Permalänk
Avstängd

haha härligt.. något du kan göra är att färga knappar på chassit och slangar osv i kanske någon mörkare nyans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nimdan
haha härligt.. något du kan göra är att färga knappar på chassit och slangar osv i kanske någon mörkare nyans?

Kommer bli "uv-medel" i vattnet Knappar har jag klirrat två kromade, med svart hölje. Blir förmodligen en svart lack med, och någon form av windowmodd. Funderar även på om jag ska lackera dit en logga på sidorna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad som skulle kunna bli snyggt är att lacka lådag i nån mörk färg, mörkgrön, mörkblå, mörklila eller svart eller liknande.

Sen ett snyggt fönster med lite säregen form, och sen tona de mörkt med nått mönster som du maskerar ut innan du tonar de. typ en tribal som är helt vanligt genomskinlig, och sen resten av plexit tonat mörkt.

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat, jag vill oxå ha en neon orange burk (avis)

Permalänk

watteee du är min E-Idol.

jag tycker att du ska klistra fast den här

bilden på sidan av chassit.

Visa signatur

Do you have stairs in your house?

Permalänk
Medlem

Vart köpte nu grundfärgen och den oranga färgen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freden90
Vart köpte nu grundfärgen och den oranga färgen?

Olles färg (en "färgtema" butik)

En liten update

Sprejjade den vita plastsaken i fronten med en "kromlack" (den som håller en fläkt och speaker)

Får även en ny burk neonlack, och klarlack om en timma, så då åker sista lagret på. Vill liksom få färgen ganska "fet", så att det glänser i burken
Har även bestämt att det blir en svart utsida, samma färg som volvo har på sina bilar + ett fönster som kommer skäras ut i någon trevlig form. Och som grädde på moset, så blir det en 4x20 lcd-display, och en liten logytype på burken

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice wattteee keep the good work och gör inte kidsen besvikna. ^^

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaDDie
Nice wattteee keep the good work och gör inte kidsen besvikna. ^^

Lovar att ni kommer bli nöjda sen

Har varit på nätagget nu, för att det såg så tråkigt ut (cheiftech 3**w)
Ville att det skulle få ett "modernare" utséende. Ser juh lite dumt ut om man fixar allt utom det Slevat är det redan, men jag ska kapa där lufthålen är, och fästa ett finmaskigt galler där. Kommer även pilla dit en annan fläkt, med mer kräm och ljus i Och ett annat fläktgaller, för att slippa "sus-ljuden" som kommer ifrån orginalet.
Aja här är lite bilder laddar dremeln över natten, sen imorrn ska det jobbas

Notera lastbilen orkade inte lyfta ner nätagget

Hålen som kapas upp här, kommer täckas med gallret

Här ska det kapas, så att man kan få dit ett snyggare galler

Visa signatur
Permalänk

UNGE! Du har snott min idé med orange insida =/
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4371722...

Är det bara jag som aldrig hittar något nyttigt på skroten?

Bra modd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
UNGE! Du har snott min idé med orange insida =/
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4371722...

Är det bara jag som aldrig hittar något nyttigt på skroten?

Bra modd!

Haha har aldrig sett det innan Men min är röd, för det står det på burken Ingen aning om varför, för den är juh orange..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Heja wattrix. Börjar ju bli något intressant av detta.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaDDie
Heja wattrix. Börjar ju bli något intressant av detta.

haha ja detta blir nog det enda projektet, där jag fått tummarna ur arslet och fortsatt bygga

Visa signatur
Permalänk

Läcker färg... inta att titta men... Till allt annat var den häftig...

Visa signatur

-"What's PLEH?"
-"That's HELP,spellt backwords, so that the helicopters can read it from the air" <--- VÄNNER AEGER

Permalänk

Jämt lite skrikande färg på insidan i chassit :S

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Inaktiv

Ser ut att bli vackert.. men förstör det inte med gul utsida bara..!

Permalänk

var skaffar man ett sånt där tunnt nät? och vad ligger priset på?

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk

haha, ser häftigt ut

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

ang. färgen..
tror ni kommer hitta liknande om inte samma skrikiga färg om ni köper 'signal färg', orange då. sett att det finns i blå, vit, och röd också, men det är mera 'normal' färg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Ser ut att bli vackert.. men förstör det inte med gul utsida bara..!

Som jag sade innan, så kommer det att bli en svart utsida och ett fönster så att man kan se allt jobb som är gjort på insidan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jambalaya
var skaffar man ett sånt där tunnt nät? och vad ligger priset på?

Det nätet kommer ifrån "www.scooter-attack.com". Tror att det kostade runt 100 lappen. Det var tänkt att användas till min moped, men jag orkade inte klödda med den. Så såg jag det när jag städade, och tänkta ett det kunde passa in bra där Det kanske inte syns så bra på bilderna, att det är "kromat" och inte vanligt "metallfärgat".

Har även klarlackerat insidan 3 gånger nu så det blev lite bättre yta på burken Så när det torkat, så ska jag ut och fota, och slänga i lite saker i burken. Har kapat hålen i nätagget med, och köpt svart färg till det. Har kapat en färgfläkt med, så att den ska få plats räknar med att ha 90% av insidanklar imorrn
Och när insidan är klar, så kommer jag gå på utsidan, och börja bygga "upphöjningen" på toppen.

Stay tuned!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snyggt..gillar UV.. har själv ett UV monster .. "fulltower" helt i trä..

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Inaktiv

Vart fick du tag på det där gallret och hur mycket kostade det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Vart fick du tag på det där gallret och hur mycket kostade det?

Om du läser vad jag skrev sist, så får du reda på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför inte bygga Nätagget i plexi?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte bygga Nätagget i plexi?

Orkar inte

Update!

Har kapat nätagget idag, och lagt på första lagret med färg Blev svart färg på det, så att man får en fin kontrast Så imorrn när allt har torkat färdigt, så åker insidan ihopa

Burkens insida har blivit klarlackerad med 3 lager nu, så jag slänger upp en bild på den med Blev mycket bättre "nyans och djup" i färgen nu

Lite bilder till er

Fläkthålet uppkapat

Ett av hålen som ska få nät

Stay tuned!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nått sånt här jag har tänkt mig å göra=) Nu fick jag änu mer ispiration:DSer riktigt Nice ut!
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem

tackar mannen... du har äntligen besvarat min fråga i vilken färg insidan på min nya dator ska ha... tänka sig att man hittar saker av slump hela tiden

Permalänk
Medlem

fan vilken porrig färg
kmr nog bli riktigt bra med en liten LCD som grädden på moset

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee

http://upl.se/uploads/upload5/klarlackeradoklar.jpg

Haha, det ser ju helt sjukt ljust ut. Jag hade behövet skyddsglasögon för att kunna måla med något sådant

Visa signatur

Do you have stairs in your house?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren

Update #6

Nätagget är nu klart, och sitter i burken ska sätta i moderkort och resten av delarna efter skolan! Stay tuned...

Visa signatur