JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem

Måste gå åt en hel del timmar
Oootroligt snyggt!!!
Låt fantasin flöda

Visa signatur

GA-X38-DQ6 | E8400 | 4850 | Intel 320 - 120GB | HX520 | 7GB Corsair XSM2 | P182

Permalänk
Medlem

snyggt bygge.. lite udda bygge dock..
om något går snett med dator nu t.ex nätagg som börjar brinna så har du iaf en vacker skorsten

Visa signatur

AMD Athlon XP64 3700+ | ABIT KN8 Ultra nForce4 | TwinMos winbond 2x512MB DDR pc3200 | Sapphire Radeon x1600 pro 512MB DDR | Maxtor ATA-133 120GB 7200RPM 8MB + Maxtor SATA 120GB + Maxtor SATA 160GB + 250GB usbHDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av big_kahuna
haha, det värsta jag sett på ett bra tag! riktigt snyggt!
men läsarna gillade jag inte riktigt där... Man kanske skulle kunna sättta lite tegel på de så de ser ut som en del av "fängelset"? annars... super!

Ja men för det första så är dom sönder det är bara provgrejer.ev ska jag ha nån slags lucka ,vi får se hur det blir.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tummen upp!

Visa signatur

hmm aj hävv ölått ovf probläms med maj compjuter

Permalänk

hej

Jag har en lite fråga till alla som vet nåt om kylning.Om ni tittar på bilderna så har jag satt hårdiskarna mot akvariumet.Tror ni att det har lite kylningsförmåga.Eller är det så att det kan bli kondens av akvariumet???????

En liten extra bild

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm inte nått svar på frågan men inte skulle du veta om det går att köpa lite längre bitar av plåten du har som hdd rack?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Du skulle jh kunna sätta nåt bättre där som sköter värme avledningen.. Däremot så kondens vet ja inte om de skulle uppstå, men ja skulle inte tro de :p...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Hmm inte nått svar på frågan men inte skulle du veta om det går att köpa lite längre bitar av plåten du har som hdd rack?

Kan kolla på jobbet i morgon,tror att det finns en längre bit att köpa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men där bör inte uppstå kondens efter som objektet som du ska kyla ska vara kallare än själva vattnet o bli uppvärmd för att kondens ska uppstå.. ja hade opererat dit en koppar bit som hårdiskkylare..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Det blir ingen kondens. Kondens kan endast bildas när luft kommer i kontakt med en yta som är kallare än luften.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

puuhhh....kollat igenom hela tråden...de va jobbigt... men gu va snyggt detta blir! (precis som dina andra byggen...)

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

du har ju glömt skorstenen

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
Det blir ingen kondens. Kondens kan endast bildas när luft kommer i kontakt med en yta som är kallare än luften.

Helt riktigt.
Att diskarna sitter nära akvariet ger nog inte så så mycket kylning skulle jag tro.
Skulle isf vara om man lade en mellanbit av koppar eller alu så att det blev en mer direkt kontakt (luft är en väldigt bra isolator)

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Medlem

Ja tycker vi borde få se mer av din Katt!

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk

tja har grejat lite med chassit i helgen,här kommer lite bilder

Har satt in papst fläktar i radiatorlådan

Har börjatr med fogarna på sidorna

Fixade ett lock till vattentanken

satte även en röd plexi i fronten

Tagen utan blixt

Visa signatur
Permalänk

über snyggt! Men hur städar man ett sådant chassi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålLången
über snyggt! Men hur städar man ett sådant chassi?

Hur menar du nu då???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur många fläktar är det hittils ?

Hur blev det med plåten hittat nått ? eller fans den bara i kortare bitar...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Hur många fläktar är det hittils ?

Hur blev det med plåten hittat nått ? eller fans den bara i kortare bitar...

ja det kommar at bli ca 8 st papst fläktar

nja han trodde att det fanns längre bitar på bygghandeln:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som du står i typ sovrummet och bygger och målar?

Permalänk

nä det är i storarummet

Visa signatur
Permalänk

nice!

ang. kylning till diskar...
om det är luft imellan så blir det
självklart dålig kylförmåga om
du har tänkt att akvariumet ska
hjälpa till att kyla. sen vet jag inte
men hur det blir med glas, men
glaset borde ju få samma värme
som vattnet i glaset...

Permalänk

nja jag får se om jag löser med nå vattenkylning till diskarna.vore ju fett att vatten kyla dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

de där med städningen så menar han all damm som kommer att bildas

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Helsnyggt.
Skulle bli hel nice om du vattenkyller alla diskar också.

Och bara en lite fråga, Skulle du möjligen kunna väga hur mycket din låda väger när den är klar och allt är installerat och du har fyllt tanken? Skulle vara skoj o veta vad den väger.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
de där med städningen så menar han all damm som kommer att bildas

Han kör in med sopbilen fattaru väl?

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
Han kör in med sopbilen fattaru väl?

Ja städar väl den som man gör med alla andra burkar,det är ju ingenskillnad på den och ett vanligt chassi när det gäller att hålla rent:)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
hej

Jag har en lite fråga till alla som vet nåt om kylning.Om ni tittar på bilderna så har jag satt hårdiskarna mot akvariumet.Tror ni att det har lite kylningsförmåga.Eller är det så att det kan bli kondens av akvariumet???????

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

En liten extra bild

Prova med att klämma in kylflänsar mellan hdds iställe .. blir nog bättre..

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem

ordet elite har fått ny innebörd

älskar ditt bygge

Permalänk
Medlem

Skulle vara fräckt med *kommer inte på vad det heter* luckor som ligger för cd-enheterna och som sedan "fälls ner" när cd-enheten matas ut.

Visa signatur

Rasmus Lindell
Webmaster