problem med att internet tappar uppkoppling hela tiden! [bild]

Permalänk

problem med att internet tappar uppkoppling hela tiden! [bild]

hej folket!

skaffade för några dagar sen telias 24/1 och sen dess har det inte annat än strulat för mig. innan satt jag på telias 8/1 och då funkade allt perfekt. men nu till problemet. jag tappar kontakten hela tiden(typ varannan sekund, det kommer ojämt), jag har ringt telia och snackat med dom, men dom själva ser inget fel. det börjar bli VÄLDIGT jobbigt. modemet är ett "Zyxel prestige 660H triple play modem" och medföljande splitter. vad jag vet så är det inkopplat i huvud-jacket. för det funkade perfa med det modemet jag hade innan.. så finns det någon snäll själ som kan hjälpa mig med detta otroligt störande problem?

bifogar bild på hur jag har kopplat:

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Testa andra jack. Lägre hastighet = högre felbuffer.
Öppna jacken och se till att de är seriekopplade.
Testa andra kablar.
Testa att koppla bort alla telefoner ur alla telefonjack och koppla in modemet utan splittern (en kabel från telefonjacket till modemet, med andra ord). Testa andra kablar när du gör detta med.
Använd så korta kablar som möjligt.

Permalänk

internet-häst ??

Permalänk

har reda kollat igenom allt det där, och med tanke på att det fungerade prefa innan, så ska det vara rätt som det är nu. kan det vara modemet som krånglar tro?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Om du har kontrollerat allt detta (och inte bara förlitat dig på att "det fungerade med 8/1 så det ska fungera nu med) så är det dags att kontakta din ISP och berätta vad du har gjort.
Har du möjlighet att testa ett annat modem så gör det.

Permalänk

Vad är en Internet-häst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny McCormick
Vad är en Internet-häst?

vet du inte det??

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Avstängd

Det är inget fel hos dig, det är fel hos Telia. Problem beräknas vara åtgärdat imon klockan 16:00. Jag har själv samma problem, mina kompisar också.

Lampan blikar, sen stannar den upp lite titt som tätt.

Permalänk
Medlem

tror det är internet-hästen som spökar, dom brukar göra det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Det är inget fel hos dig, det är fel hos Telia. Problem beräknas vara åtgärdat imon klockan 16:00. Jag har själv samma problem, mina kompisar också.

Lampan blikar, sen stannar den upp lite titt som tätt.

ofan, det sa dom inte till mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChAoX
tror det är internet-hästen som spökar, dom brukar göra det

jo det måste fan vara den där jävla internet-hästen igen

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Har haft samma problem i några veckor, ringde för några dagar sedan och då sa de att problemet skulle åtgärdas 16:00 den dagen. När jag ringer nu så ska det åtgärdas 20:00. Samma problem som dyker upp om och om igen flera veckor i sträck?

Permalänk

Byt firmware i hästen...

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk

uppgradera till senaste hest så ska de nog funka..

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak