Kan inte installera om ett spel

Permalänk
Medlem

Kan inte installera om ett spel

Jag skulle installera Unreal 2 på datorn och allt gick bra och filer kopierades.
Men så hängde sig datorn och när jag startade om burken och skulle börja om installationen på nytt så fick datorn för sig att jag redan hade installerat Unreal 2.

När jag försökte köra setupen så kunde jag bara avinstallera. Jag valde det men inga filer togs bort.

Jag har sökt efter alla unreal-filer i regedit och rensat och startat om datorn.

Kan fortfarande inte installera om spelet....

Vad ska jag göra?

Hilfe bitte!

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk

hade ett liknande problem när jag skulle installera Medal of Honor, vad jag gjorde var, jag tog reda på vad installationsprogramet hette (glömt det nu) sökte på det namnet på hårdisken och tog bort den mappen. då kunde jag installera spelet. hoppas du förstår vad jag menar :/

Permalänk
Medlem

Har du fått genvägar i startmenyn och liknande? Om inte, ta bort alla filer som ligger i målet för installationen. Rensa temp i windowskatalogen. Välj U2 ur listan i "lägg till/ta bort program" och välj avinstallera. Om det inte går borde den fråga om du vill ta bort U2 ur listan. Gör det och försök installera igen.

Borde funka.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen!!!

Unreal installeras med hjälp av Installshield och jag hittade mappen i C:\Program...

Man behöver inte ta bort alla mappar utan om man kollar setup.ini-filerna en och en i notepad så hittar man till slut mappen som man var intresserad av att ta bort. En gyllene kunskap i framtiden!

Nu ska jag bara installera om spelet utan några avbrott

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.