Permalänk
Medlem

Comhem sänker sina priser 1:a feb

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Ja vi får hoppas på det

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ett regält hopp mellan ic500 o ic8000 hastighetsmässigt iaf, kan tycka att ett mellanting bör finnas även om priset inte skiljer så mycket. De som har ic1000 får ju ingen prissänkning heller så antar att de lär upp/nedgradera ganska så snabbt.

350kr för ic1000 o 389kr för ic8000... jaja då lär det ju inte gnällas på priset så fasligt mycket framöver iaf. Förut var väl bara telia dyrare. Nu ligger de väl mitt i smeten gällande priset.

Undrar hur det blir belastningsmässigt då alla ic2000 kunder plötsligt för ic8000... comhem brukar ju inte vara först med att tänka på framtida belastningar.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Hmm, får ic2000 kunderna nytt modem, ifall man har vit motorla?

Visa signatur

The donkey is hard to crack.

Permalänk
Medlem

Nej, de modemen klarar också 8mbit med en ny mjukvara som den redan har nedladdad...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

göttans

Visa signatur

The donkey is hard to crack.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

kanske de kan höja farten lite oxå ?

24mbit som telia/bbb

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Jag har redan beställt en uppgradering från 1000 Mbit/s till 8000 Mbit/s. Det kändes värt 39 kronor extra per månad för åtta gånger hastigheten i download och fyra gånger hastigheten i upload.
Men jag är väl säkert lurad :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Jag har redan beställt en uppgradering från 1000 Mbit/s till 8000 Mbit/s. Det kändes värt 39 kronor extra per månad för åtta gånger hastigheten i download och fyra gånger hastigheten i upload.
Men jag är väl säkert lurad :).

Jävlar jag skulle också vilja ha 8000 Mbit/s
Jag skulle till och med kunna nöja mig med 1000 Mbit/s

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Då måste jag få en kraftig sänkning eftersom jag idag enligt Comhem har 8 Mbit/s men sen i November har jag aldrig lyckats komma över 512 kbit/s.
Har ringt till Comhem flera gånger och dom säger att dom ska skicka en tekniker, men han har väl blåst bort i stormen.
Så nu har jag fixat Bredbansbolagets tjänst 12/9 i stället för samma pris som Comhem´s 8 Mbit/s.
Så slutet gott allting gott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Jävlar jag skulle också vilja ha 8000 Mbit/s
Jag skulle till och med kunna nöja mig med 1000 Mbit/s

Hoppsan.

Räcker inte med vanliga gigabit nätverkskort här inte.

Permalänk
Medlem

Och nu ska ni se att Telia följer efter, jävligt irreterande att doj aldrig kan vara först med något sådant. Dom bara apar efter.... tragiskt.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk

Jag har märket en viss hastighetsökning på mitt IC2000, jag ligger nu på ca 2,5 Mbit/s. Jag vet dock inte om detta beror på att IC2000 upgraderas till IC8000, eller om det är något annat som orsakar detta.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Tror nog comhem låter det ligga på 2mbit sålänge som möjligt. Kan tänka mig att hastigheten inte heller når 8mbit/s 1feb eller när det nu skulle ske. Belastningar lär det bli o ingen kan ju direkt klaga första dagen om man inte maxar linan kan man tycka då man får upp till 6mbit/s mer för mindre pengar.

Den ökande graden av pinggnäll på forumet kan ju ses som en indikation på nån typ av belastning som säkert slår fullt ut då kanske 10-30 tusen kunder skall ha 6mbit mer. Ren o skär gissning på hur många ic2000 kunder comhem har kan tilläggas.

Men om du märkt en förbättring kanske de varit smart nog att höja hastigheten lite åt gången för att se vart belastningarna sticker iväg och då fixa detta innan 1feb då alla skall ha 8mbit/s. Låter dock otroligt.

Anledningen till att comhem låter ic1000 ligga kvar till samma pris och oförändrad hastighet för befintliga kunder är nog för att många har Nemomodem på den hastigheten. De pallar max med strax under 2mbit/s och comhem ger knappast en gratis modemutbyte från nemo till motorola där nya modemet är värt minst 500kr och det gammla är inte värt ett piss och garantin säkerligen gått ut för 15år sedan =p

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har man ett Nemo-modem och önskar uppgradera till 2 eller 8 mb så kostar ett nytt modem 495 kr och så måste man skicka in det gamla nemo-modemet till dem.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Har man ett Nemo-modem och önskar uppgradera till 2 eller 8 mb så kostar ett nytt modem 495 kr och så måste man skicka in det gamla nemo-modemet till dem.

Det tror jag inte. Håller på att migrera från IC1000 till IC8000 och enligt uppgift från beställningsmottagaren kostar inte modemkonverteringen ett jota. I och med att jag frågat två olika comhemtyper och fått samma svar båda gångerna tolkar jag det som säkra uppgifter.

Permalänk
Medlem

Har du ett nemo eller motorolamodem då? I fall av att du har et motorola är det personer på kundtjänsten som gör fel för det SKA kosta en summa för att få det bytt. I annat fall kanske de gör det mot att man binder sitt abb under en viss tid. Annars kastar de ju ett nytt modem i sjön.

Jaja i vilket fall tur för dig, får du en postfraktsedel med i paketet betyder det iaf att du skall skicka tillbaka ditt gammla modem till comhem, för dig om det är ett nemo finns inget värde då inga kan nyteckna comhems tjänster med dem. Kan bara användas som garantiprylar.

Du har inte införskaffat telefoni i samma veva då? Kanske andra regler då kan tänkas.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Och nu ska ni se att Telia följer efter, jävligt irreterande att doj aldrig kan vara först med något sådant. Dom bara apar efter.... tragiskt.

Är inte Comhem ägt av Telia?

Permalänk
Medlem

Nej, tidigare ägt, är nått investorbolag nu...

Hehe måste varit på sekunden snabbare än dig Superboss

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Är inte Comhem ägt av Telia?

Nej det var ett par år sen.... Om någon vill köpa ett svart Motorola modem som klarar alla comhems hastigheter har jag ett liggandes, PM:a.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Har du ett nemo eller motorolamodem då? I fall av att du har et motorola är det personer på kundtjänsten som gör fel för det SKA kosta en summa för att få det bytt. I annat fall kanske de gör det mot att man binder sitt abb under en viss tid. Annars kastar de ju ett nytt modem i sjön.

Jaja i vilket fall tur för dig, får du en postfraktsedel med i paketet betyder det iaf att du skall skicka tillbaka ditt gammla modem till comhem, för dig om det är ett nemo finns inget värde då inga kan nyteckna comhems tjänster med dem. Kan bara användas som garantiprylar.

Du har inte införskaffat telefoni i samma veva då? Kanske andra regler då kan tänkas.

Jag har ett Nemomodem och jag har för avsikt att skicka in det när jag får det nya. Jag har varken telefoni eller bindningstid. Om comhem nu försöker lura mig med en ny bindningstid så får jag ta den striden då.

Kort fråga: Vad skiljer Motorolamodemen och WebStar modemet åt?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36553...

Permalänk
Medlem

Webstar har 2 telefoniportar o är alltså till för kunder som har telefoni, i övrigt är det också ett docsis 2.0 modem som de svarta motorolamodemet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jaha då kommer väl en månad med problem igen. Så fort dom ökar hastigheten så strular det i veckor.
Mitt gamla 28k8 modem funkade bättre än ic 8000 i början

Visa signatur

P4 3,2 Ghz 775 , Asus P5GD1, 2 Gb pc3200, Gainward pcx5900 128mb,1st WD36Raptor, 2st Maxtor 200gb, nec 2500a dvdrw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tenkare
Jaha då kommer väl en månad med problem igen. Så fort dom ökar hastigheten så strular det i veckor.
Mitt gamla 28k8 modem funkade bättre än ic 8000 i början

Verkar vara samma med Telia. När dom ökade till Telia 8000 i mitt område så blev det efter ett tag skit-ping och dålig hastighet. Nu när dom börjar med 24Mbit verkar det ha blivit samma sak, fast värre. Jag får download på 1Mbit i tptest och 200+ ping med mitt Telia 8000.

Permalänk
Medlem

Jag har haft ic8000 ett bra tag nu och har märkt en boost i bandbredd de senaste månaderna, jag ligger ofta över 1000kb/s när jag tankar.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Gött för mig har 2 Mbit nu, hoppas det funkar lika stabilt bara.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

ska alla som har 2mbit gå över till 8mbit??

hoppas det inte blir överbelastat och segt som fan =(

Permalänk
Medlem

Jag ringde till Comhem häromdan när jag hade problem med uppkopplingen, och då passade jag även på att fråga lite vad som gällde angående sänkningen av priset osv. Först lät tjejen lite frågande, men sen frågade hon om jag ville bli uppgraderad från nuvarande 2Mbit till 8Mbit f.o.m. 1:a februari. Så jag undrar om dom verkligen gör det automatiskt, eller om man är tvungen att ringa och påpeka vad som gäller först.

Permalänk
Medlem

Ja alla som har ic2000 skall tydligen få ic8000 automatsikt men räkna inte med 8mbit/s från första dagen kan jag tänka. Lär ju bli belastningar som fn.

Visa signatur

Dooh!