Guild Wars, EU eller USA?

Permalänk

Guild Wars, EU eller USA?

Kommer ni köra EU-versionen eller den amerikanska versionen av Guild Wars? Vill ju spela med så många som kan tala svenska som möjligt

Permalänk
Medlem

Självklart EU. Ser ingen anledning till att köra USA? Vart kommer EU servern placera sig, Sverige?

Permalänk

EU förmodligen...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

vet ej vart eu-servern kommer att vara. sverige skulle iof va soft. Ja tänkte barra på att amerikanska versionen släpps en månad tidigare...

Permalänk
Medlem

Det ska släppas samtidigt över hela världen är det tänkt. Finns inget säkert release datum än.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

nästa månad är det väl, det är iaf vad jag hört...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
nästa månad är det väl, det är iaf vad jag hört...

"3wks 1day 10hrs 28mins 52secs until fourth Beta Weekend Event opens!!"
Från #Guildwars @ Quakenet. Uppdateras hela tiden där

Permalänk
Medlem

Precis det blir ett till beta event sen ska spelet släppas. Release datumen är olika överallt några säger 26 mars andra 18 april några datum har vi redan passerat. ArenaNet har inte sagt något datum ännu men givetvis hoppas vi att det blir i mars.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

då får jag hoppas på 26 mars, det skulle bli den ultimata födelsedagspresenten

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Haha fyller du också år då?

De har officiellt sagt att det blir minst(?) ett till beta event och förmodligen ett event för endast folk som förhandsbokat spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Haha fyller du också år då?

De har officiellt sagt att det blir minst(?) ett till beta event och förmodligen ett event för endast folk som förhandsbokat spelet.

På nästan alla beta events så har man väll varit tvungen att förhandsbokat? Det var väll bara ett undantag på det senaste betan.

Permalänk
Medlem

Nej, det har gått att använda "Friend keys" som de som förhandsbokade fick med, det gick även att få gratis keys i datorrelaterade tidningar och olika siter, tex fileplanet förra betan.
Ännu förra var det Gamespot.
Det enda som krävdes var att man registrerade sig.

Permalänk
Medlem

Ja det har gått att få tag i nycklar lite varstans, jag har gett bort minst ett tiotal. Nästa beta weekend kommer(som det har sagts) vara som de andra. Men jag vill minnas att jag läst någonstans att de som föhandsbokat kommer få prova det färdiga spelet precis innan det släpps.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Ja det har gått att få tag i nycklar lite varstans, jag har gett bort minst ett tiotal. Nästa beta weekend kommer(som det har sagts) vara som de andra. Men jag vill minnas att jag läst någonstans att de som föhandsbokat kommer få prova det färdiga spelet precis innan det släpps.

Tur att man har Pre-order paketet då ;). ush vad jag är sugen på att spela det.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Vet ni om det finns nån skön svensk guild som redan är skapad? skulle va soft me ett gäng svenskar som springer omkring och lallar i skogen

Permalänk

finns väl redan en sweclockers guild om jag inte minns fel, skulle va kul att spela tillsammans någon gång.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

finns väl redan en sweclockers guild om jag inte minns fel, skulle va kul att spela tillsammans någon gång.

Vet inte om det finns men det fanns iaf. Jag är gärna på att skapa guild till nästa. Det vill säga om jag får någon key till nästa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Vet inte om det finns men det fanns iaf. Jag är gärna på att skapa guild till nästa. Det vill säga om jag får någon key till nästa.

varför inte bara köpa pre-order paketet så är allt klart tills spelet släpps?
jag har 1 nyckel kvar som jag tror funkar, den är sen jag mailade dom om jag kunde få en engångsnyckel så den är inte använd.

skulle vara guld att göra ett swecare guild ''igen'' så den iden är jag på.

PS. kostade det inte typ 500g att skapa ett guild? har för mig att det gjorde det på WPE men det va ju ett tag sen...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

varför inte bara köpa pre-order paketet så är allt klart tills spelet släpps?
jag har 1 nyckel kvar som jag tror funkar, den är sen jag mailade dom om jag kunde få en engångsnyckel så den är inte använd.

skulle vara guld att göra ett swecare guild ''igen'' så den iden är jag på.

PS. kostade det inte typ 500g att skapa ett guild? har för mig att det gjorde det på WPE men det va ju ett tag sen...

Jojo, har funderat starkt på att köpa det, men det hänger på en annan om han beställer också.
Jag tror dom faktiskt har ändrat priset för att skapa guild. Och så såg jag inte någonstanns vart man skapa guild i Lion's Arch, kanske flyttat på det?

Permalänk

Jag har lirat de två senaste betorna, och jag kommer nog att köpa det. Det kan hända att jag kan vara intresserad av att joina en swec-guild. Det är nog mycket roligare att lira PvP om man kör med samma personer, så att man kan bygga upp taktik och så, istället för att bara köra med olika lirare hela tiden. Men jag får se hur saker och ting utvecklar sig.

Just nu ligger troligen release-datumet på 26 mars som sagt, så minst två betor till borde det väl bli.

Borde vi inte dra upp en "officiell" Guild Wars-tråd förresten?

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem

Tror det är så här med att göra en guild. Du kan göra en guild men du måste då vinna en pryl och det gör du med fame poäng och att du kan vinna spelen där du kommer till Hall of heroes och sen helst hålla topp platsen ett par spel.

ArenaNet kom på att detta inte riktigt skulle fungera då de bästa lagen slog ut alla andra från turneringen. Efter ungefär 5 timmar fanns det endast 14 guilds, jag lyckades få ihop 20 poäng men då satt jag och harvade igenom de turneringarna ganska länge. De satte sedan in en som man kunde köpa den här prylen av, och jag tror kostnaden berodde på hur mycket fame man skrapat ihop, så jag fick betala 208 gold och var 56 guilden som skapades.

Jag kunde inte gå in i nån stad utan att bli spammad med privata meddelanden "Can I join your guild?". I alla fall har det blivit bra mycket svårare för de som fuskade i guild laddern att fuska igen.

Visa signatur

Permalänk

ok, men kommer det kunna gå att fixa keys till betan i februari?