Permalänk
Medlem

"no-ip.com" betal dns nu

Hej..

Såg nu när jag skulle starta om min server att ip-uppdaterar programet lös rött över mitt no-ip.com dns och så loggar jag in på deras hemsida så ser jag att man måste betal för att få det.

Lite träligt för jag drev en DC-Hubb och nu alla som var på den vet ju inte ens om att jag skaffar ett nytt dns namn..

Permalänk
Medlem

fett segt, jag kör också no-ip.. finns det något annat liknande som är gratis då?

Permalänk
Medlem

www.dyndns.org funkar bra för mig

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Medlem

Fast det är ju inte hela sajten no-ip.com som blivit betal.
Det är ju just "något.no-ip.com" som blivit betal andra som "no-ip.biz" och andra är ju gratis

Permalänk
Medlem

jag är nog blind

i texten länkad överst
"NO-IP ADDS TEXT RECORD SUPPORT AND SPF WIZARD"

hittar jag inget om att det ska betalas...

inte hittar jag heller något om att "vad-du-vill".no.ip.com skulle kosta pengar heller

jag har även loggat in på mitt konto och kollat men det står inget om det där heller så jag fortsätter att köra med .no-ip.com tills vidare (se min disklösa webbserver i sign)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

För mig är det fortfarande gratis, ser inget på den länkade sidan om att det inte ska vara gratis heller.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

jo men för mig kan inte jag lägga till "no-ip.com" för att då måste jag uppdatera till nått annat paket som kostar pengar eller är detta bara för mig...

EDIT: någon kan ju testa om det går att lägga till en "no-ip.com" dns för den ligger inte under "free" länge för mig
EDIT2: Den länkade sidan vet ja inte vad jag hast läste för till:D

Permalänk
Medlem

det var väl längesedan (iaf några månader sedan) som just no-ip började kosta. Men redan registrerade adresser är fortfarande gratis så vitt jag vet

Permalänk
Medlem

bara att ändra ip adressen på deras sida så funkar det igen det gjorde jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuInT
www.dyndns.org funkar bra för mig

Jag rekommenderar verkligen dyndns.org jag också, de routrar ajg kommit i kontakt med har ofta stöd för automatiskt uppdatering av dynamiska hosts, och alla har haft stöd för jsut dyndns.org, enda tjänsten som det varit stöd för i alla...
Finns även några andra fördelar med just dyndns som jag inte minns just nu...