Ursprungligen inskrivet av KniFF
som Warrior tycker jag det är en fest att slåss mot mages eller warlocks, en critt, oj hamstring + piercing howl, ett slag till, hoppsan execute, där dog han. Visst, deras frys-skills och liknande kan vara lite jobbigt, samt Polymorph (lite knasig skill, en lvl 29 mage ska inte kunna polymorpha en 14 levlar högre motståndare..) Annars brukar det inte vara några problem, sålänge dom inte är flera.
När man läser här verkar det som att alla mött världens nötter till Warriors, faktiskt. Jag försöker inte på något sätt framställa Warriorn som en av de bättre karaktärerna, för det är den inte, alls.
Tycker aldeles för många underskattar Warrior i Pvp, vilket jag märkt är en solkar fördel. Speciellt rogues som kommer i ryggen. Visst, dom slår fort och har evation + deras andra critt-skill, men vad tar deras vanliga slag? 70-100 @ lvl ~40? Det var ungefär en trettiondel av mitt hp när jag var lvl 43. Medans mina vanliga slag tar ca ~200dmg, ungefär 10% av Roguen's hp, om inte mer.
Och då har jag inte använt overpower (wep dmg+15. critt-66%, då roguen dodgear, instant), retalliation (motatack på varje mottaget slag, instant), sunder armor (sänker armor med 270-1350 beroende på stack) , battle shout (atackpower increased by 100+) , demoralizing shout (sänker atackpower med 80-90 har jag för mig), eller execute (då roguen har 20% eller mindre av HP't kör jag denna, dealar 375dmg + rage X 9, dvs 900+375 om jag har full rage, och om den crittar kan den göra riktigt ont..)
En välspelad warrior med bra eq samt talents är mycket farlig.
aj blir ju mörkrädd när jag kollar på de där warrior skillsen..
verkar VÄLDIGT overpowered, men antar att de har cooldown + att de inte är så farliga som du framställer dem...
"retalliation (motatack på varje mottaget slag, instant), " får du ett slag för varje slag roguen gör, verkar ganska overpowered, en warrior yxa gör ca 3-4 gånger vad en dagger gör i damage... menar om roguen får 4x damage han gör på sig kan han ju omöjligt vinna? (sen har warriorn antagligen mer armor och hp med..)
"overpower (wep dmg+15. critt-66%, då roguen dodgear, instant)" hu? ju mer han dodegar ju mer crittar du han? verkar ologiskt?
aja, som tur är har jag aldrig råkat ut för någon warrior som använt de här sakerna på mig, de flesta är dumma nog att inte använda hamestering och fattar inte att de ska skjuta mig från range när jag srpinger runt med cheeta på och kitear dem...
Ursprungligen inskrivet av KniFF
...
Lite värden ;
Overall dps ~180.
Heroic Strike critt - 500+
Execute + Critt - 1807 dmg.
Det var nog det mesta, min gubbe hittar du här - http://www.wowpm.com/view_profile.html?num=449
...
eeem, du har en overall dps på ~180 som level 42 warrior? körde hunter och jag låg på ~150 dps under en bra fight (mot jämnlevelade mobs med normal armor).
om dessa stats/skills ni snackar om här stämmer fattar jag inte varför folk klagar på warriorn verkar vara ganska livsfarlig om ni frågar mig... konstig nog stämmer det inte överens med mina erfarnheter från ingame... (180 dps?! vad ligger en mage/rogue på samma level på?)
warrior är en av de få klasser jag aldrig riktigt testat så om jag missuppfattat något rätta gärna till det...
edit: glömde nämna
Gubbe: Hunter Geteska.
Speltyp: PVP 7
Level: 46
-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale