Permalänk
Inaktiv

MSN Messenger 7

Nu är det nog dags att sluta använda MSN Messenger. Och det är jag glad för. Skulle uppdatera till fjolliga version 7 idag men den klagade på att jag inte hade IE6 installerat, och det vägrar jag att installera.

När jag skulle välja en äldre version (6.2) så vill den bara uppdatera till version 7. Så det blev miranda istället och en mycket mer nöjd användare.

Fler som har känt samma sak med version 7 av MSN Messenger - att nu får det vara nog?

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd iaf

Permalänk
Medlem

Ge mig nåt som tar bort reklamen som finns längst ner på alla fönster bara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MSGPlus kan ta bort reklam iaf i 6.2

Kör med 6.2 och inte fått en endaste ruta om att dom vill uppdatera till sjuan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
MSGPlus kan ta bort reklam iaf i 6.2

Kör med 6.2 och inte fått en endaste ruta om att dom vill uppdatera till sjuan

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem

jag uppdaterade till 7.0 det fettlåser sig allså msn 7.0... gått tillbaka till 6.2 som funkar stabilt för mig.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Ge mig nåt som tar bort reklamen som finns längst ner på alla fönster bara.

http://apatch.tk/

Permalänk
Medlem

jag tycker 7.0 har för mycket reklam och massa skit så som vibbar och annat :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daanjeel
jag tycker 7.0 har för mycket reklam och massa skit så som vibbar och annat :S

Stäng av det då?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Ingen som vet något sätt att stänga av allt grafiskt tjafs på? Eller hur man gör sitt eget skin kanske. Vill ha bort alla blåa ramar, alla små bilder, osv.

Permalänk
Medlem

Lite OT, men om man ogillar MSN Messenger rekommenderar jag Gaim. Har t ex tabbar med chattarna som i firefox och är allmänt trevligare.

http://gaim.sourceforge.net/

Permalänk
Medlem

Jag har 7.0 nyss fått den...Den e helt sjuk,jag kan inte ta imot Mp3 låtar eller avi.

Men det skumma är att min polare som har samma kan..

Kan det vara nån inställning eller något???

Visa signatur

hehehehe

Permalänk
Medlem

ligger msn nere nu? för jag kan varken komma in på varken msn eller hotmail

Visa signatur

60 Human Paladin. Skullcrusher
60 Troll Hunter, Ravencrest

Permalänk
Medlem

Mitt Msn funkar, har inte heller fått någon uppdateringsfråga, jävligt skönt.

Permalänk

Den vill att jag ska ha "senare" version av Flash player för att spela blinkningar. Funkade dock med betan vad jag minns.

Helt sjukt.

Blir väl Miranda eller någon annan snart. Det finns Miranda, Gaim och en hel del andra klienter. Men finns det någon klient som inte lägger till alla mina kontakter typ, även de som är blockerade och skit, och allmänt knullar upp alla mina kontakter. Man får inte ens med kategorierna som man annars har i msn messenger, utan man får plocka om igen. Och det är ett jävla pill om man har över 200 kontakter. Om det ändå kunde sparas på nåt sätt så man slipper göra om det igen när man ominstallerar. Finns det ingen klient som man kan slippa det här med?

Och sen att Miranda eller vilken du nu va som jag testade kräver äckliga Quick Time för att kunna ha video konversation.

Ja det är ungefär det som hindrar mig från att använda annat än MSN Messenger, om jag inte missat nåt.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Den vill att jag ska ha "senare" version av Flash player för att spela blinkningar. Funkade dock med betan vad jag minns.

Helt sjukt.

Blir väl Miranda eller någon annan snart. Det finns Miranda, Gaim och en hel del andra klienter. Men finns det någon klient som inte lägger till alla mina kontakter typ, även de som är blockerade och skit, och allmänt knullar upp alla mina kontakter. Man får inte ens med kategorierna som man annars har i msn messenger, utan man får plocka om igen. Och det är ett jävla pill om man har över 200 kontakter. Om det ändå kunde sparas på nåt sätt så man slipper göra om det igen när man ominstallerar. Finns det ingen klient som man kan slippa det här med?

Och sen att Miranda eller vilken du nu va som jag testade kräver äckliga Quick Time för att kunna ha video konversation.

Ja det är ungefär det som hindrar mig från att använda annat än MSN Messenger, om jag inte missat nåt.

Måste miranda ha quick time för att ha videokonversation?
Man måste väl ha något pro eller nåt?

Finns det någon annan klient som man kan cam:a i?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karde
ligger msn nere nu? för jag kan varken komma in på varken msn eller hotmail

Antagligen javaproblem serru=)

Permalänk

Tycker den funkar fin fint :).
Dock så har den problem med svenskt ASCII på "offline" kontakters namn.
Kan bero på MSGPLUS jag har lagt in för 7,0´an.

Vibbar och blinkningar går ju att stänga av

Permalänk
Medlem

Msn går inte att starta efter att jag har installerat apatch.

Någon som vet varför?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan skicka meddelanden till folk ibland? Jag är online, de är online men jag får ett felmeddelande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pojkar , lösningen heter IRC o ICQ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Msn går inte att starta efter att jag har installerat apatch.

Någon som vet varför?

Jag vet varför de inte funkar starta msn från skrivbordet.
Du måste första gången efter du har kört a-patch gå in i start menyn sen välja msn där i från så ska du få se att de funkar efter en stund.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk

Finns internet explorer 7 redan ute ??

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_linkinpar

Varför yrar du om IE7 när denna tråd handlar om Msn Messenger 7? Inte ens samma sak ju

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix

Måste miranda ha quick time för att ha videokonversation?
Man måste väl ha något pro eller nåt?

Finns det någon annan klient som man kan cam:a i?

Nej, det var Trillian 3.0 Basic som jag testade. Miranda vet jag inte om man kan ha video konf. över huvudtaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daniel_linkinpar

Försökte du vara rolig nu eller...:rolleyes:

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Jag har då inte haft några problem alls med version 7...