Värt att vänta på centrino2.0 eller amds nya teknik?

Permalänk
Avstängd

Värt att vänta på centrino2.0 eller amds nya teknik?

Tjo flöjt.

Ska köpa en bärbar dator, den ska ersätta min stationära.
Jag spelar bara ett spel, World of Warcraft och det är viktigt att det fungerar bra.

Sjävklart har man kollat på shg.biz och pc-direct efter bärbara.

främst:
Znote 4200 Terminator IV med 1.8ghz dothan.

Sen hade ju shg en liknande med 1.8ghz dothan också, samt en 2.0ghz som var rätt prisvärd.

Nåja, vad tycker ni folk är det lönt att vänta till centrino 2.0 eller amds nya bärbara kärna som ska komma? Samt har hört i feb-mars kommer det nya nu med pci-e osv.(Det är inte så värst intressant för mig för dom väger bly och har 1h batteritid) Men tänkte på att dessa ovanför kanske droppar i pris då.
Hade gärna sett en bärbar med 9800pro dock och med låg vikt,osv.

Tacksam för alla tips Kluven i mitten av alla tankar.
Tilläggas är väll att jag inte har råd att köpa en bärbar förän ca 2-3 veckor och då i 15000:- klassen. Ska jag vänta till nya så sparar jag ju mera men max 20000:- iaf.

Permalänk
Medlem

Eftersom ett "generationsskifte" eller "genombrott" är lite för starka ord i detta sammanhang så är det svårt att säga hur mycket du tjänar på att vänta. Men helt klart är ju att 533 buss istället för 400 gör skillnad som är bra mycket högre än felmarginalen, så prestandamässigt kan man räkna med en boost. Det kan vara värt att vänta på.

Sen kan ju AMD:s "hot" göra läget bättre rent prismässigt, men det kan man ju inte lita på. Eftersom du ska spela på den rekomenderar jag verkligen att du sparar ihop till din maxgräns, och ser vad som finns då. Man ska aldrig göra snabba impulsköp, det kan man ångra sen...

Hur du än gör, lycka till, och lägg gärna upp dina intryck här när du köpt den.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Jo jag tänkte ungefär så som du faktiskt..

Antingen köper jag en shg i slutet på januai.
Eller så slänger jag ihop en stationär billig dator som klarar av wow så länge och väntar till feb-mars och ser hur centrino2 osv ligger till då.

Får fundera lite på det

Mvh jimmie

Permalänk
Medlem

MikroDatorn ska ju annars ha en test med den första bärbara med Centrino2.. det är dell som ska bisto med datorn.. kan ju vänta med och se vad dem säger.. den kommer ut den 17:e feb.. sen är det ju inte bara 533 buss som är den enda nyheten.. var väl inbyggd BT och PCI-Express.. som oxå fanns med bland nyheterna.. samt ddr2.. frågan är om dem inte ska slänga in Expresscard .. PCCard efterföljaren..

men men.. det kommer ju alltid att komma ny teknik "imorn" så man kan ju inte vänta för länge.. men i och med att Centrino2 kommer snart.. om några månadre.. så är det lika bra att vänta.. jag kommer nog själv att köpa en bärbar efter sommarn..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Men det kommer garanterat att kosta.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Avstängd

Jo centrino 2 verkar intressant.
Läste lite om nya express systemet, verkar ju också intressant men dock är det väll som pci-e till pc. Kommer ändå ta tid innan allt övergår, läste att många ska ha stöd för det i sina nya men ha kvar det gamla systemet också.

Blir nog dock att jag köper något billigt och spela wow på och se vad som händer.

Mvh

Permalänk
Medlem

Samma plan som jag har. Ska man ha Centrino2 så måste man vänta ca 1år innan priset är överkommligt.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Avstängd

Äh orka vänta
Jag köper nog shg eller znote så fort jag kan.

Tänkte ju först köpa en temporär dator så länge men då förlorar man pengar på den sen när man ska sälja den eftersom sakerna sjunker.