Permalänk
Medlem

Telia utan inloggning

Har precis installerat Telia ADSL hos två släktingar och till min stora förvåning som fungerade internetuppkopplingen helt utan inloggning.

Man kommer inte ens åt http://login1.telia.com hemma hos dom.

Efter ett samtal till telia supporten fick jag reda på att dom har tagit bort inloggningen på vissa ställen i landet, och eftersom vår station var helt nyutbyggd så var den en av dessa.

Kanske en förberedelse inför deras Digital-Tv lansering (egen fundering)...

Permalänk
Avstängd

Har med skaffat mig Telia och slapp logga in. Supporten sa att jag var HIS kund (High Speed kund). Låter mer troligt att dom har tagit bort det. Har oxå en helt ny telestation.

Visa signatur

Registreringsdatum: 2003-01-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tarkan
Har med skaffat mig Telia och slapp logga in. Supporten sa att jag var HIS kund (High Speed kund). Låter mer troligt att dom har tagit bort det. Har oxå en helt ny telestation.

Hehe, handboken om vad kunden ska få höra låter det som Förmodligen mer troligt att dem förbereder för "den digitala revolutionen".

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tarkan

'

Kan tillägga då att morsans uppkoppling är 0,25Mbits varianten....är hon också High Speed kund?

Permalänk

Vissa nya abonnemang går tydligen under den beteckningen (HSI då alltså).

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Så har dom gjort med comhem också

Permalänk

helt underbart, trode det var något kans med routern (isf bra knas) men nu hajjar jag. Tack telia

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk

Ok, vet inte om detta gäller mig med, men igår kväll och i natt så lade nätet av helt o hållet i flera timmar. Idag kunde jag inte logga in med LFConnection keeper, men jag sitter här o surfar ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
helt underbart, trode det var något kans med routern (isf bra knas) men nu hajjar jag. Tack telia

exakt samma här underbart skönt är det iaf. mycket smidigt

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Inloggningen kommer succsesivt plockas bort.

Permalänk
Medlem

Tack för den nyheten Vitoc.
Vet inte hur många jag hjälpt för att få xbox ooch PS2 online på telia adsl.
Nu slipper jag det problemet när de bara kan plugga i kabeln.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Inloggningen kommer succsesivt plockas bort.

får man reda på när det är gjort?

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!