Permalänk
Medlem

Det är lite snålt med inställningar i GW faktiskt.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Japp, håller med. Men man vänjer sig väl.

Permalänk
Medlem

Jag såg någoting där det stog free camera eller dylikt när jag kollade igenom inställningar, minns dock inte var.

Permalänk
Medlem

Hmmm, du kan inte minnas var det var. Tycker jag har kollat överallt utan att se något i den stilen?

Edit: Har hittat att man kan ha en knapp att hålla inne till free camera. Bättre än inget.

Permalänk
Medlem

I den version av GW jag har så är höger musknapp default för mouselook

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Sant men om du springer med keyboard så flyttar sig gubben efter vilket håll du tittar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Vi måste värva fler medlemmer till Guilden tycker jag, alltid tomt nästan.
Man borde nästan vara minst 20?

Kanske skulel underlätta om de som bad om det blir inbjudna?
Jag har väntat sen spelet satte igång nu.

Annars kan vi väl ha typ VIP-medlemar som får gå med för att dom är vänner till de som redan är medlemmar? Tycker dock vi begränsar det till svenskar, blir lite mer lokalt då, och inte för att jag har problem med att prata engelska, men det är rätt skönt att kunna snacka svenska inom ett party.

Som sagt...
Swec: Trojan1313
GW: Kamina of the Woods
Primary class: Ranger
Secondary class: Elementalist

Sen om ni skulle vara nyfikna så...
Level: 13 (kanske var 12 och nästan 13, inte säker)
Prioritering: Fire Magic och Earth Magic. (valde Primary Ranger bara för att jag tyckte dom såg coolare ut... fast jag ändrade mig senare. )
Armor: Dragonscale med Simple Mask, allt färgat lila.
Vapen: Dead Bow eller nått, 14-19 tror jag.
Pet: Kamine, en Melanderus Stalker.
Uppdrag: Har precis gjort det första som man har i Lion's Arch.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Finns det något "Swec guild"? Är intresserad av att vara med i den isf...

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk

Hur länge kommer Guild Wars att hålla tror ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walky_talky
Hur länge kommer Guild Wars att hålla tror ni?

Är nog väldigt individuellt, jag är ungefär halvägs igenom huvud-uppdragen (tror jag) efter typ 2 dagar.

EDIT: Någon som vet vad som är specielt med den moddade TS-klienten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns en sak som jag inte förstår mig på i spelet , den delen av spelet där man ska lvl:a up till lvl 20 , kan man pvp:a där ? och var kan man köpa utrsustning mm ?

Visa signatur

i´am the creator of jet.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaning
Finns en sak som jag inte förstår mig på i spelet , den delen av spelet där man ska lvl:a up till lvl 20 , kan man pvp:a där ? och var kan man köpa utrsustning mm ?

Utrustning köper du hos de som har taggarna [Merchant]. [Armor] och/eller [Weapons] (iaf det jag kalssar som utrustning, sen kan man väl debatera om itne meterial och färg är utrustning det med).

Visa signatur

Permalänk
Sötast

nå nå trojan, ta det lite lungt nu..... nu ska vi inte bli aggressiva har ett liv jag med... fast jag inte trodde det själv

Blev jätteglad när jag såg att GW tråden hade expanderat enormt såhär på helgen och så, har inte haft uppkoppling undertiden så det blev en liten överraskning.

Som jag har sagt innan så är det en "Swe(c)Guild) därmed är alla svenskar välkommna, som är trevliga och så såklart. men swec står ändå före eftersom det är här rekryteringen står....

Jag satte tidigare en gräns på 10pers, den är borta... puts väck. Nu har jag lärt mig lite mer om spelet så nu kan jag tänka mig mkt mkt mer folk.

Senare ikväll kommer jag antagligen skicka inbjudan till alla som har skrivet i tråden (jag har precis vaknat )

Så, lite tålamod vänner

Permalänk
Medlem

Ohhh goody, ta med mig, vet inte om jag skrivit med mitt nick Yarism Silverfang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
nå nå trojan, ta det lite lungt nu..... nu ska vi inte bli aggressiva har ett liv jag med... fast jag inte trodde det själv

Blev jätteglad när jag såg att GW tråden hade expanderat enormt såhär på helgen och så, har inte haft uppkoppling undertiden så det blev en liten överraskning.

Som jag har sagt innan så är det en "Swe(c)Guild) därmed är alla svenskar välkommna, som är trevliga och så såklart. men swec står ändå före eftersom det är här rekryteringen står....

Jag satte tidigare en gräns på 10pers, den är borta... puts väck. Nu har jag lärt mig lite mer om spelet så nu kan jag tänka mig mkt mkt mer folk.

Senare ikväll kommer jag antagligen skicka inbjudan till alla som har skrivet i tråden (jag har precis vaknat )

Så, lite tålamod vänner

Om vi ska ha med icke-swecare så tycker jag vi gör så som jag skrev förrut, att man endast bjuder in vänner till de swecare som redan är medlemmar.

Hur långt har ni andra kommit i spelet btw?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Hur långt har ni andra kommit i spelet btw? [/QUOTE]

Jag och DOAshn har inte kommit så långt, vi har precis gjort några quest's vid the breach.
(Vi är båda på lvl 9)

Visa signatur

DOAshn ♥

Permalänk
Medlem

Jag har kommit förbi frontier gate, ska till någon ceremoniol(stavning?) site för att prinsen har lämnat mig den svikaren!
Är på level 10 Warrior/Monk, med all armor utom skölden och hjälmen på 50.
Det är synd att endel inte verkar utforska och göra alla uppdrag förrutom de huvudvesäntliga(stavning även på den?)
Själv så måste jag bara utforska allt, döda allt och göra alla uppdrag.
Det bästa med att göra alla siduppdrag är att du får en massa skills som du annars inte skulle få.
Jag börjar undra om jag ska gå med i en guild, men jag vill ju gärna veta om man kan byta guild och sånt.

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313

Hur långt har ni andra kommit i spelet btw?

jag är en lv 6 warrior/necromancer.

väntar på inbjudan Allexz

EDIT: och var kan man hitta iron ingots till armor?

Permalänk
Medlem

Man kan köpa dem för dyra pengar hos en "Matrial trader" eller så kan man döda monster och hitta saker som man kan salvage fram. Har för mig att man får sånna från yxor som är high salvageble.

Permalänk
Medlem

Iron ingots kan du få genom att använda salvage kit på endel vapen, sköldar med mera, använd det dock på saker som inte kostar mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska man trycka på G för att se om man blivit inbjuden till en guild?

Hur funkar det där med Guild Hall och sånt? Stod att man kunde costumajsa det som man ville elelr nått, fast det låter ju rätt osannolikt, så jag antar att jag missförstått något.

Har vi någon Guild Hall?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Ska man trycka på G för att se om man blivit inbjuden till en guild?

Hur funkar det där med Guild Hall och sånt? Stod att man kunde costumajsa det som man ville elelr nått, fast det låter ju rätt osannolikt, så jag antar att jag missförstått något.

Har vi någon Guild Hall?

hmm verkar vara jäkligt svårt och jobbigt att skaffa en sådan, men det vore ju jäkligt grymt om vi kunde äga en bit land till guilden

Permalänk

Har kommit till första uppdraget vid northen wall. Tar det lugnt och gör massa side quests. Tryck på G o se om dú har fått en inbjudan. Vi har ingen Guidhall utan manteln är väl första prio. Hall är lite svårare om jag har förstått det rätt.

Nu ska jag in o se om det finns något roligt att gögra.

Permalänk
Sötast

Vet inte så mkt om GuildHallen, har inte läst något alls om den faktiskt.. mer än att den finns.. Kappan är ju #1 som vanligt.... har inte blivit den ännu dock eftersom jag knappt fått in nåra bidrag från medlemmarna ännu

saknas... 700 tror jag, sen är kappan vår

Permalänk
Medlem

Warlock Dorf skicka inbjudan

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Medlem

Jag kom precis till bergen med massa dvärgar. (kommer inte håg vad det hette)

Och är lvl 13, men jag har gjort exakt alla uppdrag och varit överallt man kan gå hitills

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Vet inte så mkt om GuildHallen, har inte läst något alls om den faktiskt.. mer än att den finns.. Kappan är ju #1 som vanligt.... har inte blivit den ännu dock eftersom jag knappt fått in nåra bidrag från medlemmarna ännu

saknas... 700 tror jag, sen är kappan vår

Jag kan skicka 200 i bidrag sen, hur lämnar man ett bidrag då? Måste vara medlem först kanske?

Permalänk

Lägg till mig då.. El Skurkos

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Jag kom precis till bergen med massa dvärgar. (kommer inte håg vad det hette)

Och är lvl 13, men jag har gjort exakt alla uppdrag och varit överallt man kan gå hitills

Är på samma ställe, level 11 är jag på. Jaks Bend heter det, om det är det du tänker på?

Permalänk
Medlem

Jag är vid Frost gate.. Någon som känner för att assistera mig ? heter "Jannis Menarno" och befinner mig i district 1.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.