WoW... hur långt kom du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
som Warrior tycker jag det är en fest att slåss mot mages eller warlocks, en critt, oj hamstring + piercing howl, ett slag till, hoppsan execute, där dog han. Visst, deras frys-skills och liknande kan vara lite jobbigt, samt Polymorph (lite knasig skill, en lvl 29 mage ska inte kunna polymorpha en 14 levlar högre motståndare..) Annars brukar det inte vara några problem, sålänge dom inte är flera.

När man läser här verkar det som att alla mött världens nötter till Warriors, faktiskt. Jag försöker inte på något sätt framställa Warriorn som en av de bättre karaktärerna, för det är den inte, alls.

Tycker aldeles för många underskattar Warrior i Pvp, vilket jag märkt är en solkar fördel. Speciellt rogues som kommer i ryggen. Visst, dom slår fort och har evation + deras andra critt-skill, men vad tar deras vanliga slag? 70-100 @ lvl ~40? Det var ungefär en trettiondel av mitt hp när jag var lvl 43. Medans mina vanliga slag tar ca ~200dmg, ungefär 10% av Roguen's hp, om inte mer.

Och då har jag inte använt overpower (wep dmg+15. critt-66%, då roguen dodgear, instant), retalliation (motatack på varje mottaget slag, instant), sunder armor (sänker armor med 270-1350 beroende på stack) , battle shout (atackpower increased by 100+) , demoralizing shout (sänker atackpower med 80-90 har jag för mig), eller execute (då roguen har 20% eller mindre av HP't kör jag denna, dealar 375dmg + rage X 9, dvs 900+375 om jag har full rage, och om den crittar kan den göra riktigt ont..)

En välspelad warrior med bra eq samt talents är mycket farlig.

aj blir ju mörkrädd när jag kollar på de där warrior skillsen..

verkar VÄLDIGT overpowered, men antar att de har cooldown + att de inte är så farliga som du framställer dem...

"retalliation (motatack på varje mottaget slag, instant), " får du ett slag för varje slag roguen gör, verkar ganska overpowered, en warrior yxa gör ca 3-4 gånger vad en dagger gör i damage... menar om roguen får 4x damage han gör på sig kan han ju omöjligt vinna? (sen har warriorn antagligen mer armor och hp med..)

"overpower (wep dmg+15. critt-66%, då roguen dodgear, instant)" hu? ju mer han dodegar ju mer crittar du han? verkar ologiskt?

aja, som tur är har jag aldrig råkat ut för någon warrior som använt de här sakerna på mig, de flesta är dumma nog att inte använda hamestering och fattar inte att de ska skjuta mig från range när jag srpinger runt med cheeta på och kitear dem...

Citat:

...
Lite värden ;

Overall dps ~180.
Heroic Strike critt - 500+
Execute + Critt - 1807 dmg.

Det var nog det mesta, min gubbe hittar du här - http://www.wowpm.com/view_profile.html?num=449
...

eeem, du har en overall dps på ~180 som level 42 warrior? körde hunter och jag låg på ~150 dps under en bra fight (mot jämnlevelade mobs med normal armor).

om dessa stats/skills ni snackar om här stämmer fattar jag inte varför folk klagar på warriorn verkar vara ganska livsfarlig om ni frågar mig... konstig nog stämmer det inte överens med mina erfarnheter från ingame... (180 dps?! vad ligger en mage/rogue på samma level på?)

warrior är en av de få klasser jag aldrig riktigt testat så om jag missuppfattat något rätta gärna till det...

edit: glömde nämna
Gubbe: Hunter Geteska.
Speltyp: PVP 7
Level: 46

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
aj blir ju mörkrädd när jag kollar på de där warrior skillsen..

verkar VÄLDIGT overpowered, men antar att de har cooldown + att de inte är så farliga som du framställer dem...

"retalliation (motatack på varje mottaget slag, instant), " får du ett slag för varje slag roguen gör, verkar ganska overpowered, en warrior yxa gör ca 3-4 gånger vad en dagger gör i damage... menar om roguen får 4x damage han gör på sig kan han ju omöjligt vinna? (sen har warriorn antagligen mer armor och hp med..)

"overpower (wep dmg+15. critt-66%, då roguen dodgear, instant)" hu? ju mer han dodegar ju mer crittar du han? verkar ologiskt?

aja, som tur är har jag aldrig råkat ut för någon warrior som använt de här sakerna på mig, de flesta är dumma nog att inte använda hamestering och fattar inte att de ska skjuta mig från range när jag srpinger runt med cheeta på och kitear dem...

eeem, du har en overall dps på ~180 som level 42 warrior? körde hunter och jag låg på ~150 dps under en bra fight (mot jämnlevelade mobs med normal armor).

om dessa stats/skills ni snackar om här stämmer fattar jag inte varför folk klagar på warriorn verkar vara ganska livsfarlig om ni frågar mig... konstig nog stämmer det inte överens med mina erfarnheter från ingame... (180 dps?! vad ligger en mage/rogue på samma level på?)

warrior är en av de få klasser jag aldrig riktigt testat så om jag missuppfattat något rätta gärna till det...

edit: glömde nämna
Gubbe: Hunter Geteska.
Speltyp: PVP 7
Level: 46

Retalliation har cooldown. (ja, varje gång roguen slår mig, slår jag tillbaka ett slag UTÖVER mina vanliga slag, räcker i 15s)
Battle shout har ej cooldown.
Demoralizing shout har ej cooldown.
Overpower har cooldown på 3-5 sek? (har 66% critt på varje slag när man satt talents, tar weapon damage + 15dmg, ENDAST kan användas när motståndaren dodgear)
Execute använder man oftast bara en gång, har cooldown på 3-5 sek, ej säker.

Skrev dock kanske lite konstigt (?), det jag menar är att varje slag är kring 170-200dmg, inte att det är min dps, ber så hemskt mycket om ursäkt. Kanske möjligtvis har det om jag använder alla mina skills under en duel.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd

Human Warrior lvl 15
Tauren Hunter lvl 7

EN 14 Normal

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Retalliation har cooldown. (ja, varje gång roguen slår mig, slår jag tillbaka ett slag UTÖVER mina vanliga slag, räcker i 15s)
Battle shout har ej cooldown.
Demoralizing shout har ej cooldown.
Overpower har cooldown på 3-5 sek? (har 66% critt på varje slag när man satt talents, tar weapon damage + 15dmg, ENDAST kan användas när motståndaren dodgear)
Execute använder man oftast bara en gång, har cooldown på 3-5 sek, ej säker.

Skrev dock kanske lite konstigt (?), det jag menar är att varje slag är kring 170-200dmg, inte att det är min dps, ber så hemskt mycket om ursäkt. Kanske möjligtvis har det om jag använder alla mina skills under en duel.

Kan tillägga att retalliation har en [b]30[/b] min cooldown (/edit den ligger också på samma cooldown som shieldwall)

Overpower är grymt bra men som sagt bara när nån dodgear

Execute är kung, ser grymt bra ut när man läser om den och om man träffar och till och med critar så kommer man upp i en jäkla massa dmg (kom över 1000 med min 41 warrior) men detta gäller bara när motståndaren har mindre än 20% hp och tar ALL rage och med warriors kassa hitrate så kommer man missa en hel del och då ligger du på 0 rage och blir helt värdelös, en jämn fight går förlorad varje gång execute missar

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk

lvl 27 gnome rogue, 2xx på skinning och 2xx på Leatherworking..

Permalänk
Medlem

Dormi lvl 27 dwarf/hunter... söt men hårig.

Permalänk

NE Warrior lvl 34 PvP8

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

ne rouge 34
orc shaman 29

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Troll shaman på lvl 21..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nollie
Kan tillägga att retalliation har en [b]30[/b] min cooldown (/edit den ligger också på samma cooldown som shieldwall)

Overpower är grymt bra men som sagt bara när nån dodgear

Execute är kung, ser grymt bra ut när man läser om den och om man träffar och till och med critar så kommer man upp i en jäkla massa dmg (kom över 1000 med min 41 warrior) men detta gäller bara när motståndaren har mindre än 20% hp och tar ALL rage och med warriors kassa hitrate så kommer man missa en hel del och då ligger du på 0 rage och blir helt värdelös, en jämn fight går förlorad varje gång execute missar

Jag träffar då i princip varje Execute, har tagit 1807dmg som maximalt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Level 36 Paladin på tysk server (usch)
Level 15 Rogue på ENG server.

Någon som vet ifall den WoW versionen man har på datorn sen betan kommer funka i retail?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic

Någon som vet ifall den WoW versionen man har på datorn sen betan kommer funka i retail?

varför tysk server?

nej det gör den inte

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
varför tysk server?

nej det gör den inte

Jo det gör den... skapa ett account patcha och spela.

KniFF då har du tur, jag tittade på CTs dtps mod och kom upp i 33% miss/dodge/parry när jag högg mig genom troll vid en ruin i stranglethorn

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem

@atWa
Polare spelade där.
Iaf, tysk server rekommenderas inte!
Spydiga bara för att man inte kan tyska.

@Nollie
Är du säker?

Permalänk
Medlem

Zhael. L39 troll shaman med 260 goblin engineering, 200 mining, 250 first aid.

Permalänk
Medlem

Tauren Shaman, lvl 23 - PVP5
Undead Priest, lvl 11 - PVP5
Dwarf Hunter, lvl 10 - PCP6 (kommer skapas igen i retail)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

@atWa
Polare spelade där.
Iaf, tysk server rekommenderas inte!
Spydiga bara för att man inte kan tyska.

@Nollie
Är du säker?

jupp blizzards ord är lag

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman

Permalänk
Medlem

Bra, slippa installera det från de 4 skivor man får.

Permalänk
Medlem

Första gubben jag gjorde under WoW blev guld ägare efter 14 timmar.
Utan någon hjälp från höga lvl kompisar. Tog mig ca 14 timmar att nå lvl 13 - 14, sen spela jag en hunter o nådde lvl 10 på 3½ timma så kan man alla rutiner är det inte så svårt. Ras som ras allt handlar om att klara Q så fort som möjligt och börja med nya Speciellt när man ligger lågt i levlar.

Kul spel men ska nog inte spela något jag lira "shaman/hunter"
Blir nog priest

lvl 28 shaman
lvl 11 hunter
FB2

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Citat:

Jag träffar då i princip varje Execute, har tagit 1807dmg som maximalt.

för alla som gillar execute

Permalänk
Medlem
Citat:

japp den kommer att fungera så det behövs inte installeras på nytt enligt blizz. kommer troligen bara behövas patchas dylikt då jag tror det har skett lite ändringar till retail så som vissa chars vid nerfade!

Visa signatur

Amd 64 3400+ 1024ram. GF7800gs 300gb sata seagate

Permalänk
Medlem

Lite tidigare bilder på min druid
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Shot0063.JPG

Synd att dimman var där, kunde varit en fin utsikt annars
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Shot0076.JPG

Den senaste bilden jag hade kvar sen betan
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/Shot0105.JPG

Tog mig faktiskt till lvl 35

Edit:
Vad heter egentligen warriorns 3de stance?
känner bara till offensive och defensive

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Gnome, mage
Speltyp : PVP
Level: 47
Gnome, warlock
Speltyp : PVP
Level: 12

Permalänk

3e stance är berserker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Warrior Human

Lvl 22 (Final Beta Europ) alltså drygt 1 vecka lir.. Ni som har 30+ är ju som spelat i flera månader..

Nopps, lvl47 och 16 under final eu beta.

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem

Troll Shaman - l34 - pvp var den lekte med mest lvlade till 30 sen sprang jag bara omrkring och körde pvp

Visa signatur
Permalänk

Gnome, Warlock
PVP5
Level 28

Härmed lägger jag ner World Of Warcraft. Farligt när man blir så inne i att som man blev

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330