HL2: fastnat i rum med många xplosive tunnor å vatten!

Permalänk
Medlem

HL2: fastnat i rum med många xplosive tunnor å vatten!

har fastnat i rummet där det finns en massa x-plosive tunnor och vanliga. en stege ner finns det vatten. hur faaan ska ja ta mig vidare? ?

Permalänk
Medlem

Jag kan ge dig en liten ledtråd istället för att avslöja allt på en gång; du ska först ta dig upp till lilla korridoren man skymtar högre upp i stora rummet.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hehe de är ganska många banor som har de så :).. Men de kanske är en bana där de kommer en massa flygande motorsågsrobotar? Isf så ska du letta upp en vattenkran i ett intilligande rum och höjavattennivån. Sen gå tillbacka och simma in i en tunnel som är under tunnorna

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muscle
Hehe de är ganska många banor som har de så :).. Men de kanske är en bana där de kommer en massa flygande motorsågsrobotar? Isf så ska du letta upp en vattenkran i ett intilligande rum och höjavattennivån. Sen gå tillbacka och simma in i en tunnel som är under tunnorna

Jag ligger också där ! Har snurrat runt i en timme och har försökt stapla upp tunnor så jag kan gå in i tunneln Vart ligger den där kranen egentligen?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Haha jag har också kört fast där nu. Ska man hoppa på tunnorna under hålet? Man når ju iofs inte.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Vad tjänar du på att skriva x-plosive istället för explosiv egentligen?

Anyway, alla fastnar ju där! Jag tycker nog det var jobbigare att hoppa till kranen än att hitta den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Haha jag har också kört fast där nu. Ska man hoppa på tunnorna under hålet? Man når ju iofs inte.

ska försöka göra en fraps film åt er

Permalänk
Medlem

Men skit i tunnorna, ta steget och hoppa upp på röret
eller så gör ni som jag, samla alla explosiva tunnor i mitten och skjut påden underst och dö

Permalänk
Medlem

alltså det stora röret som är där det är det en kran på i mitten som du ska trycka på E så den vrids om o vattennivån höjs och sedan kan du ta dej vidare genom tunneln i vattnet

Visa signatur

/gurra

Permalänk
Medlem

Kom på att jag skulle ner och skruva på det där hjulet

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Jag har kört fast på ett annat ställe, när man kör airboat. Har kommit fram till en stängd port, mittemot porten ligger det två trasiga båtar. Har hållt på ett bra tag att försöka få upp porten genom att skjuta på fästena till den, men det vill sig inte. Kan någon hjälpa mig?

Edit: så här ser det ut:

Och åt andra hållet.

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traesk
Jag har kört fast på ett annat ställe, när man kör airboat. Har kommit fram till en stängd port, mittemot porten ligger det två trasiga båtar. Har hållt på ett bra tag att försöka få upp porten genom att skjuta på fästena till den, men det vill sig inte. Kan någon hjälpa mig?

Du ska kliva av båten och gå in i nån byggnad och öppna porten därifrån med en spak.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Finns ingen byggnad i direkt närhet, men jag ska starta spelet igen och leta.

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Permalänk
Medlem

haha, då va inte jag den enda som irrat omkring i rumfan en timme då

Permalänk
Medlem

Jag klarade det utan att vrida på nån kran (som jag inte såg någon)
Staplade tunnor
Såhär staplade jag för att komma in i tunneln:
|
| |
| | |
För att komma över till andra sidan i rummet efter så bar jag upp en tunna för stegen för att komma upp och gå längstmed kanten på gallret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reza
Jag ligger också där ! Har snurrat runt i en timme och har försökt stapla upp tunnor så jag kan gå in i tunneln Vart ligger den där kranen egentligen?

haha. det höll jag på med nu också:)

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk

Ni ska klättra upp på stegen och titta bakåt alltså inte normalt så du ser stegen.....

titta lite neråt så ni klättrar upp när ni trycker på S och sedan när man är längst upp på stegen hoppar gubben upp på ett rör som ni sedan kan gå på för att komma in i rummet med kranen

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Ingen som har en aning om hur man kommer förbi den radioaktiva vattnet där ett cementrör sticker ut en bit och i närheten finns blåa plasttunnor?
Skall man rida på tunnorna över tro?

Detta är efter en bro där en gubbe släpper ner medicin lådor i vattnet till mig.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Ingen som har en aning om hur man kommer förbi den radioaktiva vattnet där ett cementrör sticker ut en bit och i närheten finns blåa plasttunnor?

Detta är efter en bro där en gubbe släpper ner medicin lådor i vattnet till mig.

ta alla blåa tunnor och för ner dom under vattnet så att dom flyter upp i nätet så kan du sedan hoppa över med svävaren

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
ta alla blåa tunnor och för ner dom under vattnet så att dom flyter upp i nätet så kan du sedan hoppa över med svävaren

Vilken svävare? Måste vara ett annat ställen men det löste sig genom att skriva "buddha" i ,consolen så simmade man gött i radioaktiva med 1 i hp

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

tjarven: Där du är nu ska du ha en svävare. Gå tillbaks och leta upp den. Om du inte har den kommer du inte att komma vidare senare.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

On Top: Letade och fann den där kranen mellan alla rören i det där rummet man följer in från den där röda blinkande lampan. Ligger på Chapter 6 och har fått Gravity Pickan den är hur bra som helst !

Off Top: Vet ni hur man höjer brightness på CS: Source ? Jag har det högsta i options och jag kan inte skriva nåt i console för att den funkar inte heller

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

ett tips skriv noclip lr changelevel till nästa och gå vidare

sv_cheats 1
noclip
changelevel ????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven

Vad är ett cementrör?

Permalänk
Medlem

Sorry att jag går lite off topic men jag behöver också hjälp då jag fastnat på kapitel 10, Enganglement.
Här kommer två bilder som förklarar var jag är:

Är alltså bland cellerna då dom överrumplar mig om och om igen. Hur ska jag placera mina tre sentry guns?
Kan även tilläggas att jag kör på normal, har inte haft problem på några andra ställen men det här känns minst sagt skitsvårt

Permalänk
Medlem

Jag placerade ut mina scentryguns på måfå, sen när de ramlade brydde jag mig inte om dem längre.

Jag bara gick runt i cirklar och körde rambo-mode (gör som om du spelade counter-strike) , med lite tur klarade jag det på första försöket och health nere på 15-20.

Permalänk
Medlem

Längtar till min nya dator!!

vill spela hl2!!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Spoiler!

Man använder sin gravity gun för att placera ut dem, sen dödar du och sentry guns alla fiender som kommer. Hade lte probs där, men ja klara det sen. Det kommer minst 30 combine soldiers......

Permalänk
Medlem

Min polare kom på (ja jag fastna själv ) att man skulle gå tillbaka till rummet där alla xplosive tunner stog, där ser du en stege i mitten, fast innan ska du ner i andra rummet å vrida på en röd kran (du måste stå på det vita röret ovanför marken för att vrida).

iaf så sen ska du där du ser stegen i första rummet (där du var först med tunnor) klättra NERÅT inte uppåt..så du kommer ner i vattnet, och simma åt rätt håll, så kommer du ut på andra sidan "gallret" som är i andra rummet (vatten rummet) hoppas du förstod, jag orkar inte fixa printscreen..

resten får du klara själv..:p

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Jag tog med alla sentry guns in i en cell, ställde dom vid öppningen inne i cellen och så lät jag dom stå och döda folk medans jag stod och kastade ut granter.