Permalänk
Medlem

SHG.biz styrplattan?!

Jag har en 550372 och undrar om det finns någon inställning eller nått så man kan dubbelklicka med hjälp av pekplattan och inte genom knapparna!?

någon som fått det att funkar på sin shg.biz dator!?

Tacksam för svar!

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk

Alltså du får ju göra va du vill,men hur is manens fundera på att använda en styrplatta...en mus funkar ju minst lika bra till en bärbar som en stationär...styrplatta ser ja enbart som ett tillbehör om musen skulle paja...vem is fara o fingra upp o ner på den ..o vilken höjdare o spela spel med...

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

har rpvöat och hittar inte nånstans vart mahn nställer inte det och när jag
spelar så har jag mus men jag tänkte mer i bilen eller i sägnen där man inte orkar eller har plats för en mus!

Visa signatur

Nybliven mac fan boy.

Permalänk

Oki...i sängen är väl ett av ställena där ja brukar ha lust för mus*L*...men alla ä ju olika....borde ju finnas drivrutiner o program på dera hemsida då? typ ladda ner?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Alltså du får ju göra va du vill,men hur is manens fundera på att använda en styrplatta...en mus funkar ju minst lika bra till en bärbar som en stationär...styrplatta ser ja enbart som ett tillbehör om musen skulle paja...vem is fara o fingra upp o ner på den ..o vilken höjdare o spela spel med...

Det är mycket sällan jag har datorn på ett underlag som duger för en konventionell mus. Dessutom är en styrplatta alltid med, inget extra tillbehör som man måste släpa runt och koppla i när man ska använda datorn.

Alla använder inte sin laptop som en "desktop replacement" som du verkar göra.

Permalänk

Nä de e sant men en mus..wow har man inte plats för en mus eller ska sitta i en bil o spela me bärbara datorn i knät..o en styrplatta är ganska så känslig jämfört me en mus..hur f-n surfar man ?spelar man? med en dator i klämd mellan 2 passagerare..om man så har styrplatta eller mus?...med bärbar för mig menar ja att man kan ta me den,flytta den o använda den i typ olika rum...eller ta den me till jobbet/resa utan större problem..men för dig o vissa andra så ska man tydligen ha den i bussen på 5 min resa eller på toan eller i baksätet på bilen...då borde ni ju ha portabel eller micro sega spel? de är ju en viss skillnad o släpa med en stationär med skärm ..typ 19 tum o sen dator..sen om man så har en bärbar om den så har 17 tum skärm o inte orkar is bära me sig den så är de väl bara söka förtidspension?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: SHG.biz styrplattan?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiTrA
Jag har en 550372 och undrar om det finns någon inställning eller nått så man kan dubbelklicka med hjälp av pekplattan och inte genom knapparna!?

någon som fått det att funkar på sin shg.biz dator!?

Tacksam för svar!

Du borde fått med en cd med texten "Notebook Driver" med datorn. På den finns en programvara som heter "Synaptics Touchpad Driver" och om du installerar den ska dubbelklick fungera med pekplattan. Om du inte har cd:n så prova söka på nätet efter "synaptics touchpad".

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä de e sant men en mus..wow har man inte plats för en mus eller ska sitta i en bil o spela me bärbara datorn i knät..o en styrplatta är ganska så känslig jämfört me en mus..hur f-n surfar man ?spelar man? med en dator i klämd mellan 2 passagerare..om man så har styrplatta eller mus?...med bärbar för mig menar ja att man kan ta me den,flytta den o använda den i typ olika rum...eller ta den me till jobbet/resa utan större problem..men för dig o vissa andra så ska man tydligen ha den i bussen på 5 min resa eller på toan eller i baksätet på bilen...då borde ni ju ha portabel eller micro sega spel? de är ju en viss skillnad o släpa med en stationär med skärm ..typ 19 tum o sen dator..sen om man så har en bärbar om den så har 17 tum skärm o inte orkar is bära me sig den så är de väl bara söka förtidspension?

Haha, dagens skratt.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Citat:

herregud.

Största delen av folk som använder bärbar använder den till att jobba med.
Många pendlar 10+ mil till jobbet och använder bärbara till att jobba med.
Och inte f*n använder dom en extern mus till det, man använder styrplattan, som dessutom funkar alldeles utmärkt. Du verkar bara tänka på spel, vilket inte så många enbart använder sin bärbara till.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig installerat några drivrutiner till pekplattan på min SHG-dator (se sign.) och jag kan dubbelklicka med pek-plattan. Använder du Windows XP?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

jo jag använder win XP !
Men alltså jag kan scrolla med styrplattan och så men inte dubbelklicka skit irreterande!

PLZz håll er till Topic ;D

EDIT
hitta felet var tvungen att aktivera skakningar i mjukvaran!
tack för all hjälp!

Visa signatur

Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

Om du lagt in drivrutinerna så kan du prova med att sänka känsligheten på styrplattan. Menyerna till styrplattan hittar du under Mus på Kontrollpanelen (fliken Enhetsinställningar sedan för det snaskiga). Det finns mängder av inställningar du kan ändra där så lycka till.

EDIT: Too late

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
herregud.

Största delen av folk som använder bärbar använder den till att jobba med.
Många pendlar 10+ mil till jobbet och använder bärbara till att jobba med.
Och inte f*n använder dom en extern mus till det, man använder styrplattan, som dessutom funkar alldeles utmärkt. Du verkar bara tänka på spel, vilket inte så många enbart använder sin bärbara till.

Ja, jag har inte spelat seriöst på nån dator sedan jag slutade med Amigan när morsan och farsan skaffade PC 1996.