Telia får inte säga hur långt jag har till min telestation?

Permalänk
Medlem

alla värden du får ut av sökningar är +-10% för övrigt.

jag har 1150m till min telefonstation och tror att det är närmre 1300m än 1200, eftersom mitt 24mbit verkligen inte fungerar speciellt bra.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

jag gissar på att de slutat säga avstånd eftersom för många personer tjafsat om att "jag fick inte det jag blev lovad i hastighet". Självklart kan de säga avståndet men de vill väl ha mindre gnäll från personer som inte kan skilja på "preliminär mätning" och "du får minst 24 Mbps!!!!". Vilken av dessa tror ni de säger? vilken tror ni alla hör?

Permalänk
Medlem

samma här, ringde ett par veckor sedan, då sa hon att de håller på att undersöka stationen.
Sedan gick jag in i Telia butiken, där ringde de direkt in till Telia, och fick meddelande att de skulle bygga ut SEDAN ringde jag för att beställa idag, då säger hon att det INTE finns några planer på att bygga ut... snopet, tråkigt och jävligt irriterande att för samma pris inte kunna få 24 mbit.. då skall priset på mitt 8 mbit ner känns det som

Permalänk
Medlem

Telias kundtjänst får inte särskillt mycket information om hur skanova tänker bygga ut innan det är klart verkar det som.

Jag har pratat med dem otaliga gånger om stationerna häromkring och precis som många andra har jag fått svaret ring om en månad.

Lyckligtvis så har jag skafat mig lite kontakter på Skanova som kunde ge exakta besked. Två månader efter detta viste kundtjänst fortfarande inget.

Detta leder till att jag tror att Telias kundtjänst inte får info om utbyggnad innan Telia kan börja sälja på den stationen.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oxygen
Södra Norrköping stämmer, ja!

Någon som vet om Telia har tänkt bygga ut KCs (understationer) till 24 mbit?

Telia har byggt ut min KC till 24 Mbit tjänsten och det har även bbb gort.
Så det behöver inte vara kört bara för att man sitter på en KC inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
Telia har byggt ut min KC till 24 Mbit tjänsten och det har även bbb gort.
Så det behöver inte vara kört bara för att man sitter på en KC inte

Det handlar ofta om hur stort upptagningsområde som finns i KCns upptagnigsområde. Det finns KC-stationer med ett upptagningsområde där det finns mycket stort kundunderlag. Men de flesta KC-stationer har ett upptagningsområde på ett kvarter eller två och då finns det inte mycket som talar för att någon isp ska bygga ut stationen...

Permalänk
Avstängd

konstigt jag fick reda på avståndet när jag sökte!

Permalänk
Medlem

Re: Telia får inte säga hur långt jag har till min telestation?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av miiicke
Jag talade precis med telias kundtjänst för att ta reda på det exakta avståndet till min telestation. Anledningen är att jag vill veta ungefär hur snabbt det skulle gå om jag beställer ett 24Mbit adsl abbonemang.

Tanten på tråden säger att hon inte får säga hur långt jag har. Vad kan vara anledningen till detta? Jag vill ju veta det, vill inte beställa en tjänst i onödan liksom...

Hur ska jag göra? Dom andra leverantörerna är ingen mening att vända sig till då dom inte kan mäta vad jag vet. Dom har färdiga siffror baserade på bostadsaddresser vilka kan skilja flera hundra meter jämfört med det verkliga avståndet.

Några förslag?

Om du inte har fått fram infon än så pm:a mig ditt nummer så kollar jag .....

//mikabob , Felia privat/felanmälan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tnakka
Det handlar ofta om hur stort upptagningsområde som finns i KCns upptagnigsområde. Det finns KC-stationer med ett upptagningsområde där det finns mycket stort kundunderlag. Men de flesta KC-stationer har ett upptagningsområde på ett kvarter eller två och då finns det inte mycket som talar för att någon isp ska bygga ut stationen...

Min KC täcker inte in många kvarter enligt den där kartan som man kunde kolla hoss teliasonera innan.
Bara runtomkring här så ligger det ett 10 tal KC stationer och enligt kartan så har min den absolut minsta upptagningsområdet, och den KC jag sitter på är den ända som bbb har byggt ut på här i närheten