Hjälp med val av tv-kort önskas.

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av tv-kort önskas.

Tjena. Sitter i valet och kvalet när det gäller vilket tv-kort jag ska köpa. Jag har ett par önskemål om vad kortet bör klara av.

*Stereoljud
*Bra bildkvalitet (Skall kopplas till projektor)
*Inspelning (gärna med valfri codec)
*Timeshift-funktion
*Fjärrkontroll (behövs ej ifall kortet fungerar med Windows Media Center eller Meedio)
*Bra pris!

Sitter det någon med information om vilket kort som skulle kunna funka för mig, så skriv gärna här. Har ni något som kanske tangerar på kraven, så skriv det också.
Men stereoljud och Timeshift är viktigast.
Tacksam för svar!

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Jag är också intresserad av sån information. Jag skulle dock vilja tillägga att kortet ska klara av att ta emot digitala sändningar.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem

har exakt samma fråga.. söker också efter ett tv-kort..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att skaffa ett Hauppauge WinTV PVR USB2.0 Personal Video Recorder, nån som vet om det är bra? Och det borde väl vara kompatibelt med MS media center?

Visa signatur

Dell: P4 3,2 EE, 1024m DDR 400 mhz, Leadtek 6800LE 16/6, 345/830,
2*120gb SATA, Dell 19" TFT
3dmark03: 11600 3dmark05: Feta artifakter :(

Permalänk
Medlem

PVR-250 har jag hört är bra, men dom e ju dyra dock
MSI Tv@nywhere är DÅLIGT, köp ej.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk

Vill varna för Pinnacles PCTV kort, halv kass bildkvalitet och usel kvalitet när man drar igång en inspelning.

Dock inte sagt att de korten fyller era krav men iaf en varning till övriga konsumenter. Själv var jag dum och snålköpte

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst runt lite på olika hemsidor för olika kort, så har jag fastnat för ett kort som kan ta in digitala sändningar, annars får man köpa en digitalbox när den tiden kommer också, lika bra att tänka framåt!
Så nu ligger valet mellan 2 kort:
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=VPDTVPCI
eller
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302291&view=detailed

Vilket skulle ni välja?

Visa signatur

Permalänk

Jag tycker att kortet från komplett verkar trevligare.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku...p;view=detailed

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars-didrik
Vill varna för Pinnacles PCTV kort, halv kass bildkvalitet och usel kvalitet när man drar igång en inspelning.

Dock inte sagt att de korten fyller era krav men iaf en varning till övriga konsumenter. Själv var jag dum och snålköpte

Om kvaliten blir dålig just när du spelar in så har det enbart med mjukvaran att göra! Det är riktigt bra kvalite på bild med mitt Pinnacle Mediacenter 300i. Mjukvaran är ljusår före hauppage som jag tyvärr hade förut. Men mjukvaran är ändå inte helt perfekt vilket jag iofs aldrig har hittat. Det som är närmast perfekt är ju DScaler men det hade fortfarande ingen inspelning sist jag provade.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Medlem

Min röst går till Hauppauge PVR-500MCE, dubbla tuners, kostar dock en slant runt 1600-1700.

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig för att ta kortet från Datorbutiken: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=VPDTVPCI
Mest för att jag kommer bygga ihop en dator åt en vän, och kan då spara in på frakten. Sen verkar det bra vad jag har läst iaf. Lite recensioner och på hemsidan om vad som ingår och så vidare. Men tack för all hjälp!

Visa signatur