Permalänk
Hedersmedlem

Idébanken

Tanken med den här tråden är att ni ska dela med er av era modifieringsidéer så att andra kan få inspiration och tips.

2002-03-27:
har rensat tråden nu, hoppas ingen saknar något inlägg. det mesta var frågor som bör ställas till personen som skrivigt ett inlägg via icq, mail eller liknande.
Kommenterar på inlägg som inte innehåller annat än:
hehehe, :D:D:D, bra ide osv vill vi inte heller se här
/pawa00

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni vet killen som har satt dioder i fläkten......http://www.nairn.freeserve.co.uk/mod1.htm...... borde inte det väsnas ganska mycket.
Jag menar det blir ju ett stabilt luftmotstånd..
Eller?

Visa signatur

El e så jävla kul!!

Permalänk
Medlem

Jag håller på att modda mitt chieftec matrix chassi nu.. blåa dioder i fronten, plexi i sidan och ljuddämpning, en fan controller och en massa andra småprylar..

Bilder på matrix chassit finns här:
http://www.chieftec.com/products/Workcolor/ColorTX.htm

Ser ungeför ut som Scorpio/Dragon dock med lite andra finesser..

Permalänk

Chassi med inbyggt nintendo som man kan spela på skärmen. Man koppar in Nitendot bara till datorskärmen (om det går) och vipps, så går det och spela datorspel även om man som vanligt har sabbat datorn

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

En summer istället för hd-led vore ballt... då hör man när HD:n jobbar. Tips till blinda moddare kanske....

Visa signatur

It's not a bug, it's a feature

Permalänk
Medlem

Har ett tag funderat på att sätta ett aluminium-nät i chassit iställer för plexifönster. Ungefär sånt nät man har i fronten på bilar.
Och sen lite belysning bakom, vore tufft

Permalänk
Medlem

jag håller på med mitt cheiftech nu...har fått in dioder (röda) i fronten bakom gallret och luckan (14st)

ska sätt plexi med nån cool logga på sidan och på toppen

efter det blir det vattenkylning har redan byggt en plexitank (den som fanns som guide här på SWEC för ett tag sen

lägger uppp en tråd när jag fått tag på en digital kamera

Visa signatur

..:::CPU: XP1700+@ XP2000+ :: Mobo:A7N8x-E :: Minne: 1024 MB DDR :: Grafik: PoV GeForce4 Ti 4200:::..
| Webpage [b] |

Permalänk

Kan man inte sätta dit en saftblandare?
När nån börja ladda från HDD så blir det värsta intruder alarm.

Visa signatur

[size="1"]Trodde du på fullaste allvar att du skulle få behålla den där länken i forumet? Gratulerar till din första varning /Garland
Tack: Glädjetårar.[/size]

Permalänk
Medlem

iden med saftblandare är inte fel... men varför inte sätt igång den när datorn stängs av??

alt... bootar om??

skulle kunna kopla den till diskett stationen, den används ju typ bara när datorn bootar...

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk

Kom på att jag har en gammal radio hemma som typ ser ut så här :http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40430 man kanske skulle bygga in en datorn i den. va tror ni?

Visa signatur

[size="-2"]Hemsida[/size]
[size="-2"]UIN: 131002083[/size] "det kostar att ligga på topp -Kalle 2000"

Permalänk
Medlem

Hittade en fin artikel som kan inspirera på många sätt när det gäller plexi mm

http://www.bit-tech.net/article/72/1/

Permalänk

Kan man inte sätta in värsta strobben typ?

Visa signatur

Infestdead...

Permalänk
Medlem

jag funderar mkt på att firra in en liten ccd som funkar som hdd-tänkarlampa. men jag vet int hur man ska få ccd.n å fatta när den ska blinka.. den går väl på mer v än den som sitter i ? har ett chieftech dragon da-o1bd lr vad dom heter..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cypher
såg att det stog något om nån som satt dioder på fläkten..har tänkt på att göra det själv men aldrig tagit mej tid...

någon som vet hur han gjorde...har lite ideér själv men skulle va kul att veta

här har du länken
http://www.nairn.freeserve.co.uk/mods.htm

Permalänk

Svar på:
jag funderar mkt på att firra in en liten ccd som funkar som hdd-tänkarlampa. men jag vet int hur man ska få ccd.n å fatta när den ska blinka.. den går väl på mer v än den som sitter i ? har ett chieftech dragon da-o1bd lr vad dom heter..

Dioden bör väll ligga på ungefär 2volt så ta kablarna och sätt in en tranistor- eller OP-förstärkare som förstärker 6gånger.

Permalänk
Medlem

Något som jag gjort och är mycket nöjd med e och pilla fast lysdioder i fläktar med genomskinliga blad t.e.x Enermax ... blir skitsnyggt
kolla min låda så förstår ni Här kan ni kolla in det

Visa signatur

[size="1"]AMD Athlon Thunderbird 1200@1380 145*9.5 !BRÄNND! | 256Mb 166mhz PQI
Abit KT7A !BRÄNNT! | 3D Prophet Kyro2 64Mb !BORTBYTT! | 60Gb IBM !CRASHAD !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Svar på:
jag funderar mkt på att firra in en liten ccd som funkar som hdd-tänkarlampa. men jag vet int hur man ska få ccd.n å fatta när den ska blinka.. den går väl på mer v än den som sitter i ? har ett chieftech dragon da-o1bd lr vad dom heter..

Dioden bör väll ligga på ungefär 2volt så ta kablarna och sätt in en tranistor- eller OP-förstärkare som förstärker 6gånger.

åhå.. det där med op-förstärkaer lät intressant. såna finns väl på elfa kanske? om du är lite emr hemma på dessa områden så kasnke du skulle orka leta fram en sån där grej som passar...? art.nummer å så.. ;P har du icq? isåf. adda mej, 41253387

edit: sökte på elfa, hittade en massa krafs, men jag har ingen aning om vad man ska kolla på..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apa100
jag funderar mkt på att firra in en liten ccd som funkar som hdd-tänkarlampa. men jag vet int hur man ska få ccd.n å fatta när den ska blinka.. den går väl på mer v än den som sitter i ? har ett chieftech dragon da-o1bd lr vad dom heter..

hdd-lampan är väl på 2 volt,, och invertern på 12volt
sätt ett relä där bara. så fixar det sig.
du kan ju ha både hdd-lampa och cc-röret..

Permalänk

För att hitta något mönster till plexi eller vad ni vill, sök på tribals i Evreka e.dyl. Det finns en s...ns massa coola tatueringsmönster som man nödvändigtvis inte behöver ha i huden.

Visa signatur

____________________________
Jag TROR jag vet...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infestdead
Kan man inte sätta in värsta strobben typ?

jo visst men hmm det brukar bli problem med strömförsörjningen hmm den jag körde med var avsäkrad med en 15A säkring och den gick att köra ett litet tag på en 10A säkring i kåken men den gav lite störningar på stereon mm fast har du ett trefas uttag så går det ju att lösa den vägen. chassit bör vara rätt stort oxå

Visa signatur

Pål W

Permalänk

jag har en blixtfyr....(typ saftblandare) när jag har igång den blinkar det ganska ballt från chassit...(har plexi så klart)

Visa signatur

[size="-2"]Hemsida[/size]
[size="-2"]UIN: 131002083[/size] "det kostar att ligga på topp -Kalle 2000"

Permalänk
Medlem

PeltKylt System

Najs att tråden blev klistrad.. tack

Jag vill lägga in min fetingide:

Massa vattenkylda pelts som kyler luften i systemet..

*man korkar igen alla hål så ingen varm(rumstempererad) luft kommer in i lådan..

*man ser till att ha föde enbart genom radiator och nätagg, + en fläkt som cirkulerar luften inne i daton

*pelt kyld CPU, kanske även GPU om det behövs..

Man får:
Ett finfin-tyst system som är kallt!
Kostar gör det men satan va fräkkt att ha en temp som visar typ +5 grader i systemtemp

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Satan:-) det var fräckt me glowPad
Ska skaffa lite plexi och fixa till en MartinuZ skylt å sätta på sidan av datorn.. sen en bit med nått annat på fronten

Synd att sajten INTE var på engelska..

Du kan finska eller? Vet du hur starka dioderna måste vara? eller funkar det typ med vilken som helst?

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Glowpad

Ta så starka dioder du kan få tag i!!!
De högintensiva från us electronics syndes knappt på min...

Visa signatur

Då ska vi ser här, ON...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att ta en trälåda, med förstärkta aluminiumkanter (typ sådaa på Clas Ohlson) och sedan ta bort träet. Kvar har man en aluminiumram, som det bara är att sätta plexi under. Ganska lätt och framförallt tror jag det är ganska snyggt...

Visa signatur
Permalänk

aha...skulle det inte gå att använda 2,9 mm plexi också..lr måste dioderna ligga"i" plexit? kan de inte bara ligga imellan...lr ja asså..över/under så att säga --O-- så där typ...

Visa signatur

[size="-2"]Hemsida[/size]
[size="-2"]UIN: 131002083[/size] "det kostar att ligga på topp -Kalle 2000"

Permalänk
Medlem

Jag har en liten ide till lådmodd..
man svetsar ihop två stycken miditowerskelett. sätter täckplåt runt om, utom på en av långsidorna.
där sätter man gångjärn och skruvar fast en tft-skärm. och vips så har man en 'släpbar' dator.

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem

släpbar dator? hahaha låter jättebra.. NOT

Ett riktigt bra tips för större tower vore att montera in ett akvarium hehe ett riktigt vakkert windowkit.. lite fiskar som simmar runt
får va typ 5 liters eller nått annars blir det för tungt

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jet Li
Ni vet killen som har satt dioder i fläkten......http://www.nairn.freeserve.co.uk/mod1.htm...... borde inte det väsnas ganska mycket.
Jag menar det blir ju ett stabilt luftmotstånd..
Eller?

kom in i den här tråden nyss och vet inte någon svarat tidigare...

Jag gjorde fläktmoden med leds. Lät som satan!.. kör man den på typ 5volt ere ok ljudnivå men då lyser inte ledsen allt för mkt heller

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...