Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

http://www.nyteknik.se/art/39766

Ponténs uttalade stod sig inte så länge...

Permalänk
Medlem

APB är världens J*VLA nötter.... hatar dem för hela mitt liv..

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Enligt Antipiratbyrån fanns nästan en halv miljon musikfiler på servrarna, över 5 000 datorprogram och 1 800 filmtitlar.
Men servrarna var i själva verket tomma. "

Helt klockrent alltså...

Piraterna 27
APB 1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

lagligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
http://isp.bahnhof.se/nyheter/Loggfiler.zip

lite loggor

Loggar

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Antagligen kommer APB att hota MEN dessa kommer inte kunna bli fällda eller vara i någon större utsträckning i form av massjakt.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,622270,00....

Får ju hoppas att det inte fortsätter då iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,622270,00....

Får ju hoppas att det inte fortsätter då iaf...

Det är inte massjakt. De jagar prejudikat. Sedan kan det mkt väl vara så att denna person har sålt filmer och därmed uppburit inkomst för det också. Sånt är det inte lika roligt att skriva om.

Det låter mkt häftigare att säga att han delat ut en film bara. Klart APB vill testa om de har stöd i lagen för en eventuell massjakt också. Det får man se.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är inte massjakt. De jagar prejudikat. Sedan kan det mkt väl vara så att denna person har sålt filmer och därmed uppburit inkomst för det också. Sånt är det inte lika roligt att skriva om.

Det låter mkt häftigare att säga att han delat ut en film bara. Klart APB vill testa om de har stöd i lagen för en eventuell massjakt också. Det får man se.

Så, om man får stöd av lagen till massjakt, vad händer då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Så, om man får stöd av lagen till massjakt, vad händer då?

Ja om Svenska staten vill att APB ska jaga vanliga privatpersoner så är det ju deras skyldighet att göra så. Men deras nuvarande mål har ju inte med det att göra.

Se det som att APB frågar svenska staten.

"Vill ni att vi även ska fånga vanliga privatpersoner?"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja om Svenska staten vill att APB ska jaga vanliga privatpersoner så är det ju deras skyldighet att göra så. Men deras nuvarande mål har ju inte med det att göra.

Se det som att APB frågar svenska staten.

"Vill ni att vi även ska fånga vanliga privatpersoner?"

?????????????????????????????????????????????????????????????

Deras skyldighet?

APB skiter fullständigt i vad svenska staten vill, dom gör det deras "arbetsgivare" sagt åt dom att göra, jaga och skrämma pirater...

Jag ser det som så här:

"Kan vi även fånga vanliga privatpersoner?"

Herregud, tror du själv på vad du skriver?

Permalänk
Medlem
Citat:

?????????????????????????????????????????????????????????????

Deras skyldighet?

APB skiter fullständigt i vad svenska staten vill, dom gör det deras "arbetsgivare" sagt åt dom att göra, jaga och skrämma pirater...

Jag ser det som så här:

"Kan vi även fånga vanliga privatpersoner?"

Herregud, tror du själv på vad du skriver?

Deras skyldighet inför sina arbetsgivare alltså.

Du får se det som du vill. Det förändrar inte det faktumet att APB bara kan agera om de har svenska staten som stöd. Klart det är så att de skulle vilja sätta dit en mängd privatpersoner om de fick. Men det betyder inte att de i dagsläget jagar privatpersoner.

Du förstår väl att du köpt deras skrämselpropaganda om du tror de är ute efter helt vanliga fildelare.

Deras nuvarande mål är att inte sätta dit vanliga privatpersoner. Det kan givetvis ändras om de har svenska statens stöd för det.

Och som sagt, man ska inte lyssna för mkt på media som gärna vill visa en vinklad bild av rättegångar. Det är klart och tydligt att de gått på linjen att det ska verka som en helt vanlig fildelare. Verkligheten kan dock vara en annan. Så man ska inte dra för många slutsatser om den knapphändiga information vi har om fallet. Det kan mkt väl handla om försäljning och om fler än en film.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Deras skyldighet inför sina arbetsgivare alltså.

Du får se det som du vill. Det förändrar inte det faktumet att APB bara kan agera om de har svenska staten som stöd. Klart det är så att de skulle vilja sätta dit en mängd privatpersoner om de fick. Men det betyder inte att de i dagsläget jagar privatpersoner.

Du förstår väl att du köpt deras skrämselpropaganda om du tror de är ute efter helt vanliga fildelare.

Deras nuvarande mål är att inte sätta dit vanliga privatpersoner. Det kan givetvis ändras om de har svenska statens stöd för det.

Och som sagt, man ska inte lyssna för mkt på media som gärna vill visa en vinklad bild av rättegångar. Det är klart och tydligt att de gått på linjen att det ska verka som en helt vanlig fildelare. Verkligheten kan dock vara en annan. Så man ska inte dra för många slutsatser om den knapphändiga information vi har om fallet. Det kan mkt väl handla om försäljning och om fler än en film.

Ok, det låter ju klart mer logiskt än det du sade innan...

Öh, ja, dom kan ju inte sätta dit folk om det dom gör inte är olagligt...

Alltså "Kan vi även fånga vanliga privatpersoner?", inte "Vill ni att vi även ska fånga vanliga privatpersoner?".

APB vet vad dom vill, dom frågar staten om dom får...

APB är ute efter att stoppa alla piratkopiering, eller hur?
Dom vill även stoppa alla svenssons som piratkopierar...

Tror jag att dom kommer börja jaga svenssons i massor?
Knappast...
Tror jag att dom kommer sätta dit några rejält för att göra exempel av dom?
Absolut...
Gillar jag att retoriskt ställe frågor till mig själv?
Faktiskt inte, men det är lite kul ändå...

Min syn på media som vinklad borde du väll känan till vid det här laget...

Permalänk

hehe ut of time. nä men jag tycker att mediaföretagen ska ta och skärpa sig. ingen vill gå och betala 20-30 spänn för en låt man tröttnar på efter 2veckor. nä skärpning. alla slutar med att köpa musik. de får tjäna sina pengar på konserter. de som klagar är så rika att vi inte kan tänka oss det. passar det inte med det får de väl ta ett arbete som betalar 20- 30 tusen i månaden som annat vanligt folk. men det har de inte råd med för de använder så sjukt mycket pengar och har aldrig hört om at hushålla med pengarna. sälj era bilar. känn hur det är att vara en vanlig människa.

Visa signatur

Dator: Intel 3.2Ghz socket 775, 1x 1024mb corsair ddr2, 256mb Sapphire Radeon x600 pci express, Abit aa8xe moderkort. Maxtor 200GB S-ata hårddisk. 4 80mm och 1 120mm fläktar.
Viewsonic 17" tft skärm Tsunami 5.1 ljud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strider 90
hehe ut of time. nä men jag tycker att mediaföretagen ska ta och skärpa sig. ingen vill gå och betala 20-30 spänn för en låt man tröttnar på efter 2veckor. nä skärpning. alla slutar med att köpa musik. de får tjäna sina pengar på konserter. de som klagar är så rika att vi inte kan tänka oss det. passar det inte med det får de väl ta ett arbete som betalar 20- 30 tusen i månaden som annat vanligt folk. men det har de inte råd med för de använder så sjukt mycket pengar och har aldrig hört om at hushålla med pengarna. sälj era bilar. känn hur det är att vara en vanlig människa.

Du menar att skriva musik, göra framträndanden inte är ett jobb? Skulle nog tro att det är betydligt mycket jobbigare för britney spears än det är för någon som sitter i en godisfabrik och sorterar godis.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du menar att skriva musik, göra framträndanden inte är ett jobb? Skulle nog tro att det är betydligt mycket jobbigare för britney spears än det är för någon som sitter i en godisfabrik och sorterar godis.

Eh, vad menar du med jobbigare?
Hon kan ju faktiskt ta några års semester när hon vill, kan en vanlig arbetare det?

Och sen tycker jag han syftar på skivbolagsdirektörer, agenter och annat patrask som snyltar på andras talang...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth

Ja, de har du nog rätt i!
Det är ju ganska svårt (är inte sarkastisk) att mima till playbacken som de spelar på alla hennes konserter ju. Undrar va slipknot gör när de inte jobbar förresten, nån som vet?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

det har varit tyst Om APB nu ett bra tag ?? inte ett ord...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
det har varit tyst Om APB nu ett bra tag ?? inte ett ord...

hahahaha! APB shall bow to the might of the Pirates! AARRGGH!

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

nja ponten har snackat gojja igen i nyteknik

http://www.nyteknik.se/art/40277

faschinerande att vederbörande får en att tro att deras verksamhet är 110% legal men isp:er som följer lagen och vägrar ge ut abbonnent info är stora bovar som ska sättas dit, detta samtidigt som minst 2 myndigheter granskar APBs verksamhet.

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni sett denna artikel i aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,636185,00.html

Säga vad man vill om "piratkopiering", men jag tycker det är skrämmande att många av dessa åklagare verkar se antipiratbyrån som en myndighet.
Är ju inget annat än en lobbyorganisation.

Permalänk
Medlem

Pontén verkar mer se sitt jobb som ett korståg, ett sätt att utrota de "otrogna".
Han är målmedveten, det måste man nästan ge honom en klapp på axeln för.
Men jag vill vara där när han inser att allt hans jobb har varit förgäves.

Artikeln på IDG

Permalänk
Avstängd

Yo moddafockas:D !
Skoj o se så många roliga artiklar flöda!
Jag kom o tänka på en sak nyss, Ponten har ju en son ellerhur?
Om nu sonen har Internet och en dator, vilkent han säkert har, så hur stor tror ni
sannorlikheten är att Pontens egen son sitter o tankar själv? Ganska stor skulle jag tro, så
om detta som jag skrev nyss stämmer, så borde han verkligen ta o granska sin son först!

OT: Bensinpriset är ju skithögt! Utanför mitt fönster så finns de en mack, den tar ju 10.81kr/l!

Visa signatur

Jag e bra på matte!

Permalänk
Avstängd

Det gäller väl för artisterna att tjäna sina pengar på konserter istället, eller de flesta pojkbandspåhittadelåtarna kanske inte går att sjunga til Live?

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

är det dags att dra upp en poll om varför inte APB hemsida e uppe?

1. bahnhof hatar dom
2. dom blir bara "hackade"
3. dom är helt klart hjärndöda när det kommer till hemsidor

Visa signatur

aye tjena....telia kostar mer men dom kan fan inte vara sämre än spray iaf