Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Tystaste?

Nån som kan hjälpa
mig hitta den tystaste en 80mm chassi fläkt
och en 120mm??
Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

är inte papsten den tystaste 80mm:arn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
är inte papsten den tystaste 80mm:arn?

Nix. Nexus är tystare. Jag bytade ut papst fläkten till en nexus, och det blev ganska så stor skillnad.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Jag har Papst 120mm och köpte nyligen Adda 120mm (16db) för att jämföra och Adda är riktigt bra.

Tyst men ger samtidigt bra luftflöde.

Adda 120mm 16db hos Gtek.net

Permalänk
Medlem

Jag har Everflow 120mm

Noiselevel: 18 dBA
Fanspeed: 1500 RPM
Airflow: 40.9 CFM

Visa signatur

Tjo :o -.-

Permalänk
Avstängd

skumt att papst fular sig med db mötning i sådanafall.. enligt papst så är deras flökt på 12dB allså lägre än nexus...

Visa signatur
Permalänk

Lita inte på när det står 12db på en fläkt... Annorluna mätsätt, många faktorer som spelar in när du mäter ljudstyrka. Lite halvsanning

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RespeC
Jag har Everflow 120mm

Noiselevel: 18 dBA
Fanspeed: 1500 RPM
Airflow: 40.9 CFM

Lita aldrig blint på tillverkarens specar. Everflow är ett bra exempel på det..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Lita aldrig blint på tillverkarens specar. Everflow är ett bra exempel på det..

men papst är endå ett seriöst företag.. inge lågpris som everflow.. tycker man borde kunna lita på att deras 12dB då är tystare än Nexus 17 dB

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använder själv inte längre mina Papstfläktarna eftersom de avger missljud som knarrande ljud från motorn/lagringen och fast jag krävde utbyte på samtliga 6st så var de nya precis likadana. Bytte ut samtliga till billigare & vibrationsfriare Zalman & Enermaxfläktar, de avger kanske ytterst lite mera luftgenomströmningsljud men det är betydligt mindre störande än missljuden.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W