Permalänk
Medlem

Något viktigt innan första chassibyte?

Någon som kan säga något viktigt jag bör veta innan första chassibytet. Skulle även vilja veta var "SYS_FAN" ska sitta, inte på moderkortet utan vart den ska sitta i änden.
Så, ge mig lite tips. Om någon undrar så är det ett Antec Super LANboy jag ska byta till.
Tack på förhand
/Johan

Permalänk
Medlem

stäng av datorn först sedan kanske dra ut strömsladden annars kan det vara lite knepigt

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Medlem

Sonni, förfan. Seriöst, tror du verkligen jag är så dum?

Permalänk
Medlem

Sys_fan är väl fläkten som sitter på cpu?!
Tänk på att det ska vara stort och luftigt

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Om du har ett ganska stort nätagg kan det bli jobbigt å få dit cpu fläkten, så dra dit det innan du sätter i nätagget. annars är det bara o köra
finns många smarta lösningar på det chassit.. typ hd, fläkten där bak som sitter i gummit o hela skiten

Permalänk

glöm inte distanserna för allt i värden!

Permalänk

distanser? något sådant har inte jag

Permalänk
Medlem

sys_fan: chassifläkt
cpu_fan: cpu-fläkten

Tänk på att du inte glömmed distanserna till moderkortet..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Ska inte glömma distanserna Tack för allt, ikväll ska här pysslas ^^