Permalänk
Medlem

ta bort boxfläkt?

Hej, tänkte köpa en s939 3000+ 64:a, men såg att de bara finns (i lager, på de billigaste ställena) med boxade fläktar. Går det (lätt) att ta bort fläkten på en boxad, eller riskerar man att knäcka processorn?

Dessutom, hur tror ni att minnena i min .sig funkar med en A64?

Visa signatur

min dator är tystare än dig.

Permalänk
Permalänk
Medlem

om de inte satt ihop så borde kyleffekten vara 'sådär'.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den boxade fläkten sitter inte på när du får prollen. dom ligger var försig.

Permalänk
Medlem

aah, tack för svar! ledsen för viss sarkasm, joooker, men ditt svar var rätt otydligt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Däremot när man väl satt på kylaren så sitter den som berget och det är en del som böjt pinnar då man lossat den så var försiktig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ja asså - inte menat, men tyvärr tolkat, som sarkastiskt, blev bara så mäktigt förvånad över misstanken att dom skulle sitta ihop.

Men nu vet vi alla svaret.

Kan bidraga med att folk som överklockar byter box-fläkten till något mer kraftfullt.

Permalänk
Medlem

>Kan bidraga med att folk som överklockar byter box-fläkten till något mer kraftfullt.

jo, jag vet.. bjuder på en fet fläns på ebay så jag ville veta om det var i onödan eller inte. köper den inte så mycket för att kunna överklocka som för att kunna ha en tyst maskin.

n-e-how, någon som har några tips angående minnena? har kollat runt lite på swec och andra ställen, men inte hittat någon info..

EDIT: Nevermind, hittade en test på Tom's Hardware och de ska funka fint med mitt kommande Asus K8V delyx mobo.

Visa signatur