60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Permalänk

60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

varför är fps'en låst till 60 i nya medal of honor de suger ju ?? man kan inte ta bort vertical sync heller ffs :(.Tror inte degår i riva turner heller

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Avstängd

Re: 60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFinnishFlash1
varför är fps'en låst till 60 i nya medal of honor de suger ju ?? man kan inte ta bort vertical sync heller ffs :(.Tror inte degår i riva turner heller

Varför suger det? Behöver du 100 eller? Nu ska jag tala om en sak för en insnöad cs-noob som dig. Det är nästan bara i Half life motorn man behöver 100 fps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

håller med Olyckligpundare.
Jag har mer än 60 fps, vet inte vad det beror på heller.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Re: Re: 60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olyckligpundare
Varför suger det? Behöver du 100 eller? Nu ska jag tala om en sak för en insnöad cs-noob som dig. Det är nästan bara i Half life motorn man behöver 100 fps.

man vill väll ha så mycket FPS som möjligt.

har man dessutom vsync igång så blir det ju inte så trevlig upplevelse.

konstigtatt du inte kan stäng av vsync? provat i drivrutinerna ?

vad kör du med för hz på skärmen 60 eller 120 ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Citat:

Säger jag nåt mer dumt åker jag på varning
O jag spelar inte CS nu vart du allt knäckt va ?

Visa signatur

Amd Athlon 2800+, 512 DDR 333mhz, 200 Gig Maxtor ata133, Instabilt För Tillfället Kanske inte ? Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 GL

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: 60 Fps LÅst I Nya Medal Of Honor ?

Citat:

din dumma fan.jag har mellan 20-30 FPS så ta reda på saker inan du säger nått din fjant.

Du skriver som en Counter-Strike spelare gör. Gå in på deras hemsida och leta efter en patch.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Citat:

Citat:

din dumma fan.jag har mellan 20-30 FPS så ta reda på saker inan du säger nått din fjant.

Spelar det roll om du har hälften av max eller en fjärdedel? När du inte ens kommer upp i 60 så känns det jävligt onödigt att klaga på att du inte kommer högre.

Permalänk

För det första så är 60FPS mer än nog för en jämn spelupplevelse.

För det andra så påverkar det inte prestandan, eftersom FPSen i MoH t.ex ligger på 60 när ett likvärdigt spel ligger på 100. När det likvärdiga spelet ligger på 80 ligger MoH på 60. När likvärdiga spelet ligger på 50 ligger MoH på 50. Skit samma om du inte kommer över 60. Faktum är att systemet får lite mindre belastning under dessa stunder, eftersom den inte måste tokrendera massa onödiga frames som man ändå inte kommer se.

För det tredje: Varför har alla så taskig inställning till Vsync?
Jag gillar att bildrutorna syncas mot refresh-raten på skärmen så jag slipper alla revor osv.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
För det första så är 60FPS mer än nog för en jämn spelupplevelse.

För det andra så påverkar det inte prestandan, eftersom FPSen i MoH t.ex ligger på 60 när ett likvärdigt spel ligger på 100. När det likvärdiga spelet ligger på 80 ligger MoH på 60. När likvärdiga spelet ligger på 50 ligger MoH på 50. Skit samma om du inte kommer över 60. Faktum är att systemet får lite mindre belastning under dessa stunder, eftersom den inte måste tokrendera massa onödiga frames som man ändå inte kommer se.

För det tredje: Varför har alla så taskig inställning till Vsync?
Jag gillar att bildrutorna syncas mot refresh-raten på skärmen så jag slipper alla revor osv.

Hade CS varit optimerat för 60 fps som de spelen är hade det varit bra med 60 fps, inte annars.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Hade CS varit optimerat för 60 fps som de spelen är hade det varit bra med 60 fps, inte annars.

Haha,

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN

Jag antar att du menar att CS är så skräpigt så att man måste ha uber-flyt för att kunna spela det?

Själv har jag alltid tyckt att CS är för "snabbt", men det är ju jag det...

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Citat:

Hahaha vem är knäckt här igentligen?? jaja de går att ta bort vsync i drivrutinerna

Permalänk
Medlem

Det verkar som om ganska många missar att när de tex läser en benchmark på något spel och "din config" kan klämma fram sisådär 47 FPS i ett spel så ska man inte glömma att dettta är MEDELVÄRDET således kommer du ha högre ibland och lägre ibland.

Kanske till och med att du rasar under 15-20 vid några tillfällen, och du har du helt plötsligt de oerhört störande/förstörande situationenrna, trots att ditt system minsann grejer Doom 3 i 1280*1024 med lite AA och AF.

Om du däremot kan klämma fram 90 FPS så är risken minimal att du får din spelupplevels förstörd pga bristande prestanda, så länge din disk inte börjar swappa eller något annat ont.

Så vad man "behöver" är ju en väldigt subjektiv uppfattning.

Permalänk
Medlem

Citat:

Ursäkta MIG jag ska inte vara spydig tillbaks! Sådär tycker inte jag är ett lämpligt sätt att tala på detta forum.
Slår vad om att du är ~12-13 år och spelaDE "kavnter-strajk" och slutade med det för att du sög och för att du var en jobbig skitunge!

DESSUTOM, Hur ska folk kunna veta att du har 20-30 FPS (vet väll inte du ens vad det betyder) När du inte ens skriver det. du skriver att "Den är låst till 60 FPS" så tror man ju att du har 60 FPS, ska man behöva kolla med alla om deras inlägg verkligen stämmer??

SÅ LÄGG AV MED DEN DÄR STILEN ELLER GÅ IN HÄR! DÄR DU VERKAR PASSA IN!

Be honom om ursäkt. Han försöker hjälpa och du blir "Förbannad" så STICK eller lägg ner.

Hur många håller med?

Permalänk
Medlem

hähäähäää kul
jo ja håller med. du förklara verkligen skitdåligt. kasst! kasst!!!

Permalänk
Medlem

geeken: håller verkligen med dig, de här forumet behöver verkligen en reformering.

Citat:

*bort* hjälper det? Han hjälper ju dig.
Och sluta bli förbannand på folk för de inte kan tolka din dåligt skrivna tråd. Alla här tror jag uppfatta att du hade 60fps som är helt okej i spelet. Har du 20-30fps så skriv det då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Jag antar att du menar att CS är så skräpigt så att man måste ha uber-flyt för att kunna spela det?

Det är faktiskt så. Crosshairet drar nämligen ihop sig snabbare ju högre FPS man har. Det är därför cs-spelare alltid vill ha 100fps. Eftersom det blir svårare att sikta annars.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Citat:

Du måste alltså ha 100fps för att kunna spela något som är gjort med HL-motorn?

Citat:

Här är några andra fan:

Och

Samt

En fråga bara, varför klagar du på FPS-lås vid 60 om du inte har mer än 20-30? Borde du inte klaga på att du har så dålig fps och i så fall få svar som: Sänk din grafik, eller skaffa bättre utrustning.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

asså du klagar på att de e låst till 60fps och du säger att du itne får mer än 20 - 30fps.

Vafan gnäller du på? Komemr inte hjälpa ett piss om du ökar i motorn så den klarar 100 fps, du kommer fortfarande ha 20 - 30.

tips 1 skaffa bätre dator
tips 2 sänk grafiken och upplösningen i spelet.

Permalänk
Medlem

De flesta människor kan inte se skillnad när fps är över 25 eller något i den stilen..
Verkar som vissa tror att den som får mest fps i ett spel får en bra plats i himmeln....

Permalänk

Ta bort FPS mätaren så skaru nog se att det fixar sig

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

han kanske har kommit upp i FPS och ser att det inte går över 60.

jag misstänker att han sitter med vsync igång och en refreshrate på 60.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
geeken: håller verkligen med dig, de här forumet behöver verkligen en reformering.

Tycker verkligen så! Jobbiga *bort* som inte läser reglerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Tycker verkligen så! Jobbiga snorungar som inte läser reglerna

Gör mig till moderator då blir det hårda bud säger jag bara!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Hehe. Ibland får man nästan lust att "tala allvar" IRL med vissa. som frågar typ "Varför funkar inte min .BIN?" eller liknande. Eller kaxiga dagisbarn som är allmänt jobbiga och typ inte ens vet vad en mapp är

Citat:

Från TheFinnishFlash1's ena GALLERI:

Kommentarer

TheFinnishFlash1 (2004-11-18 07:48:24)
xibben ? sug min kuk ?

xibben (2004-11-16 14:20:30)
thefinnishflash1, 13 år?

Seriös snubbe. Med hans attityd funderar man på att rapportera till en moderator och låta dom gå lösa på honom.

Permalänk
Medlem

Ja säkert behöver detta forum en reformering, det är för mycket skit här. Och ni som spammar sönder en tråd med massa skräp som ni gjort i denna gör det inte bättre.
Varför låter ni inte tråden bara dö ut om ni tycker den är så dum? Finns ingen som helst anledning att skriva i den om ni inte tillför något, och att uppreppa vad 20 andra redan sagt är inte att tillföra något enligt mig.

Det enda ni lyckas med är att fortsätta få tråden att flyttas upp till toppen av forumet och där spinner den vidare på mer och mer skitsnack tills den blir låst.

Bara låt tråden vara om ni inte kan tillföra något.

EDIT: Geeken du kanske ska läsa reglerna själv? Att kalla någon snorunge och att tala om saker som att "tala allvar" med folk IRL tror jag inte är något som reglerna tillåter.

Permalänk
Medlem

Vaddå? Tala allvar med munnen; Vi har väll den för att kommunicera med, eller?

Snorunge: Om någon moderator stör sig på det så skicka PM så tar jag självfallet bort ordet.

Ha en trevlig kväll!

Permalänk
Medlem

kan inte alla ta och lungna ner sig lite ?

angående låsningen så kan inte en människa se skillnaden mellan högre framerate.

Har man ett bra datorsystem så håller den sig på 60FPS som är en acceptabel nivå för spel.

Permalänk
Medlem

Filmer har 25 FPS. Tycker du att de "hackar"? Vill du uppgradera din DVD spelare så att den kan få upp till 100 FPS? Nej, det vill man inte, för man kan ändå inte uppfatta så mycket.

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad
Lugna ner er och håll er till topic. Nästa person som drygar sig eller ger sig på andra personer åker på en varning!
Har nu redigerat de flesta inlägg i denna tråd!
Nästa idiotiinlägg som kommer låser jag tråden och kommer då i efterhand att dela ut de varningar jag anser vara nödvändiga!
Im watching the thread...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X