Permalänk
Medlem

FläktKylare till modem [Bilder]

Har byggt en liten fläktställning med plats för 2st 80mm fläktar för kylning till ett annat gammalt projekt.. kan dock inte hitta länken till den..

Fläktbladen är målade blå som ni ser, och båda fläktarna är kopplade till en molexkontakt (12v).

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Snyggt...

Visa signatur

"Modda med förnuft :p"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCPS2
Snyggt...

Precis...

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Ser nödvändigt ut.

Permalänk
Medlem

men den måste nog låta lite...

OCh blir ett modem så varmt...???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

seda o pcps2; tack..

Cynomys; antar att det egentligen var helt onödigt men jag hade juh 2fläktar över så..

edit: pcps2; Eftersom jag råka använda silikon när jag satte fast kylflänsarna på modemt så leder det typ inget.. men kände på .. modulerna(?) eller vad dom nu heter på modemet och dom var juh ganska varma (säkert 45+) och då kläcktes idén..

Edit2: pcps2; inte så mkt låter dom även om dom blåser ganska friskt, min egna data låter juh endå ganska mkt så det e lungt typ.. o förresten så är juh modemkylningen ca 2 meter bort så det hörs knappt därifrån

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Det är snyggt men gillar inte fläktar på grund av ljudet...Fläktar är skit snyggt men gillar inte ljudet...Har sj 4st 120mm fläktar..Men med fläktstyrning så dom snurrar bara med 500varv ungefär...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tycker inte fläktar låter så mkt.. men det beror juh på hur bra hörsel man har typ.. jag själv hör ganska dåligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej....45C okej det e klart...men hur som helst snyggt me blåa fläktar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mm.. tyckte det var lite trist med vanliga svarta fläktblad... ska se om jag har råd till ledsfläktar till det sen..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nezerv
mm.. tyckte det var lite trist med vanliga svarta fläktblad... ska se om jag har råd till ledsfläktar till det sen..

Ledsfäktar är gutt...men kromade är snygga också med blåa leds...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan vad fult, dåligt sågat och väldigt onödigt, vad fan ska du med 2x80mm fläktar till?! en 40mm fläkt hade fan gått lika bra...
och folk säger "snyggt" det fattar jag inte...

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
fan vad fult, dåligt sågat och väldigt onödigt, vad fan ska du med 2x80mm fläktar till?! en 40mm fläkt hade fan gått lika bra...
och folk säger "snyggt" det fattar jag inte...

The beauty is in the eye ot the beholder ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det är ju så att han behöver kyling så kan kan klocka modemet Eller nå

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem

Rasmus, jag vet att det kanske inte är det finaste du har sätt, inte heller sågat med mikrometer precision, men en 40mm fläkt låter mkt mer än en 80mm fläkt, dessutom hade jag bara 2 st 80mm fläktar hemma det var därför jag gjorde någonting av dom.. bättre än att låta dom stå o skräpa iaf..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Rasmus, jag vet att det kanske inte är det finaste du har sätt, inte heller sågat med mikrometer precision, men en 40mm fläkt låter mkt mer än en 80mm fläkt, dessutom hade jag bara 2 st 80mm fläktar hemma det var därför jag gjorde någonting av dom.. bättre än att låta dom stå o skräpa iaf..

Håller med...:D Fläktar går alltid ha kul med..och de ska inte stå eller ligga och skräpa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Exakt.. men hur mkt man försöker komma på så blir det ändå ett par fläktar som står å skräpar..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Exakt.. men hur mkt man försöker komma på så blir det ändå ett par fläktar som står å skräpar..

Jo. det blir ju så...har sj några liggandes...:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska du inte ha en låda. Ser lite riskabelt ut om ett barn kommer och pillar m.m

Permalänk
Medlem

jo jag hade faktiskt en tanke på det först, men det finns typ inga små barn ihuset numera, förutom min lillebror som är 12 år, och han har nog endå vett att hålla sig därifrån..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men du borde bygga en låda i alla fall och snöra in lite dioder som lyser fint så hade det varit trevligt... För det ju inte snabbt så då får man göra det snyggt istället

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem

LOL

sku det vara Adsl modem kan man förstå

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

vad ska det där va bra för?

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelso
LOL

sku det vara Adsl modem kan man förstå

Det där är ju inget adsl modem så då får han väl göra det bästa för att ha ett snyggt modem i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Medlem

No harm men är adslmodem snyggare innuti elr? enda andledningen är typ att jag inte har adsl så man får juh ta vad man har..

Z0l!d; Hela skiten är totalt onödigt, men det är coolt iaf..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror inte det är så nödvändigt att ha 2 fläktar på ett modem. prestandan ändras ju inte på det i alla fall. men det är snyggt

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem

jooo.. jag märker att det är 0,0001% mindre risk att det går ur sig nu... (skämt)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja nu kan du ju klocka det till ett adsl modem och få ut mer prestandard

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad e en molexkontakt....?

Permalänk
Medlem

vad e en molexkontakt....?