med att den va nukad?

Permalänk
Medlem

Synd isåfall.. Tycker Valve förtjänar sina stålar.. de lär dock få in en och annan slant endå

hmm, ddos attack @ valve nu eller? skiten håller ju på att packa ihop helt verkar det som. Någon annan som kan logga in på steam? Ser ingen speciell anledning till att allt ska bli överbelastat just nu.. Spelet släpptes ju för 13 timmar sedan.

Nukad = faked = falsk

Permalänk
Medlem

Jag har köpt i butik och man fick med HL2 och CS Source det står i Steam bara just release dock på HL Source

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

En jämförelse mellan olika grafikkort är ju alltid kul

http://www.driverheaven.net/articles/Half%20life%202/

Permalänk
Medlem

Än så länge är detta det bästa spel jag har spelat. Vilken känsla, vilken grafik, vilken bandesign. Nu är jag dock i Ravenholm. Någon som håller med om att Ravenholm är lite tröttsamt?

Permalänk
Medlem

Tacka gud för 9700pro. Flera år på nacken, pallar ändå HL2 med maxinställningar och 4x fsaa samt aniso!

Permalänk
Medlem

Vilken svårigetsgrad kör folk på?

Är "Hard" för svårt?

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Ahum, ser att vissa säger lite för mycket om spelet (iaf enligt mig )... Kan ni inte sätta nån spoiler-tag, eller kanske möjligtvis-spoiler-tag, så man vet när man ska titta bort?

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på easy Har dött tre gånger men det beror mest på att jag står stilla och beundrar grafiken när någon skjuter på mig
Annars tror jag man klarar medium ganska enkelt, tror dessutom det går att ändra under spelets gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Vilken svårigetsgrad kör folk på?

Är "Hard" för svårt?

Har gjort en omröstning om just detta.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36791...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Kör på medium, har precis fått buggyn ska dra o rädda den färgade gamle gubben va han nu hette , för övrigt det bästa spel jag lirat Mycket nöjd!, rullar fint på 1024*768 med 4*aa och 8*af

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

En fråga, när man reggar sin cdkey så antar jag att man reggar så det binder sig till ett mejlkonto. Som man gör i Steam(cs1.6). Kan man isf använda samma mejl, elller går inte det?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Jag är så pass efter att jag inte har en DVD-spelare i min burk!
Går det att köpa en Retail-version i butik, strunta i DVD-skivan, regga cd-nyckeln i steam och sedan slanga hem det därifrån?
Det är ju förtusan en hundring dyrare att handla via Steam istället för att köpa i butik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Än så länge är detta det bästa spel jag har spelat. Vilken känsla, vilken grafik, vilken bandesign. Nu är jag dock i Ravenholm. Någon som håller med om att Ravenholm är lite tröttsamt?

Spelat lite på Ravenholm tycker det är skitskoj med manipulator!!
Edit: Fan va bra spelet är, snyggt e det också. Flyter på nice i 1280x1024 4xAA 8xAF

Permalänk
Medlem

Normal är för lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av icetea
Går det att köpa en Retail-version i butik, strunta i DVD-skivan, regga cd-nyckeln i steam och sedan slanga hem det därifrån?
Det är ju förtusan en hundring dyrare att handla via Steam istället för att köpa i butik.

Undrar detta med.

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Jepp, släng skivan i /dev/null - den är onödig.
Tanka via steam och klicka på "register a product i alredy own". Sedan är det bara skriva in din key och börja spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tanka via steam och klicka på "register a product i alredy own". Sedan är det bara skriva in din key och börja spela.

Man behöver inte skivan i för att spela sedan då?

EDIT: Never mind, kan man ju inte behöva efterssom man tankar ner de

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Testpilot

Yes, äntligen tankar den dom sista aktiveringsfilerna, väldigt mycket mek med tanke på att jag köpte det på dvd.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

och när man får reda på när G-man är ond, de e kul..
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
ne men folk får ha lite spoilervarningar tycker jag! (g-man e säkert inte ond)

Permalänk
Medlem

Jättehärligt spel Kör på normal och har inte haft några större problem ännu (peppar peppar...).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Underbart! Då har jag en följdfråga. Som jag har förstått skall det finnas möjlighet att "preloada" Halflife2 innan köp via Steam.
Är det jag som är hjärnöd eller är den funktionen borta i Steam nu? Jag hittar nämligen ingen sådan funktion.

Vore ju skönt om jag kunde börja ladda nu, och börja lira när jag kommer hem med ett retail-ex efter jobbet imorgon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Yes, äntligen tankar den dom sista aktiveringsfilerna, väldigt mycket mek med tanke på att jag köpte det på dvd.

Hmm, kan man inte tanka ner spelet via steam UTAN att ha cdkey först nu?? Preloada alltså. Ville ju tanka ner de över natten Köpa mig en kopia imorrn( har ingen DVD)

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

ne man kan preloada det först

Permalänk

Är det olagligt att jag lånar ut mitt steamkonto till en kompis, så han kan ladda ner hl2 ?
Är väl inte olagligt för mej att installera på andra datorer ?
(han ska köpa det, men kan inte ikväll)

*edit*
Har det nåt med detta att göra eftersom steam säger att mitt steam ticket has expired, när jag ska connecta till CS:S servrar ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
ne man kan preloada det först

Tala då om hur tack Jag måste vara blind.

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Är det olagligt att jag lånar ut mitt steamkonto till en kompis, så han kan ladda ner hl2 ?
Är väl inte olagligt för mej att installera på andra datorer ?
(han ska köpa det, men kan inte ikväll)

*edit*
Har det nåt med detta att göra eftersom steam säger att mitt steam ticket has expired, när jag ska connecta till CS:S servrar ?

ja, brukar hända för mig om jag hostar deddade servrar på samma acccount..eller en kompis brukar göra de(om de nu e olagligt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Underbart! Då har jag en följdfråga. Som jag har förstått skall det finnas möjlighet att "preloada" Halflife2 innan köp via Steam.
Är det jag som är hjärnöd eller är den funktionen borta i Steam nu? Jag hittar nämligen ingen sådan funktion.

Vore ju skönt om jag kunde börja ladda nu, och börja lira när jag kommer hem med ett retail-ex efter jobbet imorgon.

Lita inte på allt som skrivs i forumet (alltså inte på mig ), jag är inte 100% på att du kan skippa skivan helt. Själv hade jag bara en sån där kupong från ATI med en activation key. Tankade steam igår, högerklickade på half-life 2 och valde preload. När jag vaknade på morgonen var allt klart. Sedan klickade jag på "register a product i already own" och där skrev jag i min activation key och så unlockade steam filerna och det var bara sätta igång att lira. Skulle tro att det är lika dant om man har skivan.

Dock är jag inte säker på att det står "Preload" där nu när spelet är släppt.. kommer ju inte in på steam över huvud taget nu så jag kan inte kolla..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
ja, brukar hända för mig om jag hostar deddade servrar på samma acccount..eller en kompis brukar göra de(om de nu e olagligt)

Försvinner det när han slutar vara connectad till ditt steamkonto, eller om det nu var viseversa ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar