Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

0.5 --> 8mbit

Jo jag har nu ring telia och bytt från 0.5 till 8mbit.

Men dom snackade om upp till 4 timmar innan bytet var gjort, hur lång tid kan det ta då?

Kan jag sitta här och använda internet so mvanligt undertiden det sker? Typ använda msn, internet osv.

Permalänk
Medlem

Jodå, du kan sitta och glo på Swec så länge, förmodligen så kommer Telia att uppgradera din uppkoppling medans jag svarar på din fråga, så fort brukar dom agera.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jag ringde för ~4 timmar sedan =/

Ingen förändring ännu, så så jävla snabba var dom inte

Permalänk
Medlem

För mig tog det 1 timme för polaren 200 meter bort tog det ett dygn.
det är helt individuellt..
kan tänka mig att det kan uppstå lite störningar eftersom det är något som dom uppdaterar.
be patient my little child !

Visa signatur

Northwood 2400@2573 18x143 -X-Kingmax 2x256 @ 2.5-3-3-7 i dual-X- MSI 865PE neo2 -X- 9800pro 378/338 @ 430/370 -X- Zalman ZM80C-HP - Thermalright SLK-947U- 4x90mm (2in,2ut)

Permalänk
Medlem

Och glöm inte starta om modemet!

Permalänk

De bad mig stänga av datorn samt modemet, tog sisådär 30 sekunder innan det var fixat för övrigt

Visa signatur

P4 3.0 ghz > 2 * 512 DDR 400mhz > Maxtor 250 gb > Radeon 9800 pro > Soundblaster Audigy 2 Platinum!

Sedan ett par renoveringsobjekt som ligger och skräpar ;)

Permalänk
Medlem

tog typ 3 minuter för mig :/ fast det var till 2 mb , men det ska inte va nån skillnad

Visa signatur

WMII

Permalänk
Avstängd

jag beställde uppgradering vit nätet uppgraderar dom direkt eller tar det dagar,veckor,månader eller år innan det är klar??

lite överdriven med år

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta typ 3 dar :S
Dom ändrade om det efter typ 5minuter men sen fungerade inte det nya? :S
Jag fick ringa och klaga skitmkt och sen 3 dagar senare hade de fixat det i deras telestation så det fungerade

Visa signatur

\o/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PgGrrrr
Jag fick vänta typ 3 dar :S
Dom ändrade om det efter typ 5minuter men sen fungerade inte det nya? :S
Jag fick ringa och klaga skitmkt och sen 3 dagar senare hade de fixat det i deras telestation så det fungerade

Har nu gått 2 dynd, ingen 8mbit ännu =/

Hm något måste ju vara galet. Jaja ska ringa telia nu.

Permalänk
Medlem

jag bhövde inet starta om modemet. medans jag pratade med Telia gick linan ner, jag startade om datorn o det var 8 Mbit

Permalänk
Medlem

dom gjorde det på 30 sek för mig

"Jag trycker på knappen nu, vill du vänta tills sidan laddats om eller ska vi lägga på nu?"

vi la på och jag startade om modemet, klart

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Låter ju trevligt, nu är det 3 dagar sedan och inget 8mbit =/

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

har du ring till dom igen? brukar ju bara ta några minuter att uppgradera!

Permalänk
Medlem

RING! Vi kan inte göra så mycket åt saken. Telia är de ända som kan svara på dina frågor.
För mig tog det ~3 minuter att få 8Mbit.

Permalänk
Medlem

Nej dom säger bara att installation pågår och dom kan inte hjälpa mig med något.

Ska ringa snart igen och klaga.

Permalänk
Medlem

vadå installation, det är ju bara om konfigurering av dslamen, går väl automatiskt.

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag pratat med dom och avdelningen som hade hand om det hade gått för helgen, så något 8mbit skulle nog inte bli av i helgen heller =/.
2 dagar till.. åå va segt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Ja nu har jag pratat med dom och avdelningen som hade hand om det hade gått för helgen, så något 8mbit skulle nog inte bli av i helgen heller =/.
2 dagar till.. åå va segt.

Den som väntar på något gott...

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

För mig så hände det samtidigt som jag pratade med dem i telefonen.
Hon sa att det kunde ta ett par timmar för det att gå igenom systemen men samtidigt som jag hade henne i luren så dog min uppkoppling.

Den var död i 5 minuter och sedan kom den igång igen och då var det härliga 8 mbit. Beställde på dagen när det kom.

Permalänk
Medlem

Okej, nu har vi ringt x antal gånger.

Har blivit lovade att någon ska ringa upp oss med besked 2 ggr, inte en käft har ringt. 6 dagar har gått, vad ska man göra nu då?

Ingen verkar ju vara intreserad av att hjälpa till på telia.
Nej BBB skulle nog vart bättre val nu..

Permalänk
Medlem

Fortsätt att ringa, inget annat som hjälper.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Det som är ännu bättre(inte) är att dom som har hand om inkoppling eller något går hem vid typ 17 varje dag. Så hur fasen ska man då hinna prata med någon?

Herregud vilken kundtjänst, sämsta jag någonsin stött på.

Permalänk
Medlem

Finns rötägg som är oförmögna att sköta sitt jobb överallt

Visa signatur

N/A