Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Kommer inte åt mina filer :/

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt mina filer :/

Hejsan, jag har ett problem. Min dator pajjade för ett tag sen så jag lämnade in den där jag köpt den. De bytte moderkort processor och ram minne i den. Innan hade jag sparat skol arbeten på C:\documents and settings\Ägaren\Skrivbord\arbeten\ och nu när jag fått tillbaka min dator så ser jag alla arbeten men jag kan inte öppna dem pga att det blir åtkomst nekad. Jag är system administratör osv. jag får inte ändra behörighet eller kopiera filerna får helt enkelt inte göra något alls med dem. Har provat via cmd att köra cacls och byta behörigheter men det funkar inte får "åtkomst nekad" har även provat att starta datorn i felsäkert läge och göra samma saker men det funkar inte heller.. Någon som skulle kunna hjälpa mig hur jag ska klara det ? Får inte godkännt i svenska om jag inte får ut mina arbeten och det skulle inte kännas allt för bra att skriva om allt..

mvh// Jimmy

Visa signatur

Macbook pro 2GB 256mb gfx.

Macbook, 2gb 80gb hdd.

Permalänk
Permalänk
Medlem

prova att öppna filerna från cmd, alltså först stänga ner explorer o sen köra dom, det kan kanske funka.

Permalänk
Medlem

Provade att öppna filerna från cmd med explorer nedstängt gjorde ingen skillnad inte heller i felsäkert läge. Kollade även länken men funkar den på filer ? tyckte det bara stog mappar ? jaja provar det där ändå

Visa signatur

Macbook pro 2GB 256mb gfx.

Macbook, 2gb 80gb hdd.

Permalänk

om det inte funkar kan du testa att ladda ner knoppix live cd och hämta filerna därifrån. http://www.knoppix.org/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr0n3
Provade att öppna filerna från cmd med explorer nedstängt gjorde ingen skillnad inte heller i felsäkert läge. Kollade även länken men funkar den på filer ? tyckte det bara stog mappar ? jaja provar det där ändå

Fick du löst det?

Har haft problem med detta innan men blev tipsad av någon att man kunde byta ut standardskärmsläckaren i inloggningsrutan mot "cmd.exe" och sedan skriva explorer för att loggas in som SYSTEM med fullständig behörighet till alla filer på datorn.

Funkade rätt bra även om det var lite krångligt. Enda kruxet är bara att jag inte kommer ihåg var i i regedit man hittade skärmsläckaren, windows har kraschat igen å jag behöver också mina filer, tror jag har en printscreen på vart det var men den ligger på mitt gamla användarkonto ^^

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.