Permalänk
Medlem

Köpa begagnad P900 ?

Jag funderar på att köpa en begagnad P900, har inte råd med att köpa en ny telefon i samma klass som denna.
Men är det någonting att satsa på eller?
Vad borde man tänka på?
Ett rimligt pris på den? (finns för ca 2000kr på blocket.se)

borde jag helt enkelt köpa en sådan här telefon?... kom med lite argument för eller emot.

Permalänk
Medlem

Seg usb anslutning eller vad det nu är för crap.. tar låååååååång tid att ladda in i telefonen så lägga in en massa minne på den är nästan onödigt

Visa signatur

Skalmoan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skalmoan
Seg usb anslutning eller vad det nu är för crap.. tar låååååååång tid att ladda in i telefonen så lägga in en massa minne på den är nästan onödigt

Minnes korts läsare till överföring av endast filer?... och installationen av program får man väl leva med att det inte går så fort.

Permalänk
Medlem

Man kan lägga in mp3 och sånt.. det är det onödiga så "stora" filer är ej att rekommendera.. tycker också mobilen är klumpig...

Visa signatur

Skalmoan

Permalänk
Medlem

om du kan få en p900 som är fin å inte så mkt använd så är det värt men annars känns det inte som det, om du får med allt kanske det vara värt men kanske är stöldgods å då kanske man har spärrat mobilen

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

P900an är underbar, men inte värd 2 lax tycker jag.

Permalänk
Medlem

vf inte?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska köpa en P900.... Har haft en sån och jag saknar den faktiskt lite ibland

2000kr tycker jag verkar lagom. Men du ska se den live först så att displayen inte är väldigt repig och sånt...

En sak till du ska kolla är där luckan ligger mot plasten på telefonen, där är ocfta en flisa avslagen precis vid displayen. Det är inget farligt men det ser ju inte så fint ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skalmoan
Man kan lägga in mp3 och sånt.. det är det onödiga så "stora" filer är ej att rekommendera.. tycker också mobilen är klumpig...

Alltså, att man kanske roar sig med att slänga in en film eller liknande, samt att vissa program tar en del plats, men skall köpa till ett 512 minneskort i så fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
P900an är underbar, men inte värd 2 lax tycker jag.

Varför är den inte värd 2kkr då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Jag tycker att du ska köpa en P900.... Har haft en sån och jag saknar den faktiskt lite ibland

2000kr tycker jag verkar lagom. Men du ska se den live först så att displayen inte är väldigt repig och sånt...

En sak till du ska kolla är där luckan ligger mot plasten på telefonen, där är ocfta en flisa avslagen precis vid displayen. Det är inget farligt men det ser ju inte så fint ut...

Jo, tycker att 2kkr är ett förhållande vis rimligt pris.

Men är inte säkert att man får se den live, men om man nu ber att få en del kort på den så borde det kanske inte vara några problem kan man tycka, eller?

Okey, jo, har hört/märkt det, men om inte annat så går det ju att putsa till lite utan större problem.

Permalänk
Medlem

Den stöder tyvärr bara MS Duo max 128 Mb. Den stöder inte MS Duo Pro...

Om du vill ha större minneskort kan du alltid ta en P910... Den stöder MS Duo Pro, har för mig det ör upp till 1 Gb...

På kort lär det synas... Syns ganska tydligt när luckan är öppen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Den stöder tyvärr bara MS Duo max 128 Mb. Den stöder inte MS Duo Pro...

Om du vill ha större minneskort kan du alltid ta en P910... Den stöder MS Duo Pro, har för mig det ör upp till 1 Gb...

På kort lär det synas... Syns ganska tydligt när luckan är öppen...

Ajfan, hade för mig att det var nått i stil med att den inte klarade 1GB stickan bara. men blandade nog ihop det hela
men, en P910 är ju inte dåligt mycket dyrare heller, eller?

Jo, det är ju synas, men tänkte även på repor och dylikt

Permalänk
Medlem

Är ju jävla ockerpris på memory stick, köp en lur som tar sd istället.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

jo man får nog betala en del till fö P910...
Det är frågan om det är värt det... Det är inte så stor skillnad mellan dem...

P910 har mer intern-minne, mer ram-minne, litet sketet tangentbord innanför flippen, stöder större minneskort.... Inte så mycket faktiskt...

Permalänk
Medlem

men man kan uppgradera p900 till p910 mjukvara så att den kan använda MS duo pro

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
men man kan uppgradera p900 till p910 mjukvara så att den kan använda MS duo pro

Det är inte mjukvaran som styr det utan det är hårdvaran...

Permalänk
Medlem

Jo, begränsningen ligger i mjukvaran, det är möjligt att flasha till P910-mjukvara men då kan man inte använda bluetoothen

För övrigt finns det inte någon begränsning alls på storleken på minneskort till P910!

www.esato.com/board/
Där kan du läsa lite mer

Permalänk
Medlem
Citat:

jo man får nog betala en del till fö P910...
Det är frågan om det är värt det... Det är inte så stor skillnad mellan dem...

P910 har mer intern-minne, mer ram-minne, litet sketet tangentbord innanför flippen, stöder större minneskort.... Inte så mycket faktiskt...

P910 har ju även en bättre skärm (256k färger) och har genomsnittligt bättre bilder än P900 (även om det kan ligga i mjukvarubehandlingen av bilden, då de skall ha samma kamera).
Men frågan är ju om dessa fördelar överväger priset, vad tycker ni?

Citat:

Ja, det är ju i och för sig sant, mjukvaruskillnaden mellan de två telefonerna är så liten så att detta fungerar bra, att man sedan förlorar blåtanden, fine, det får man leva med om inte annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrustoR
Jo, begränsningen ligger i mjukvaran, det är möjligt att flasha till P910-mjukvara men då kan man inte använda bluetoothen

För övrigt finns det inte någon begränsning alls på storleken på minneskort till P910!

www.esato.com/board/
Där kan du läsa lite mer

Vad vinner man mera på att flacha den till P910-mjukvara?

Skall ta en titt på den forumsidan.

Permalänk
Medlem

Att skärmen har 260K färger märker man inte... Jag har jämfört de båda skärmarna och skillnaden syns inte...

Bilderna blir lite bättre... Har för mig att P910 ska ha samma kamera som K700... och den är ganska bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Att skärmen har 260K färger märker man inte... Jag har jämfört de båda skärmarna och skillnaden syns inte...

Bilderna blir lite bättre... Har för mig att P910 ska ha samma kamera som K700... och den är ganska bra...

Okey, men det lät ju bra, det var liksom det som jag såg som den största fördelen med P910, att den hade så pass mycket bättre skärm, men är skilnaden liten så är det inte värt att lägga 1,5kkr extra på det.

Men vilka förändringar annars får man om man flachar en P900 till P910? negativt/posetivt

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du verkligen sett skärmarna bredvid varandra?
Det är absolut skillnad, P910ans skärm är klarare. P900ans skärm saknar lite av klarheten och ser lite gulaktig ut i jämförelse.
Detta är dock ingenting man tänker på om man inte lägger telefonerna bredvid varandra!

En annan stor fördel med P910 är tangentbordet, även om det verkar pyttelitet funkar det väldigt bra. Jag skriver mycket snabbare på t-bordet än med pennan trots att jag alltid använder pekpinnen på min P800

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är absolut skillnad, P910ans skärm är klarare. P900ans skärm saknar lite av klarheten och ser lite gulaktig ut i jämförelse.
Detta är dock ingenting man tänker på om man inte lägger telefonerna bredvid varandra!

En annan stor fördel med P910 är tangentbordet, även om det verkar pyttelitet funkar det väldigt bra. Jag skriver mycket snabbare på t-bordet än med pennan trots att jag alltid använder pekpinnen på min P800

Så, skulle du säga att man borde lägga pengarna emellan för att få en P910?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har gämfört... Men på de exemplaren jag hade var det ingen skillnad man lade märke till...

Det är svårt att säga om det är värt att lägga till 1500 för att få en P910...
Den största fördelen är ju tangentbordet... Det är faktiskt jobbig att skriva med pennan på skärmen, men sen har man ju de vanliga tangenterna och T9 om man vill skriva SMS på P900...

En ganska stor fördel med P910 är också att den har mer inbyggt minne... P900 har bara 16 Mb minne i telefonen, medans P910 har 64Mb... P900 har bara 8 Mb Ram-minne medans P910 har 24Mb, Det är en stor fördel, för på P900 stängs vissa program när man startar ett annat för att Ram-Minnet tar slut. Tex om man lyssnar på Mp3 kan Mp3-spelaren stängas av om man öppnar ett program till... Det kan vara lite jobbig...

Permalänk
Medlem

P910an är värd de extra slantarna. mer ram, stabilare, bättre kamera? bättre display, mer minne, tangentbordet...

Permalänk
Medlem

Hade jag valt mellan P900 och P910 så hade jag köpt P910an, den känns faktiskt som en schysstare och mer genomtänkt telefon. Mjukvaran ser lite annorlunda ut och skalet känns mer gediget (kanske bara eftersom telefonen är nyare?)

Har du tittat på Qtek S100? Det är den telefonen jag skulle valt i den prisklassen. Finns flera trådar om den här på forumet
http://www.blocket.se/view/4737128.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&c...

Permalänk
Medlem

Jag har en P800 och tycker om den, men som någon tidigare nämnt så är överföringshastigheten är ganska segt.. tror inte att det är allt för stor skildnad mellan de..

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

http://www.clubsonyericsson.com/en/products_p910.shtml
Längre ned på sidan finns bilder på både p910 och p900.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men tänk på att p900 kostar ju mkt mindre än p910....
och det är ingen bättre kamera i p910.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade jag valt mellan P900 och P910 så hade jag köpt P910an, den känns faktiskt som en schysstare och mer genomtänkt telefon. Mjukvaran ser lite annorlunda ut och skalet känns mer gediget (kanske bara eftersom telefonen är nyare?)

Har du tittat på Qtek S100? Det är den telefonen jag skulle valt i den prisklassen. Finns flera trådar om den här på forumet
http://www.blocket.se/view/4737128.htm?caller=bkl_s&l=0&c=1&c...

Faktum är att jag är ganska så mycket inne på Sony Ericsson... pga ett flertal anledningar, har liksom bland annat alltid haft deras och Ericssons telefoner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Jag har en P800 och tycker om den, men som någon tidigare nämnt så är överföringshastigheten är ganska segt.. tror inte att det är allt för stor skildnad mellan de..

Okey, men man köper ju självklart kortläsare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaHa
http://www.clubsonyericsson.com/en/products_p910.shtml
Längre ned på sidan finns bilder på både p910 och p900.

Man tackar! den där länken var mycket bra!

Citat:

men tänk på att p900 kostar ju mkt mindre än p910....
och det är ingen bättre kamera i p910.

Kan ju då informera om att jag inte klassar mig själv som fjortis och därmed tar argumentet med att kameran är ungefär lika dålig som någonting jag går på särskillt mycket, vill jag ha bilder så har jag digitalkamera.

Men priset däremot är den stora frågan, måste ju övertyga mig själv om att det är värt att lägga de extra 1,5kkr på att köpa en P910 istället för en P900.

Permalänk
Medlem

Det lättaste är ju att ställa upp för och nackdelar och se vilket so väger tynst...
Tex:
Behöver du stora minneskort? (det kanske går att fixa med mjukvaru uppgradering men då försvinner BT:n har jag läst här)
Behöver du ett mini tangentbord? Det är ju främst till om man kanske skriver e-mail eller chattar eller nått sånt, för sms kan man likabra skriva med flippen uppfälld och använda T9.
Behöver du ha så stort internt minne?

Det finns nog mycket fler sånna frågor, men det var några exempel...