Finns det något filmredigeringsprogram som kan fungera som bildstabilisator(genom att klippa bort 1-2cm av kanterna och vrida bilden rätt).
Jag är inte ens säker på om det finns men jag tror jag hört att det finns program som fungerar så.
Det skulle även vara bra om programmet kan lägga in bilder imellan dom riktiga bilderna så det ser mer "smooth" ut, vad är det det heter nu igen :/
Kan tänka mig att tex adobe after effects kan fixa det. Men det är givetvis inget som går automatiskt, du måste sätta ut fixeringspunkter som den vet ska ligga på samma plats.
Har något svagt minne av att jag använt after effects till det någon gång.
Att rotera och zooma bilden i Adobe Premiere är inget svårt. Om det finns någon speciell funktion för en filmsnutt som konstant behövs "rotera" vet jag ej men det går ju att lösa i premiere.
Med Adobe premiere prp föler det med ett plugin som heter stedyMove. Funkar helt automagiskt inga punkter som ska markeras eller så. Detta gör att pluginet kan få problem om det är dålig skärpa eller få punkter som kan identifieras i bilden. Annars funkar det rätt bra tycker jag
Motiontracking är termen. AfterEffects eller Combustion "fixar" kakan... vet inte hur bra en färdig lösning fungerar, men om du lägger ner lite tid på det så kan du få det riktigt trevligt...
Dynapel Steadyhand har jag provat och det funkar väl så som du beskriver men inget går upp mot ett stativ när man filmar. Jag har använt dynapel steadyhand men ibland verkar det som det inte hänger med riktigt.
Dynapel motion perfect kan ändra bildhastigheten och lägga in interpolerade bilder. Men jag gillar inte artifakterna man ibland får från det programmet.
Med avisynth och mvTools plugin kan man göra ungefär samma saker gratis men det är mer krångligt eftersom man måste programmera ett script för detta.