Sökes: Skyddshörlurar med inbyggd radio + medhörning

Permalänk
Hedersmedlem

Sökes: Skyddshörlurar med inbyggd radio + medhörning

Jag söker ett par skyddshörlurar med inbyggd radio. Ett krav är att man skall kunna välja om man vill höra ljud från utsidan (så att folk kan prata med en). Om jag inte har helt fel är det det som kallas för medhörning.

Jag har testat ett par där man ställer in radiostationen genom en ratt. Dock har jag en förmåga att alltid komma åt denna (känsliga) ratt, så en trevlig bonus skulle vara om man använda knappar för att söka stationer.

Någon som kanske vet ett samlingsnamn för sådanna här saker? Själv har jag ingen aning om vad jag skall söka på.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hörselskydd "SORDIN Dual Pro" på denna sidan: http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q121q172q462&ic=N&sw=1...
Sånna har vi på jobbet, dom är ruskigt bra fast jävligt dyra. Tur att man fick ett par gratis

Permalänk
Medlem

Finns ett par öronskydd ämnade för jakt som man kan plugga in valfri apparat i via 3,5 mm stereo kontakt.

Permalänk
Hedersmedlem

mrmagic: Det verkar man kunna med de som Karic länkar till också. Tror jag beställer dom på en gång.

Tack för tipset!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla på www.bellman.se annars, dom har formgjutna (!) hörselskydd med medhörning som funkar klockrent! Har ett par själv och dom e verkligen kanon, lite dyra men helt underbara...

Permalänk
Hedersmedlem

Jo visst, dom verkar riktigt bra dom där. Men jag tror (vet) nog att dom är lite väl överdrivna för mitt ändamål. Så pass bullrigt har jag det inte. Som jag ser det är medhörningen + radion det viktigaste. Sedan om den dämpar ljudet utanför si eller så bra är inte fullt lika viktigt. Bara det dämpar någorlunda bra.

Har beställt ett par SORDIN Dual Pro.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com