Permalänk
Medlem

Abit AV8 Problem

Det gamla vanliga problemet.. den startar inte?

Har provat med endast grafikkort, cpu och minne, provat att byta grafikkort och minne också.

Men i uppstarten med svart skärm börjar datorn tjuta som en ambulans, Nån som haft samma problem eller vet vad felet kan vara?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

min startar inte alls, bara ffer ifrån sig ett pip

Permalänk
Medlem

Gå igenom så du har kopplat allting rätt

Annars E-maila där du har köpt det o fråga hur du ska göra.

Lycka till!

Visa signatur

Processor: AMD 64 3000+ Minne: Twinmos 1024 mb Pc 32000 Moderkort: Abit V8-3rd Eye Grafikkort: 9800 pro. Den gör 100 fps konstant i cs 1.6 och cirka 60-130 i source

Permalänk
Avstängd

Får samma problem, dock inget tjut (kan bero på att pc-speakern är urkopplad....)

Allt som händer är att datorn börjar boota men efter 5 sekunder så stänger den av sig. Hinner inte ens in i BIOS. Jag har kopplat ur allt tillslut bootade jag utan minne eller hårddisk, samma problem. Så det är någonstans antingen på Moderkortet eller processorn.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg? Många har problem med Antec.

Permalänk
Avstängd

Har ett Aspire 500w

Läste också det där med Antec, tycker hela problemet med kombinationen Antec och Abit AV8 verkar mysko men uppenbarligen finns det problem...

Permalänk
Hedersmedlem

Vad visar Post-displayen innan kortet stänger ner?

Ambulans låter som värme-/minnes-problem.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd

inget ljud hos mig. 9F är meddelandet men jag löste det. Det var kortslutning mellan processor och moderkort tack vare en konstig Zalman-fläktsmontering. Men det resulterade tyvärr i att processorn gick sönder istället....